F-kassan får mig att må illa

<< < (2/27) > >>

hemul:
FUCK-KASSAN! :fork_off:

Ekub:
FUCK-KASSAN tyckte jag var ett bra namn!!  :lol: Man får vara glad så länge man slipper ha med dem att göra, vilket man väl inte lyckas gå igenom livet utan att behöva :blink:

De kan väl inte göra mer än vad lagen säger, men isf är lagen fel. Inte fan skulle någon ***** ******* arbeta med två hjärntumörer. :so_mad: :so_mad: :so_mad:

hemul:
Det var ju på TV förut om någon som tog livet av sig p.g.a. att hon blev utförsäkrad. Nu hörde jag om en till. Den här tjejen hängde på KiF.  :neutral:
http://gt.expressen.se/nyheter/1.2024159/liza-knackt-av-de-harda-sjukreglerna

idalinda:
Jag har läst om flera sådana fall. så fruktansvärd och så fruktansvärd onödigt.

jag har  läst rätt mycket på en sida
http://resurs.ning.com/

där sjuka människor kan prata om sin situation och även få rättsligt stöd.

Som jag har förståt av dom historier  är den nya " vuxendagiset " i AF inget att ha,
den existerar knappast.
Folk skulle dit under 3 månader, och efter 2 månader hade dom haft ETT inskrivnings-samtal . och
nästa möte var inte bokad .

Det verkar vara mycket ord och lite verksamhet med det hela .

anki:
Fast liiite till fk försvar........ den första killen fattade jag det som om det var läkarintyget som inte var okey - det har jag hört förr! Kanske det är så att många läkare bara skriver någon slags rutinintyg, det är kanske där det behövs lite utbildning så dom vet hur dom skall skriva..... Har en kompis som hade cancer och innan hon var återställd fick hon igen det och medan hon gick på strålbehandlingen ringde fk och sa att nu har 1 år gått nu kan du inte vara sjukskriven längre.... då hade läkaren i intyget inte klargjort att det var en ny behandling. Naturligtvis blev det en ny sjukskrivning. Detta var för 6-7 år sen så det är inte något riktigt nytt fenomen, fast det kanske inte skrevs om innan för det var ett tyst smygbeslut då, nu har man sagt det högt, då protesterar fler.
Sen tjejen i andra länken - hon var ju faktiskt manodepressiv och eftersom jag har en dotter med den diagnosen vet jag hur ytterst instabila dom är och livsinställningen kan förändras från ena timmen till den andra!
Sen har jag fattat det som om när tiden för sjukskrivning "går ut" (om det inte är kroniska sjukdomar) blir folk hänvisade till af. När man kommer dit konstaterar dom att personen är inte arbetsför (om h*n nu inte är det) och man blir tillbakahänvisad till fk och får någon annan slags sjukskrivning, särskild sjukskrivning eller något sånt.
Har också hört många människor som gått sjukskrivna just så på rutin år ut och år in och när dom väl kommer till af och får börja arbetsträna kommer på att hoppsan, jag hade visst blivit frisk..... för att har man varit oför av någon orsak i flera år är det jättesvårt att ta det där första steget för att komma igång igen.
Tror också att om fk säger att man skall göra något, då ska man inte säga oh nej, det klarar jag inte, utan man skall göra som dom säger sen kanske man efter 1 minut får säga att oj, det här klarar jag inte mer av. Då har man försökt och fk är nöjda och dom får börja tänka igen..... SEN är det många vansinnesbeslut också.
Anki

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida