Jag har också provat balsammetoden. Tror det var i våras. Men jag körde i med schampo efter ett tag, mitt hår blev jättefett till slut och var tvungen att tvätta det varje dag. Håret kändes bra i början, samt att mitt hår blev lite vågigare då men det försvann med tiden. Vet inte om jag valde fel balsam kanske. Körde neutrals balsam som tvättbalsam och barnängen lr va de nu heter till det andra balsamet, körde samma märke till sista tvätten med. Tror de är med aloe vera. Köpte ett dyrt jävla vax hos frisöre, är jättebra men verkar innehålla silikon så kan ju inte tvätta ur det med enbart balsam. Men är inga mineraloljor, phtalater osv osv i det. Antar att silica är skilikon?! Är massa frukt och grönsakstjossan i det, sen mot slutet av innehållsförteckningen så är det en låång lista på massa, vad jag har för mig är giftiga, ämen. Sweet!!
Använder det som tur är inte så ofta
Känns bättre att tänka så iaf
I Lisens indiska spa finns recept på schampo baserat på tvättnötter. Köpte en hög nötter men älsklingen tycker inte det blir rentvättat med dem, säkert bara för det inte luktar tvättmedel
, så kanske får ta och tvätta håret med dem ist?!