Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 05:51:32 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Byxproblem igen  (läst 3764 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2016.10.25 - 10:22:39 »

Måste köpa varma brallor. Jag har ett par softshellyxor som har varit bra, men jag har haft dem i 3-4 år och jag tror de börjar ge upp funktionsmässigt. Nu blir de bara blöta inifrån och det känns inte som de värmer längre. Hade dem och dubbla kallingar i skogen, därav ett par ullfrotté - och frös. Då är det ändå plusgrader fortfarande. Det är vad jag har haft på vintern förut. I stan klarar jag mig med joggingbyxor med långkallingar under, men det blåser rakt igenom att cykla i såna. Tror ni såna här täckbyxor skulle funka? Problemet är att jag måste köpa så stora och de har såna där benfickor. De hamnar väl vid knäna.  :ignore:

http://www.engelsons.se/thermobyxa-3482

Men visst brukar täckbyxor ivf vara varma och vindtäta va? Har aldrig haft såna. De var ju inte så dyra. Och finns faktiskt i dam vilket innebär ett par cm kortare än om jag skulle köpa herr. Fast de prasslar väl som höstlöv när man rör sig i dem.  :sad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2016.10.26 - 01:43:08 »

Här får man ju ingen hjälp så jag fattade ännu ett förhastat beslut och beställde. Antagligen tog jag för små, så det blir väl ytterligare ett par byxor som får hänga i garderoben och vänta på bättre tider. :sneaktongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2 skrivet: 2016.10.26 - 20:40:27 »

Jag har faktiskt jobbat idag. Därför hann jag inte med. Men det blev nog ett bra köp. Håller med om att du knappast kommer smyga på älgar i de där prasselbrallerna.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2016.10.27 - 05:55:03 »

Men fatta vilken plåga att cykla i prasselbrallor! Och såna där benfickor är nog bra och praktiskt, men ser tämligen löjligt ut i stan och gör inte precis att man får en smalare profil...

Inte har de skickat än heller, inte ens påbörjat plockningen. De brukar vara så snabba och skicka inom ett dygn. Hoppades ju att få det till helgen. Nåja, men lite tur får jag det om de skickar under dagen.

Jag köpte även två joggingbrallor, ett par termoleggings och 4 mössor. Här ska vinterrustas! Joggingbrallorna är jag orolig för. Har tidigare köpt deras damvariant och den var vidrig med liksom urringade fickor så man absolut inte kan ha nycklar eller plånbok i dem. Helt sjukt fult dessutom. Så nu tog jag herr och hoppas de är bättre. Annars får jag ta smällen och returnera.

Alla mössorna var för att jag köpte en kepa där förra året som jag gillade jättemycket, men nån snodde den av mig på apoteket! Sen har de supersköna thinsulatemössor som är jättevarma utan att man blir så svettig. Den jag har börjar se sliten ut så ersatte den plus köpte en i en icke-signalfärg också så jag slipper skämmas när jag går på stan. De är så billiga. Plus en stickad yllemössa.

Det här är thinsulatemössorna. De är verkligen bra. Prova den sån om ni ändå beställer nåt annat nån gång.
http://www.engelsons.se/thinsulate-mossa
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2016.10.27 - 15:09:41 »

Mää! Nu har de börjat plocka ivf. Jäkla slökorvar! Bukar gå ivag samma dag om man beställer på småtimmarna som jag gjorde. Nåja, än är det en liiiten chans att få det till helgen. Är ju brådis ju! Räknar med att kanske måste byta och knäpper det till och blir kallt kan jag inte gå ut utan varma byxor. Nåja, gå kan jag kanske, men inte cykla.

Är det nån som behöver en varm jacka till vintern hittade jag superpris på en tjock dunjacka här.
https://itaboutdoor.se/trespass-igloo-down-jacke-2248.html
Men det är herr, så man får räkna med puffiga axlar och långa ärmar. Om man inte heter fetsmart.  :whink:
Om det inte vore för att jag inte tänker köpa mer än absolut nödvändigt förrän jag gått ner till 80 så skulle jag ha köpt den på studs.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2016.10.31 - 16:25:36 »

Tror ni de har bytt till en annan orange färg eller är min gamla urtvättad?  :lulz:



Allt var bra utom det jag verkligen behövde, termobyxorna. De var alldelses för små. Kollade och de var mycket mindre än angivet i storlekstabellen. De har ju så jättebra att varje plagg är uppmätt, så det finns en individuell tabell för varje plagg. Det skiljde mellan 3 och 5 cm på alla breddmått. De mäter tvärsöver på brallorna, så det blir ju det dubbla på omkretsen. Synd, tror de hade passat precis om måtten hade stämt. Så de åker tillbaka och jag får frysa i vinter.  :sad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #6 skrivet: 2016.11.01 - 11:02:56 »

Nej men vad synd att de släppt loss någon praktikant med måttstocken.. Verkade de bra annars? Du skulle ju kunna ta en personlig kontakt och förhoppningsvis hitta en pålitlig människa med ett måttband.  :smile:

Ja du lär ju inte bli tagen för en älg i skogen iaf.  :bg:

Den här tråden kom mig att tänka på mina termobyxor som jag köpte typ 2011 på Gekås som jag skulle gå ner till 80 för att ha.  :rolleyes:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #7 skrivet: 2016.11.01 - 11:45:40 »

Färgen är ännu mer lysnade i verkligheten! Men när jag tänker efter är det nog den gamla som blekts. Jag fick kommentarer om den där mössan i början för att den lyste så, postiva alltså, att jag syntes bra på cykeln, och det var ju det jag ville också. Men det var en jäkla bra idé att köpa två, en för stadsbruk också. Var ju inte meningen att ha den i stan, men när nåt är bekvämt blir det ju att man har det jämt. De är vindtäta de där mössorna, tror det är det som gör dem så sköna. Men nu inser jag ju att den oranga bör förnyas innan den är tufsig för färgens skull. :biggrin1:

Ringde om byxorna direkt. Behöver inte betala returfrakt, det hade visst "problem" med dem. Ville inte byta, för redan de här var toklånga. Det var sån där slå att dra åt med nedtill, men både den och resåren i snölåset som fanns invändigt var anpassade för någon som har elefantiasis, så saknade totalt värde på mina smäckara spiror. Fetman ha inte satt sig speciellt mycket på vristerna.

Så har nån tips om nåt liknande som inte kostar skjortan så vill jag gärna veta.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.026 sekunder med 22 databasfrågor.