F-kassan får mig att må illa
hemul:
Men jag tycker just det faktum att hon var så labil gör det uppenbart att hon inte kunde klara ett jobb, särkilt inte ett vanligt jobb.
Det ligger nog en del i detta att en del kan bli friska utan att förstå det, men är man inte det är det något väldigt förnedrande i att inte bli trodd på sitt ord och ivägtvingad på nån muppverksamhet. Jag har aldrig blivit det, men jag ryser vid blotta tanken.
Marinda:
Förnedringskassan var det någon som sa. Jag tror det var Marcus Birro som myntade det begreppet. Ligger något i det.
Tina:
Jag hörde på radion att regeringen diskuterar att göra undantag för cancersjuka och utbrända.
hemul:
Det är ju på ett sätt bra, men det räcker ju inte. Man kan ju vara minst lika arbetsoförmögen av andra orsaker och har man en lättbehandlad och tidigt upptäckt cancer så kanske man behöver bli så dålig. Jag ogillar att sjukdomar graderas. Så länge det inte är en rent medicinsk bedömning är det godtycklig humbug! :angry:
idalinda:
OT :
Samtidigt undrar jag HUR man kan fejka en CP-skada , så att man får läkarintyg på det ?
Hur i hela värden är det möjligt ??
( Ni vet väl om den mannen som hade lurat hela systemet , hade kompisar anställda som assistenter,
och åtalas nu för alltihopa för han var helt frisk )
MEN sådana konstigheter händer ju i varje område i samhället, oavsätt vilka lager och pragrafer vi har har följa.
Någon hittar alltid på ett kryphål för galeskap, så man kan inte straffa alla sjuka för det att det finns några som fuskar.
Lika lite som man kan straffa alla bilister för det att vissa kör onyktra eller för fort.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida