Ja.
Jag har ju tre förråd. Har "halvstädat" de andra två förut, men det är fortfarande rörigt och för mycket grejer. Det här hade jag inte ens orkat röra förut. Det var smäckfullt och mer eller mindra allt var skitigt, utomhussmuts. Nu är det mitt finaste rum!
Det var så insprirerande och jag fick så bra idéer hur jag ska ordna det. Ett källarförråd ska förstås vara för "smutsiga" saker. Alltså cyklar, skidor, färgburkar, lösningsmedel o.s.v. Det andra får då bara innehålla rena saker som torkad svamp, torkad svamp, torkad svamp och lite torkade äpplen.
Nä, allvar. Matförråd och kläder/textil tänkte jag mig. Alltså inget som känns lite snuskigt att ha ihop med mat. Bra va?
Har en massa verktyg och sånt där som jag genast kan flytta över till det städade förrådet så jag kommer att få ett stort hål på en gång i morgon. I det andra förrådet är det byggda trähyllor längs en hel långvägg. Så det blir att plocka ur allt så jag kan skrubba rent. Grannarna börjar nog lessna snart på att se mitt skräp i hela källarn. Fast en hade klistrat fast en lapp med ett bud på en pryl. Det vara lite roligt. De trodde kanske att jag skulle slänga allt.