Jag känner för att bara Dööööööö.....
förkyld nu när vi äntligen fått tillträde till nya lägenheten var ju inte alls vad jag planerade!
.. sen att jag endå kört hårt gjorde ju knappast saken bättre är jag rädd... ryggen värker, armarna värker, näsan är det stopp i.. på det hela taget är det rätt dåligt ställt med mig.
vi fick komma in i lägenheten den 1:a september.. något som var hett efterlängtat!.. vi kunde knappt bärga oss liksom
... sen blev det en del tittande och planerande.. och konsaterande att lägenheten verkligen STINKER rök!!!!
inte en liten diskret doft inte... utan så illa att näshåren krullar sig!
förbannade inomhusrökare!!!
...
sen kunde vi konstatera att lägenheten inte var ordentligt flyttstädad heller.... något jag nu dokumenterat och kommer besöka hyresvärden och klaga på.
de har ändå använt sig av en städfirma??!! fort men fel med andra ord.
nåväl, efter dessa något trista saker så har vi endå komigt igång med själva renoverandet.
.. i går så var vi iväg och handlade massa färg, rollers och dylikt.. och i dag så har jag "roat" mig med att bredspackla det blivande datorrummet... något som jag känner i varge muskel i kroppen just nu.
...
vidare så körde maken på och maskerade in hela hobbyrummet för målning.. och sen gav vi oss på att måla taket. aldrig gjort något sådant förut.. och jag kan lova att jag inte direkt ser fram emot att behöva måla resen av taken i lägenheten heller
... men eftersom taket överallt är nikotingult och tämligen skabbigt så har vi inte så mycket att välja på tyvärr.
så först blir det till att måla taket överallt.. sen ska alla tapeterna bort.. för även de är helt förstörda av nikotin
... kort sagt så återstår Mycket att göra!