Om ni vill skapa väldigans massa nya nojjor , läs boken.
Om ni trodde att ni var redan miljömedvetna, blir ni det i tusen kubik efter denna läsning.
På hemsidan finns det blogg där man kan kolla det senaste
http://www.kemikaliedetektiven.se/Kortfattat om boken: Allt som inte är ekologiskt och Nordiskt tillverkad ( inte ens allt det...
)
som du köper ( kudde, matta, dator, diskmedel, blomma, tapet, matta, jacka, plastpåse you name it...)
dödar en människa någonstans alternativt gör dennes barn handikappad !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Det säger hon inte i boken, men vem som hälst fattar det när man har läst boken.
Hennes poeng med boken är att vi blir sjuka av alla kemikalier och plast som vi har runt om kring oss.
Så det är dubbelt dödande alltihopa , människosläktet utrotar sig själv väldigt effektivt, men
först måste många lida fruktansvärd mycket innan slutet
.
Jag VILL VILL VILL flytta ut på landet på ett timmerhus med vedspis, omkringat av skog och naturbetesmarker
( inte jordbruk !!), och jag kommer utöka mina inköp från secondhand, även om jag redan är helt insöat på det
sedan 15-20 år tillbaka.
Och vi måste sätta stop på galenskapen med plast och kemikalier, något måste göras .
Jag har uppmanat kemikaliedetektiven att starta en diskussionsforum där alla kan samla tillsammans info om
bra material och varna för dåligheter .
Ni hör väl att jag är fruktansvärd upprörd, nästan mer än efter " den hemlige kocken".