Pumpasoppa till idalinda |
<< < (3/4) > >> |
idalinda: Vem utav er snodde min pumpa-recept-häfte :so_mad: :angrywife:. Den finns ju ingenstans och jag har nu massa kokt pumpa här ! Fundera ett varv till om ni vill plantera pumpan " Blue Hubbard" , vacker så få och man kan spara det jättelänge MEN hård i skalen ( därför är den säkert så hållbar) till sist hämtade Styrmannen en såg och efter en stund en elektrisk sticksåg... 3-4 stora pumpor kvar och en liten , vi orkade inte slakta någon mer... Den som smyger sig hit nu får lämna pumpa-häftet tillbaks :guns: |
hemul: Skulle inte förvåna mig om Corny smugit dit ensam. Vi vet ju att hon är klåfingrig. :glare: |
Corny: Hade du, hemul, varit med, så hade jag kanske haft några pumpor som jag kunde laga till enligt idalindas receptbok också. Men näää! :shake_head: Så här sitter jag med ett recepthäfte som inte går att använda! :angrywife: |
idalinda: Citat från: hemul skrivet 2010.03.23 - 14:00:00 http://en.wikipedia.org/wiki/Gruy%C3%A8re_(cheese) "To make an 80 kg (176 lb.) round of Gruyère cheese, about 800 litres (211 gallons) of milk are used". Jösses! Nu fattar jag varför lagrad ost är dyrt! :lol1: Va, att 10 liter skulle ge 1 kg :blink:, aldrig att jag skulle fått så mycket ost när jag kokade färskost av 10 liter mjölk ? inte ens så mycket färskost ... vad är det som jag inte fattar ? Eller pratar vi om getmjölk nu, som kanske är fetare än komjölk , eller ? |
idalinda: byteshandel Corny ,du får 2 kg kokt pumpa om jag får mitt recepthäfte tillbaks i morgon :thumbsup:! |
Navigering |
Meddelandeindex |
Nästa sida |
Föregående sida |