Mängd kolhydrater i Lindt choklad!
Tina:
Kollade min rättvisemärkta med Ullrika Hyv... (kommer aldrig ihåg vad hon heter) bilder på framsidan, den innehåller inga konstigheter och är god. Chokladen kommer från Peru.
hemul:
Citat
Excellence Cacao 90% 49 14 11 540
Jaha, de har visst ändrat på recepten. Jag köpte två kakor häromdan och på den 90-procentiga finns nu en ruta med näringsinformation.
fett: 55 g (därav 35 g mättat)
prot: 10 g
kh: 14 g
energi: 580 kcal / 2400 kJ
Ekub:
Lindt i mitt hjärta :inlove: Äter oftast den "vanliga" 70%. Har inte vågat mig på med högre procenthalt, har dåliga erfarenheter :sad: Jag gillar också Lindt just för att man kan få utan lecetinet!! :smile: Men som sagt, det gäller inte alla sorter. Har kollat på lite andra märken med 70% choklad men har nog inte hittat någon utan soya lecetin. Inte ens Anton berg som jag trodde skulle vara kvalitetschoklad. Utöver att innehållslistan är schysst, så är den supergo!! MUMS, sugen jag blev :angrywife: En liten bit med en liten klick green choice jordnötssmör med bitar i. Jag dör :smack_head:
hemul:
Ja, det är trist det där. Lidl har faktiskt god mörk choklad, och billig, men det är klart det är lecitin i.
Jag brukar blanda Madagascar och 90-procentig, för Madagascar är så god men lite sliskig. Men biter men lite av en ruta av varje så att smakerna blandas i munnen... Mmmm! :dribble:
Ekub:
Tråkigt me lecitin i allt :evil:
Får testa bita en bit av varje kaka, med risk för att känna sig som värsta glufsaren som äter på två kakor samtidigt :redface: För en gångs skulle är jag neutral. Jag är inte hungrig eller sugen på något och ändå känner jag mig inte mätt. Ofta, förut iaf, känner jag mig hungrig så fort jag inte är mätt längre :bang_head:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida