Håll tummarna för mig, för nu kör jag igång igen.
Nu tänker jag ta bara 1/2 droppe varannan dag få se hur det går. 1/2 droppe är ungefär 1.7 mg förutsatt att min pipett ger så stora droppar som jag tror (påminnelse till mig själv: fråga på apoteket om det går att köpa kalibrerade pipetter). Jag hittade ett stycke i Brownsteins bok där han skriver att en del (ett fåtal, men jag ska ju alltid utmärka mig) är känsliga och att det fungerar bättre för dem om de tar jod bara varannan dag. Han skrev däremot inget om om han då fördubblade dosen eller om det också innebär en halvering av det totala intaget.
Jag gick och drog med de där dubbelsslagen länge, kan fortfarande känna av det iband faktiskt. Jag hade dubbelslag (av okänd anledning) för en 15 år sedan. Då satt det i ett år. När man googlar på detta hittar man många människor som berättar att de haft det ungefär lika länge och sen har det försvunnit. Jag vet inte om det är så att när hjärtat väl får för sig att ha en konstig rytm, så fastnar det, nån slags "minne". Någon som vet nåt om detta?
Hur som är jag livrädd att få mera av den varan, för även om det ska vara ofarligt, så är det ruskigt obehagligt och är det ihållande tycker jag också att man känner av det, känns som lite syrebrist. En kompis som hade problem med detta beskrev det som att hon blev dum i huvudet. Jag känner det mest som att jag tappar flås, men ja, kanske lite dum i huvudet också.
Håll tummarna! Nu börjar jag. Skål!