Mängd kolhydrater i Lindt choklad!

<< < (4/7) > >>

/LO:
Äter i princip bara Anton Bergs Rättvisemärkta (om jag äter choklad). Den är godast! Den är rättvisemärkt och relativt billig.
Åt 81%-ig förut, men fick ont i magen. Nu äter jag 72%-ig. Den innehåller 31g kh. Inte så lite, men inte så mycket heller ;)

Glömde ju. Den innehåller rapslecitin. Är det bättre än soya-dito, eller är det samma skit och i så fall varför?

/LO

Ninnis:
Jag har köpt 100 procentig choklad från Pralinhuset i Stockholm (själv handlade jag på matmässan i Älvsjö).  Köpte små chokladplattor. Det finns tydligen chokladkakor med nötter i butiken också, en sån blir det nästa gång.
Tyvärr missade jag innehållsdeklaration där..ingen som har det?  :crazy:

hemul:
Nej, där har jag aldrig varit. Hej på dig förresten!  :wave:

Ninnis:
Hej själv  :wave:  Jag ska kolla nästa gång jag handlar där, även om det nog dröjer ett tag då jag inte bor i Stockholm.
Hopplöst svårt att hitta riktig mörk choklad nån annanstans.

Ekub:
Måste få tipsa om en annan sorts choklad. Det är visserligen mycket kolisar i dem men de är bara SÅÅ goda. Sedan är kakorna inte så stora, inte som att trycka en 200grammare direkt  :rolleyes: Ombar heter märket. De är gjorda på "rå choklad" och är sötad med kokossocker. Delish!!  :drool:

Här är en länk http://ombar.co.uk/ Jag har smakat den med kokos, fantastisk!, och har en med jordgubb och en med goji på lut  :look_down:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida