Pumpasoppa till idalinda |
<< < (2/4) > >> |
idalinda: Ni har exakt 4 problem med det... 1)på mitt golv hörs raggarsockar tydligt, en liten svich, svich liksom 2) de flesta som finns kvar väger ca. 10 kg / st 3) jag har 4 livvakter 4) alla kvarvarande pumpor ( 10-12 st) ska slaktas IDAG Vi märkte att några började mögla en vecka sedan, så nu går allt till koket , moset och in i frysen Man lär sig hela tiden, nästa år börjar vi slakta dom jan-feb och frysa in moset då, vid den tiden har man mer plats i frysen! Receptet såg ok ut, vad är Gruyère, ost ? men jag har absolut inga portionsstora pumpor, ett par av dom skulle få plats i ugnen, resten skulle inte få plats där även utan några galler :flirting: |
idalinda: Om någon av dom mindre är fortfarande ok, skulle jag kunna testa ungsbaka den med stureost och grädde :nod-yes: |
Fjällmor: oj vad det ser gott ut.. :nod-yes: |
Corny: Citat från: idalinda skrivet 2010.03.23 - 07:26:15 Ni har exakt 4 problem med det... 1)på mitt golv hörs raggarsockar tydligt, en liten svich, svich liksom 2) de flesta som finns kvar väger ca. 10 kg / st 3) jag har 4 livvakter 4) alla kvarvarande pumpor ( 10-12 st) ska slaktas IDAG Tack för upplysningarna, idalinda! :worshippy: Nu har vi nästan 1 år på oss att planera nästa pumparaid! :flirting: Men då tror jag vi använder ngt annat än raggsockor... Gruyère är väl någon hård getost, om jag inte minns fel. Gott är det iaf! :inlove: |
hemul: http://en.wikipedia.org/wiki/Gruy%C3%A8re_(cheese) "To make an 80 kg (176 lb.) round of Gruyère cheese, about 800 litres (211 gallons) of milk are used". Jösses! Nu fattar jag varför lagrad ost är dyrt! :lol1: |
Navigering |
Meddelandeindex |
Nästa sida |
Föregående sida |