Jo jag är diagnosiserad med Graves sjukdom som är överproduktion. Håller med, den mesta informationen gäller hypo. Vet inte om det kanske är vanligare med hypo än hyper.
Jag har övervägt det Hemul, men sedan såg jag hans prislista. Jag är för fattig för Hyman tyvärr
Han verkar vara lite av en kändisdoktor. Får kanske testa rouletten
Verkar som han rekommenderar någon form av GI, han har skrivet en bok som heter The blood sugar solution. Eller främst verkar han förespråka att man rensar ut skit från kroppen, dämpar inflammationer i kroppen, kollar upp vad man har för icke akuta allergier (vet inte vad man kallar det på svenska så är någon form av svengelska i kombination med dåligt minne
) och därigenom också fixa tarmen. Sedan verkar det som GI, han pratar en del om insulin bl.a.
Den maten som många tydligen är känslig för och man absolut skulle testa utesluta var gluten (tror han mer spannmål över lag), mejeri, nightshades (nattskuggeväxter? Tomat, paprika, chili, äggplanta o.s.v.), citrusfrukter, jäst och fermenterad mat, majs, ägg, soja och nötter.
Jo det har du rätt i Mynlen. Problemet är att jag har gått en omgång mediciner och jag tror, ja jag tror mycket
, inte någon "vanlig" läkare skulle rekommendera något annat än operation i dagläget. Ska prata med läkaren på endokrinen imorn. Är faktiskt lite nervös