Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.25 - 11:17:58 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 35 36 [37] 38 39 ... 93   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Ekubs viktfunderingar  (läst 542351 gånger)
0 Medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.
Ekub
Superhero

Smörklickar: 15

Antal inlägg: 1471

« Svara #540 skrivet: 2011.03.18 - 16:14:53 »

Hallå  :flirting: Jag är här, bara lite tystare än vanligt. För att uppdatera så har jag ont i alla leder, får ont i musklerna av i princip allt och får muskelkramp för ingenting. Skulle förnya ett e-recept idag tänkte jag men blev bara på dåligt humör av hon på vc som var tvungen att fråga vad det var för medicin, varför jag åt den och kommentera när jag fick den sist och hur många tabletter jag skulle äta bara för att jag vet inte vad. Att den borde räckt lr ngt och sedan klaga på att jag var ute i dålig tid för det kunde ta tre dar för receptet att behandlas lr vad hon sa. Det visste inte jag eftersom sist jag ringde fick jag receptet samma eftermiddag. Jag har med andra ord inget bra att komma med så är tyst ist. Är bara en stor bitterf*tta för tillfället  :glare:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #541 skrivet: 2011.03.18 - 17:20:34 »

Näe, e ingen bitterfitta! :bearhug: Du hörde mig! Va bra, jag var lite orolig vet du. :smile:

Jo, man känner till hur jobbiga beskäftiga sköterskor är. Men nu får du väl komma till doktorn snart va så du får veta hur det ska bli?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #542 skrivet: 2011.03.18 - 17:21:54 »

Ös skiten över oss. Vi tål det och är till för det.

Massor med tröstekramar! För mer har jag inte att komma med för tillfället.  :bearhug: :bearhug: :bearhug:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Ekub
Superhero

"kl
« Svara #543 skrivet: 2011.03.18 - 19:07:56 »

Tack sötaste ni  :smooch: :bearhug: Jo ska på måndag, hoppas det blir av nu med. Ska försöka komma iväg på lunchen imorn och se om jag har ngt e-recept att hämta ut på apoteket. Känner en som äter samma medicin så har jag inget att hämta ut kunde jag få några piller av henne så jag "klarar" helgen. Visst var dumt beräknat av mig, skulle ringt innan men trodde det var mer än det var i burken  :blink: och att det skulle gå snabbare att få ett recept, samt att personalen inte skulle vara så oförskämd eller vad man ska kalla det. Blev väldigt paff när jag började bli utfrågad om vad medicinen gör och varför jag äter den. Lät visserligen mest som om hon inte hade någon koll på vad det var för något men ändå.
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #544 skrivet: 2011.03.18 - 19:29:05 »

Är det sköldkörtelpillerna?
Loggat

Ekub
Superhero

« Svara #545 skrivet: 2011.03.18 - 22:15:36 »

Jupp, Thacapzolen.

Funderade innan på om jag åt för stora doser av medicinen, har läst att det är en vanlig metod numera att ge full dos från början och sedan minska om det behövs isf innan då det var tvärtom, eftersom jag frös något så in i hela tiden, gick upp i vikt osv. Men fryser inte på samma sätt längre, har dock gått upp i vikt som jag vet inte vad. Sist jag vägde mig så hade jag gått upp dryga 10 kg på kort tid och mina kläder sitter hårdare nu men vill inte väga mig längre. Vill inte gå till gymmet heller eftersom jag får ont i muskler och leder bara av att småspringa till bussen, lyfta upp saker om de så bara väger ett kilo eller sätta mig på huk. Känner en som har problem med sköldkörteln, känner många som har problem med sköldkörteln har det visat sig, fast där den underproducerar som har ont i lederna med. Kanske ett tecken på att medzen "tar för mycket" eftersom jag inte känt av det tidigare. Får bombardera läkaren med alla frågor på måndag, ska skriva en lista  :whistle:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #546 skrivet: 2011.03.18 - 23:15:48 »

Stackare så du har det. Jävla sjukvård som tar sån tid på sig. Ja, skriv en lista. Man blir alltid stressad när man är där tycker jag. Det kan vara mycket att ta in och så vet man ju att man inte har så många minuter på sig.

