Idalinda:
Det är konstigt nog inte svårt alls
När det gäller potatis, ris å pasta som han vräker i sig så har jag turligt nog fått någon slags avsky för det!? Känner inte den minsta gnutta längtan efter det och skulle inte få för mig ens att smaka en liten bit.
Fattar inte egentligen hur det kan bli så för jag har verkligen ätit
mycket sådant tidigare och jag la ju av tvärt.
Men kanske det beror på att jag sätter det i samband med alla de besvär jag hade tidigare? T ex diarréer flera gånger i veckan - speciellt efter måltiderna. Detta har helt upphört nu - är aldrig dålig i magen numera.
Sen sprang jag upp varje natt väldigt många gånger och behövde kissa - minst 4 gånger per natt vilket gjorde mig uttröttad. Detta har också blivit superbra. Går bara upp en gång nu max och det är någon gång på morgonkvisten.
Min migrän har jag inte haft sedan jag började och migrän hade jag minst en gång i månaden tidigare.
I det stora hela mår jag toppen nu och på något sätt tror jag det är detta som gör att jag känner sådan avsky för vad skräp-maten skulle innebära om jag skulle återgå till tidigare vanor.
Men sen är det ju det här med mättnaden också - jag håller mig mätt och belåten
länge nu när jag ätit och det hjälper ju till att hålla sötsuget borta. Faktiskt så äter jag bara två gånger om dagen nu och det känns helt otroligt. Skönt att slippa denna ofta återkommande hunger - man sparar tid också när man slipper fixa mat hela tiden
Sen har gubben en stor last och det är coca cola! Han köper 6-pack och har i kylen jämt men det stör mig faktiskt inte heller längre. Det var jobbigt i början och en gång föll jag faktiskt för frestelsen och öppnade en. Men TVI VALE!
Jag har aldrig varit med om en sådan överraskande äckel-schock! Det smakade så äckligt, sliskigt sött att jag gick och hällde ut hela burken. Sen dess bryr jag mig inte om det alls.
Måste dock ändå erkänna att det
finns sådant jag har svårt att motstå - t ex salta fiskar och mjölkchoklad. Om han köper det så köper han inte mer än att han gör slut på det samma kväll. Inget får vara kvar för då slänger jag det!