Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.06.16 - 08:57:50 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2 3   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Cart spotting  (läst 18645 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
skogsstjrna
Sr. Member
****

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 269



« skrivet: 2008.01.18 - 07:31:41 »

Så här på fredagen när man vill ha lite kul inför helgen vill jag introducera en ny sport åt er alla:

Cart Spotting

Reglerna får vi utarbeta allt eftersom, men i huvuddrag...

När ni går och helgshoppar, kolla ner i andra människors kundvagn. Bedöm innehållet, kan det vara en LCHF:are som går där?
Le gärna glatt när ni ser att andra kastar underliga blickar i er vagn. Antingen är det en LCHF:are som bedömer din vagn, eller så är det nån som undrar hur i hela friden du kan köpa så mycket fet mat.  :yay:
Iallafall, ser vagnen lovande ut, våga fråga! Fullträffar rapporteras här och får vår allmänna beundran.  :clapping:
GI-stuk kan godkännas också, bara det inte ligger alltför mycket ris, bulgur och bönor i vagnen.
Nå, nån som vågar anta utmaningen?  :whistle:
Loggat

Ha en fettrik dag!
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #1 skrivet: 2008.01.18 - 13:48:15 »

Jag handlade igår .. räknas det :whistle:...
Jag hörde i butiken när en kvinna  frågade efter ekologiska varor :clapgrin:!
Jag han inte kolla vad hon annars hade i sin vagn...

Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2008.01.18 - 13:49:52 »

Helgshoppa? Vad är det?  :huuh:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
skogsstjrna
Sr. Member
****

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 269



« Svara #3 skrivet: 2008.01.18 - 23:46:58 »

Jag handlade igår .. räknas det :whistle:...
Jag hörde i butiken när en kvinna  frågade efter ekologiska varor :clapgrin:!
Jag han inte kolla vad hon annars hade i sin vagn...



Det räknas givetvis. Idalinda - un point.  :cheers:
Loggat

Ha en fettrik dag!
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2008.01.23 - 14:53:33 »

Antispan. När jag var och handlade nyss stog det en jätteliten, tunn tant bakom mig i kön. Hon räckte mig till axeln och jag är 1.66. Hon handlade en enda sak - en liten plastflaska med Viktväktärnas drickyoghurt med fruktskit i.  :puke1:

Hon sa till sin väninna: "Den här är mycket godare än de andra". Törs man gissa att det är en massa konstigt i?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #5 skrivet: 2008.01.24 - 22:44:28 »

jag hade stora förhoppningar  att se något spännande i vagnarna, när jag idag handlade i tre olika stora matbutiker.

Det var som vanligt helt vanliga vagninnehåll överallt, men sedan såg jag en kraftigt överviktig ung kvinna som handlade med en man.
jag nästan gapade när jag såg vagnen ...  de hade kommit halvägs i butiken och vagnen var halvfull  (de hade passerad frukt och grönt, mjölk och var i köttdisken.
Vad fanns i vagnen ? Enligt mig en enda naturlig sak, keso , kanske något grönt, men över 90% av det som jag han se var  smockfull med tillsatser och inget som jag skulle kalla mat  :chips, saft, mängder av läsk .
Stackars tjej tänkte jag ...
Loggat
Vira
Sr. Member
****

Smörklickar: 12
Offline Offline

Antal inlägg: 332



« Svara #6 skrivet: 2008.01.24 - 22:54:06 »

När jag handlade  igår var det en pappa som köpte lättmjölk till sitt barn ca 3-4 år gammalt. Vad jag tyckte synd om den lille. För övrigt var det bara snabbmat och lightprodukter i vagnen :puke1:
Loggat

Vira
skogsstjrna
Sr. Member
****

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 269



« Svara #7 skrivet: 2008.01.24 - 23:30:47 »

När jag handlade  igår var det en pappa som köpte lättmjölk till sitt barn ca 3-4 år gammalt. Vad jag tyckte synd om den lille. För övrigt var det bara snabbmat och lightprodukter i vagnen :puke1:
Ska vi gissa att det blir ett bokstavsbarn av den? Inte för att det var menat som ett kul skämt, men...  :ignore:
Loggat

Ha en fettrik dag!
skogsstjrna
Sr. Member
****

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 269



« Svara #8 skrivet: 2008.01.28 - 17:06:22 »

Var och handlade och såg en rejält överviktig person med rullator. Vad trist det var att se att hon raddade upp sex liter miniyoghurt på bandet...  :shake_head:
Loggat

Ha en fettrik dag!
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #9 skrivet: 2008.01.28 - 23:13:39 »

jag trodde att jag hade fångat i min blick en perfekt LCHF-måltid i rullbandet bredvid, när jag packade mina varor idag.
Det fanns sallad, ost, skinka och ägg i påsen ... tills jag såg att det inte var ägg utan några vita bakelser  :cry:...
eller kunde det varit svampar ändå  :shy: hoppas.
Loggat
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #10 skrivet: 2009.02.06 - 16:30:10 »

Jag måste bara  väcka den har tråden till liv igen !

Idag såg jag en kvinna som köpte TVÅ paket smör, grädde och rapsolja  och tre bananer.

Vad glad jag blev ... funderade att kommentera med lät bli , staplade bara mina grädpaket , högen av ägg och bloccoli  mm. efter henne.
Det finns förresten naturbetande svensk kött i min närbutik , det kostar massa pengar, men var roligt  att det finns !
Likaså majskyckling troligtvis utan tillsatser. Köpte omedelbart ett par paket av  varje, nötkött och kyckling .
Loggat
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #11 skrivet: 2009.02.06 - 16:41:26 »

Vilken rolig tråd, den har jag missat. Jag som nyss var och handlade. Jag är lite tråkig för jag självscannar så då ser ingen vad jag handlar men det ska bli kul när vi åker på kontroll nästa gång :laugh:. Jag ska spana nästa gång efter andra LCHF:are jag lovar. Föresten var det en som tittade konstigt på mig när jag stod och kolla in grädden. Det fanns nämligen olika märken på Willys och jag har upptäckt att dom smyger in stabiliseringsmedel i vissa sorter. Willys eget märke var ok och var dessutom förpackat i en praktiskt förpackning med skruvlock, perfekt för morgondagens hundträning. Ja alltså till det obligatoriska fikat, inte till hunden. Hur som helst tycker jag folk mest handlar en massa skräp. Det är sorgligt att se.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #12 skrivet: 2009.02.06 - 16:42:16 »

Det var nog jag. Låter som mina basvaror. Oljan hade väl nån annan lagt dit. :lmao:

Jag trodde också majskyckling var bra:shy:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #13 skrivet: 2009.02.06 - 17:20:08 »

OT: Snart måste man bli ägg-vego för att undgå GMO-skiten ...

Jag ska börja spara mina egna fröer också så jag slipper monsanto också....  :angrywife:

Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #14 skrivet: 2009.02.06 - 17:55:25 »

Du kan försörja oss alla sen!  :clapping:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: [1] 2 3   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544