/LO
|
|
« Svara #180 skrivet: 2011.03.09 - 22:15:46 » |
|
TVn är i källaren, som för övrigt är en soutterängvåning och ingen riktig källare. Så jag gömde mig inte, var bara ensam hemma (barnen sover) och ville bort från skafferiet.
Jag tog med mig en dl jordnötter och en stor kopp te som snabbt tog slut (vätskebrist, och jag dricker rött te, så det räknas som vätska)
|
|
|
Loggat
|
LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
|
|
|
moncaponca
|
|
« Svara #181 skrivet: 2011.03.09 - 22:52:13 » |
|
Ahaaa! Ja det förklara saken *suckar* jag är nog den enda förtappade själen på detta forumet....
|
|
|
Loggat
|
Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
|
|
|
Sorla
|
|
« Svara #182 skrivet: 2011.03.10 - 17:09:42 » |
|
Ahaaa! Ja det förklara saken *suckar* jag är nog den enda förtappade själen på detta forumet.... Nä då! Det finns säkert någon till. Men det är inte jag, för jag är så präktig så. Jag skulle iaf säkert ha löst suget lika dant som du LO. Fast inte i källaren dock. Rött te är min standard dryck på kvällarna och en näve jordnötter brukar kunna skrämma bort det mest förhärdade sug.
|
|
|
Loggat
|
Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
|
|
|
/LO
|
|
« Svara #183 skrivet: 2011.03.10 - 17:33:56 » |
|
Nu är jag säker på att det är vädret. Idag hade jag gett vad som helst för en bastu! Åh, vad jag skulle vilja basta idag!
|
|
|
Loggat
|
LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
|
|
|
moncaponca
|
|
« Svara #184 skrivet: 2011.03.10 - 19:51:07 » |
|
Åhhhhh! Bastu! Sauna! Saknar! Vill ha!!!
|
|
|
Loggat
|
Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
|
|
|
/LO
|
|
« Svara #185 skrivet: 2011.03.10 - 20:08:00 » |
|
Jag drack varm choklad som iof var ganska gott, men det hjälpte inte. Märker ju att jag påverkas av vädret. Det har gått från riktigt högt högtryck till lågtryck, regn (snö) och blåst på kort tid. Då vill jag låsa in mig och bädda ner mig. Övervägde klart att föreslå att bygga koja med ungarna idag för att få ett litet krypin, men jag orkade inte
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Sorla
|
|
« Svara #186 skrivet: 2011.03.10 - 22:03:37 » |
|
Du har rätt, konstigt att jag inte har fått migrän.....!?! Bastu skulle vara underbart!
|
|
|
Loggat
|
Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
|
|
|
idalinda
|
|
« Svara #187 skrivet: 2011.03.11 - 12:49:45 » |
|
Nästa vinter ska jag ha en bastu, det jar JAG bestämt
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
/LO
|
|
« Svara #188 skrivet: 2011.03.11 - 13:02:30 » |
|
Du är ju finne, det fattar ju vem som helst att du ska ha en bastu - jag är ju svenne och har bastun som förråd (nej det har jag inte, för jag har ingen, de som byggde huset byggde förråd direkt)... Piggare idag - bätter väder, helt klart. Men boostar D-vitamin också. Har slarvat några veckor. Men jag har noterat på mig att jag måste lita på att kroppen vill ha energitillskott när jag mår som jag gjorde igår och i förrgår. Jag åt lite mer än vanligt och vågen pekar aningen ner. För mig börjar det alltså funka. Jag har aldrig haft något stort problem med fel signaler, men jag tycker att de är tydligare. Törst, hunger och brist på energi. Nu när jag sover ordentligt (mellan 7 och 7,5 timme per natt) så litar jag på även den signalen. Då gör det inget om det slinker ner lite "skräp". Självklart inte för mycket och självklart inte i onödan. Men då och då! När kroppen säger så och inte bara hjärnan! Ikväll blir det NIA-Jam!
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
/LO
|
|
« Svara #189 skrivet: 2011.03.12 - 17:57:13 » |
|
Shit vad kul det var. 1,5 timme rörelseglädje! Kroppen dansar av glädje fortfarande! Idag har jag bakat semel-bröd. Tänkt att äta med smör och ost ikväll tillsammans med grönsaker och dip. Nu är det ju ett par timmar kvar, men jag är skeptisk till att jag är hungrig då, bara. Åt en hamburgare med sånt bröd (platt med sesamfrön på) till middag. I morse vägde jag 65,6 kg. Första noteringen under 66 på flera veckor. Det kanske rör på sig... Har börjat äta D-vitamin. Kanske tror kroppen att det är varmt?
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Sorla
|
|
« Svara #190 skrivet: 2011.03.12 - 18:17:01 » |
|
Grattulerar! Eller så är det jordnötterna i källaren.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Tina
|
|
« Svara #191 skrivet: 2011.03.12 - 18:28:03 » |
|
Oj va bra, grattis!
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #192 skrivet: 2011.03.13 - 02:14:17 » |
|
Grattis! Jag tror på källarövningarna.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
/LO
|
|
« Svara #193 skrivet: 2011.03.14 - 16:01:38 » |
|
Såhär var det i fredags: http://forum.fetbobba.net/index.php/topic,2258.120.html Och idag när jag vägde in mig vägde jag 65,6 kg. Dvs fortfarande under 66. Även om jag har en bit kvar känns det skitbra. Jag är starkare än någonsin och mår bra både fysiskt och mentalt. Det är roligt helt enkelt! (undrar om vi inte har ett väderomslag här igen, mot högtryck denna gången) Har varit på anställningsintervju idag. Trodde inte alls att jag ville byta jobb, men det lät väldigt intressant och jag tror att jag utstrålar något just nu, så det såg ut som att de ville ha mig också. Vi får se vad det landar i. Jag har inget att förlora, för jag trivs mycket bra med mitt nuvarande jobb.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Ekub
|
|
« Svara #194 skrivet: 2011.03.23 - 22:14:19 » |
|
Vad är NIA-jam?
|
|
|
Loggat
|
Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
|
|
|
|