F-kassan får mig att må illa

<< < (4/27) > >>

Corny:
Citat från: Marinda skrivet 2010.06.18 - 21:16:07

Förnedringskassan var det någon som sa. Jag tror det var Marcus Birro som myntade det begreppet. Ligger något i det.

Marcus Birro myntade säkert det uttrycket, för han har säkert inget jobb enligt FK. Han sitter ju bara hemma och skriver lite grann, och det är ju inget jobb. Många författare har råkat ut för samma sak. Inte jättekul med tanke på att Sverige är ett land som ska värna om kulturen.

hemul:
Ja, det där var skumt. Men inte hade föräkringskassan gjort en bättre bedömning. De träffar ju inte ens patienten.

MiaP:
Det är sanslöst vad okunniga handläggare det finns på förnedringskassan. Min man dog för 1,5 år sedan och han hade just tumörer i huvudet som kom från lungan. Det är metastaser från lungtumören och är inte så mycket att göra åt sa de till min man det enda de kan göra är att lindra smärtorna med strålning och cortison. Däremot om man har tumörer som är från huvudet, de går inte neråt, det är de som går nerifrån och upp som är problemet. Det borde de ju veta. Från min mans cancerstart tog det bara fyra månader till han avled.

:smack_head: :inlove:

idalinda:
 :mad_roll:

Corny:
Citat från: MiaP skrivet 2010.06.20 - 19:29:37

Det är sanslöst vad okunniga handläggare det finns på förnedringskassan. Min man dog för 1,5 år sedan och han hade just tumörer i huvudet som kom från lungan. Det är metastaser från lungtumören och är inte så mycket att göra åt sa de till min man det enda de kan göra är att lindra smärtorna med strålning och cortison. Däremot om man har tumörer som är från huvudet, de går inte neråt, det är de som går nerifrån och upp som är problemet. Det borde de ju veta. Från min mans cancerstart tog det bara fyra månader till han avled.

:smack_head: :inlove:

Jag måste erkänna att jag inte riktigt förstod allt här. Var det Försäkringskassan eller onkologen som sade detta om tumörerna?
Fö så låter det tufft, och jag vet att det var ett ganska så bra tag sen i normala fall, men jag vill ändå beklaga sorgen. Måste varit ganska så chockartat att det gick så fort!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida