Mängd kolhydrater i Lindt choklad!
hemul:
Tror inte de använder det alls. Men jag har ju inte kollat alla kakor (än) förstås. :tasty:
Du är så svår att övertyga! Vi har pratat om detta förut. :lick:
http://forum.fetbobba.net/index.php/topic,147.msg2838.html#msg2838
TPC:
Det står på min lindt 90% följande: May contain traces of almonds, hazelnuts, milk and soya lecithin.
Detta betyder att dom inte tillsätter det medvetet, men att det i samma fabrik tillverkas andra chokladsorter som har det i sig och att eftersom samma utrustning har använts så kan det vara pyttelite kvar i maskinerna som kommer in i denna chokladen också. Mängderna är antagligen så minimala om det finns alls att det inte är något att bry sig om. Det är menat som en friskrivning ifall någon skulle få en allergisk reaktion.
Det är den enda chokladen jag köper numera, smakar mycket godare än annan mörk choklad i samma prisklass. En ruta på 10g gnager man ett bra tag på, tillräckligt för att jag ska bli nöjd oftast (ibland tar jag två). En sådan ruta ger 1.4g kolhdyrater, och det är ju överkomligt.
Tina:
Änglamarks choklad innehåller inte soyalecitin.
TPC:
Citat från: Tina skrivet 2010.01.28 - 16:22:15
Änglamarks choklad innehåller inte soyalecitin.
Men smakar tyvärr inget vidare heller. Annars hade det nog varit ett bra alternativ.
hemul:
Citat från: hemul skrivet 2009.04.22 - 19:33:32
Tror inte de använder det alls. Men jag har ju inte kollat alla kakor (än) förstås. :tasty:
Det visade sig ju inte vara sant. Men de flesta sorter med hög kakaohalt är utan lecitin. Ett undatag är Ecuador som jag förresten tror är 70%, inte 75%. Den innehåller lecitin trots att Madagascar 70% inte gör det.
Madagascar är för övrigt asgod men lite sliskig, men man kan blanda den med den 90-procentiga så får man det bästa från två världar. :dribble:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida