Det här med att tåla mjölk är mystiskt tycker jag , men det är kolossalt underbart att dina besvär är borta
!
Som jag har berättat säkert innan:
Det är egentligen bara vi här på nord-Europa som tål komjölk, de flesta vuxna i resten av värden foxar det inte alls.
Jag drack mjölk som en kalv fram till jag var 16 år i Finland. Sedan bodde jag en sommar i England och där fanns mjölken i flaskor med grädde och klumpar,
detta passade naturligtvis inte för mig och jag drack inte mjölk på två månader.
Jag kom hem på hösten och fixade inte laktons sedan dess... fick så ont i magen.
Fram tills jag vandrade till Sverige och upptäckte efter ett år att jag klarade svensk mjölk utan problem, men fortfarande inte den finska
Detta tillstånd varade över 10 år sedan kom magknipen igen och jag var utan laktos flera år.
efter ett år med LCHF upptäckte jag att jag behövde inte laktostabletter med grädde och fet mjölk.
Men tog tabletter om jag skulle behövaa äta ute eller ta någon glass ute.
Detta varar fortfarande, magen mår prima, MEN nu rinner näsan som en vattenkran om jag käkar mjöl eller mjölk.
Jag slarvar ändå under sommaren med eget glass och jordgubbar någon gång, men räknar med näsdukar efter någon timmer eller dagen efter.
Snacka om en konstig dryck , jag finner ingen logik