Nu har jag kollat runt. Var hos en handlare igår. Och hans tolkning av "inte för stora plattor" var att de gott och väl kunde ha måtten 10*30 iaf. Var och kollade hos grannen igår och tog med mig prover. Och det såg faktiskt inte så tokigt ut med så pass stora plattor. Iom att de är betydligt bredare lurar de liksom blicken att tro att rummet är bredare än vad det är. Så jag är nog kärringen mot strömmen, trots alla era tips om just motsatsen.
Grannen hade satt mosaik i ngn krämvit variant. Fint iofs. Men jag tycker att det blir lite plottrigt med mosaik. Faller mig inte riktigt på läppen..... Fast jag skulle väldigt gärna använda turkos/ljusblå mosaik och snygga till ett litet bord någon gång. Men då är det ju en mer begränsad yta.
Så just nu lutar det åt vita breda kakel och betonggrå klinker. Låter urtrist, men den är faktiskt fin. Jag skulle gärna ha nästan svart, grafitgrå klinker. Men eftersom vi bägge är ljusa skulle det se så skitigt ut på nolltid. Och jag har annat för mig än att springa och dammsuga toaletten varje dag.
kwidell, jag hade också funderat på ngn övergång mellan kakel och tapet. Försäljaren tipsade om en liten list, som även kan användas när man kaklar runt hörn. Den såg fin ut tycker jag. En rå kakelkant ser ju inte så genomtänkt ut. Ungefär som att kaklet plötsligt tog slut, hoppsan, vi sätter lite tapet istället.
Jag har en liten idé om att sätta en tapet med guldmönster i kurbitsstil. När jag berättade det för store sonen tackade han sin lyckliga stjärna att det inte är han som ska använda toaletten.
Men när man ändå är igång skulle det väl vara tjusigt med en kristallkrona där också.
Men den får jag nog smyga dit när maken sover.