Konstigt det där med tiden de lägger ner på ett besök förresten. Nu när jag bara går till doktorn för att förnya recept i princip så verkar de ha hur mycket tid som helst att sitta och småprata om ditten och datten. Förut när jag verkligen behövde hjälp så  hann jag knappt in så var det dags för nästa patient.
Loggat

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #547 skrivet: 2011.03.19 - 11:14:01 »

Ja, det är en bra idé att skriva en lista. Det ska du absolut göra!

En annan bra idé tycker jag, är att ta med en vän, eller sambon. Som kan hjälpa till att komma ihåg i efterhand svaren på alla frågorna. Jag hade min syster med mig första gången jag skulle träffa Neurologen, när jag kände mig så himla nervös. Det kändes väldigt bra att ha någon att dissekera mötet med efteråt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #548 skrivet: 2011.03.19 - 11:29:46 »

Bra idé. Det har nog en positiv inverkan på läkaren också ifall man råkar ut för en dryg en.  :blink:
Loggat

Ekub
Superhero

« Svara #549 skrivet: 2011.03.19 - 20:32:15 »

Det var en bra idé, det har jag inte tänkt på.  :smooch:
Loggat

Ekub
Superhero

« Svara #550 skrivet: 2011.03.21 - 12:51:27 »

Känner mig så upprymd, nästan som om jag vunnit på lotto!! :banana: Har varit och träffat min läkare och vi ska börja på en läkemedelsbehandling!!  :thumbsup: Jag fortsätter med andra ord att äta Thacapzolen men har fått Levaxin också. Vilket kommer att höja min ämnesomsättning, förhoppningsvis trillar några kilo av av bara farten samt så kommer led- och muskelvärken försvinna. Eller det gäller att hitta en balans mellan medicinerna, om jag förstått det hela rätt, först. Inderalen kunde jag laborera lite med själv, eftersom den inte påverkar sköldkörteln. Jag kommer få gå på täta kontroller och troligen må periodvis ganska/väldigt dåligt men det skiter jag i :thumbsup: Graves, som jag har, läker tydligen ut av sig själv efter 1½-2 år, men man hinner tydligen bli riktigt dålig innan den läkt ut så därför man får behandling. Ska få remiss till en ögonläkare samt för röntgen av sköldkörteln. Vet inte om något kommer att ge något eller om jag kommer få opereras till slut ändå men idag känns det bara så jävla bra  :strut: :strut: :strut:
Loggat

moncaponca

Smörklickar: 8

Antal inlägg: 677

Hemsida
« Svara #551 skrivet: 2011.03.21 - 13:27:03 »

:clapping: :thumbsup: :flowers:
Loggat

Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
Tina

Smörklickar: 22

Antal inlägg: 2830

« Svara #552 skrivet: 2011.03.21 - 13:51:58 »

Åh va skönt att läsa. Jag blir riktigt upprörd när jag läser om apotekstanten, det ska väl hon s***a i. Du har fått recept av läkaren, inte av henne.
Loggat

/LO

Smörklickar: 17

Antal inlägg: 1269

« Svara #553 skrivet: 2011.03.21 - 13:54:18 »

Skönt att bli lyssnad på och bli tagen på allvar! jag vet hur det är och kommer ihåg känslan! härligt!
Loggat

LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #554 skrivet: 2011.03.21 - 14:24:40 »

Toppen! Gud vad skönt! :bearhug:

Då stämde det ju som vi läste, att det läker ut! OK om du kommer att må skit ibland, men det är det väl värt om det innebär att du kan bli helt återställd om nåt år, jag skulle också tycka det. Grattis till ha haft tur med en bra läkare!  :clapping:

Blir lite nyfiken på medicineringen. Dämpar Thacapzolen ner skölkdkörteln och så får du liksom parera med Levaxin? Vad gör Inderalen då?

:smooch:
Loggat

Sidor: 1 ... 35 36 [37] 38 39 ... 93   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544