Tjingeling!
Det har varit fullt upp ett par dagar. Vi hade en kompis på besök, så vi har farit runt och visat honom bygden. Och fått sett lite nytt själva. Tyvärr belv det lite mycket glass igår, så jag har blodsockerblues idag. Darrig och illamående.
Men ingen huvudvärk! Jag har skippat yoghurt på morgnarna och kört keso med den erbarmeliga grädden som står att finna här. Det går inte att hitta grädde med högre fetthalt än 35%. Det finns en 38% men då innehåller den kerragen. Och kan ni begripa varför det inte går att hitta osaltat smör?! Jag vet att Valio tillverkar en, som vi köper hemma. Men här finns den inte!
Det finns överhuvudtaget väldig mycket mjölkprodukter som är kerma här. Det är dumt, för vi vill ju att barnen ska få vettig frukost. Men normalfeta yoghurtar finns inte.
Men nu vet jag att korv, ost som inte är färsk och yoghurt ligger på min förbjudna lista i alla fall. Visst kolhydratintag verkar inte påverka. Annat än att jag får blodsockerfall av det. Det känns bra att ha det klart för sig.
Förra veckan passerade med bara 1 medicindag. Veckan innan var det mycket sämre, pga förkylningen och att jag åt yoghurt på morgnarna några dagar. Och så var det ju första veckan på semestern med resedagar och stress förstås.
Men jag känner mig egendomligt klen i benen. Lite som när jag började med LCHF. Kan det var att jag har småfuskat lite någon dag här och där? Jag kan knappt hålla jämt tempo med dottern när hon hojar iväg på sin cykel. Det känns konstigt. Att springa finns inte ens på kartan just nu.