Nu är ju det jätte länge sedan du skrev på den här tråden Anki. Men jag ville bara berätta att jag råkade ut för ngt liknande. Jag var vansinnigt trött, blev sjuk lätt och det visade sig att jag hade usla järnvärden. Alla järndepåer var tömda.
Av en händelse råkade jag berätta det för min Naprapat. Och han i sin tur råkar vara intresserad av Kinesologi. Så han kollade upp det jag sade, att det stämde. Genom att dra med fingerspetsarna utmed mina muskler på utsidan av låren. Det gjorde ont så in i
, vilket var bevis nog för honom att det stämmde. Jag hade dåliga järnvärden. Då började han klämma på mitt huvud. Ovanför, bakom ena örat. Kändes mycket mysko, där jag låg på behandlingsbänken. Efteråt förklarade han hur det hängde ihop. Den delen av hjärnan som styr PH-värdet i magsäcken sitter i den delen av huvudet. En felställning i mitt kranium gjorde att centret för magens PH-värde var stört och fungerade inte som det skulle. Och har man fel PH-värde i magsäcken tar man inte upp järn som man ska.
Jag fick lova dyrt och heligt att inte berätta för min husläkare vad han gjort, för då var han rädd att förlora sin licens.
Hur som haver, när jag kom tillbaka till min ordinarie läkare på efterkontroll visade det sig att jag hade fullständigt normala järnvärden igen. Är det inte fantastiskt!
Jag tror inte mycket på vår västerländska läkarvetenskap längre. Där man endast funderar på hur man ska få bort symptomen och aldrig funderar över orsaken till symptomen. Min läkare startade aldrig upp någon utredning om HUR jag kunde ha så katastrofalt låga järnvärden. Utan ordinerade bara rätt och slätt järntabletter. Som totalpajar magen istället. Tacka vet jag österländsk läkarvetenskap, där man ser HELA människan och söker orsakerna och försöker rätta till obalanser.