Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 11:52:05 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 3 [4] 5 6   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Jag och min medicinboll och Jungle Gym  (läst 32021 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #45 skrivet: 2015.05.04 - 09:24:28 »

Nä, jag jobbar kväll. Fast igår jobbade jag både dag och kväll. Började kl 10.00 och slutade kl 21.00. Ett drygt pass. Men bara en gång på tio veckor, så det går ganska bra.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #46 skrivet: 2015.05.04 - 13:37:30 »

Är inte det riskabelt för migränen då?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #47 skrivet: 2015.05.04 - 16:21:40 »

Nja, det beror nog på hur passet blir. Vi hade ett ganska bra pass, med lagom mycket jobb av lagom svårighetsgrad. Plus att jag var ledig två extradagar i förra veckan. Vilket innebar ledigt onsdag och torsdag plus 1 maj på fredagen. Däremot blir ju den här veckan rätt lång med 6 arbetsdagar. Men då är jag ledig 4 dagar i sträck efter det.

Nu har jag tjackat en boll. Den ligger i bilen i sin kartong. Jedrar vad tung den var! 3 kilo är ju mycket! Det får bli lite försiktigt bollande med den där innan jag ger mig på övningar över huvudet och långt utanför kroppen.  :smile:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #48 skrivet: 2015.05.04 - 18:35:24 »

Jag tyckte också det när jag släpade hem den. Men den känns inte lika tung när man använder den. Prova nu det där att bara kasta rakt upp och fånga ska du få känna vad det tar! Är övertygad om att det är superbra fast den övningen aldrig finns med någonstans.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #49 skrivet: 2015.05.04 - 21:40:30 »

Jamen det tror jag med. Om man ser till att böja ordentligt på knäna och hjälpa till med hela kroppen i uppkastet tror jag det är en riktigt bra övning. Och samma när man tar emot att man böjer på knäna då med.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #50 skrivet: 2015.05.04 - 21:52:03 »

Man är så illa tvungen! Jag har högt i tak.  :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #51 skrivet: 2015.08.09 - 00:44:30 »

Vill bara meddela att jag tror idlaflickornaövningarna har haft effekt på annat än armmusklerna. Jag har varit ute och plockat blåbär. Jag har såna där små fyrkantiga 5-litershinkar som det har varit potissallad eller nåt i, som jag tiggt till mig i delikatessdisken. De är närmligen superbra för man kan ställa dem i den rektangulära korgen utan att det blir en massa döutrymme. Nåja, det är kanske utanför ämnet. :tongue:

Jag kan ju inte sitta på huk så det käller på i ryggslutet att plocka. Har aldrig förut lyckets få en hink riktigt full, för ryggen har sagt ifrån. I torsdag plockade jag en full och en halv. Sen blev det för mörkt. Idag plockade jag en full och en trekvartsfull. Sen var jag trött. Jag känner så klart att jag är trött i ryggen, men bara sån där "tröttvärk", knappt man kan kalla det värk faktiskt, inget som gör en orolig att man rätt var det är ska stäcka sig och bli handikappad ett tag framöver.

Tror det är den där övningen som heter hugga ved eller nåt som gjort susen. Man håller bollen över huvudet och svingar ner den och sedan bakåt mellan benen och sen upp över huvudet och bakåt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #52 skrivet: 2015.08.09 - 17:55:49 »

Inte ont i ryggen alls idag! Förra gången hade jag liiite, men inte farlig, värk.  :smile:

Men träningsvärk i benen har jag som heter duga, det har jag! Baksidan av låren. Hade det redan efter första turen. Svårt att sätta mig på toa, måste ta stöd mot tvättstället. :laugh: Konstigt nog kändes det inte alls när jag plockade, men det kom sen i stället med förnyad styrka. Men det fattade jag ju. Det är nog till att ha korta muskler. :cool:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #53 skrivet: 2015.08.09 - 18:58:49 »

Sån därn plockabärträningsvärk är skit. Man tycker inte att man gör något och så är man helt justerad i flera dagar efteråt.  :shake_head:

Men vad kul att du märker sån skillnad i kroppen av träningen!  :clapping:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #54 skrivet: 2015.08.09 - 19:04:24 »

Ja, jag tror ivf det är det det beror på. Skillnaden är rätt stor. Förut har jag fått passa mig, blivit så stel så sträckning varit nära. Nu blir jag mer bara trött. Skulle nog kunna hålla på ännu längre med en matpaus till om det knep, men man blir ju mentalt trött påt också. C:a 5 timmar har jag plockat. Nä, snabb är jag inte. Inte en tiolitershink full på en timme direkt.

Lustigt också. Just den övningen varnas det för, att man kan få ont av den. Men det har jag aldrig fått. Ska definitivt ta upp det igen till hösten. Nu ligger det så klart i träda.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #55 skrivet: 2015.08.09 - 19:15:18 »

 :lol: Tur att du inte är anställd för att plocka bär. Då hade du fått sparken.  :laugh:

Fast själv hrmmm.... det ska vi inte prata om...  :redface:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #56 skrivet: 2015.08.09 - 21:26:49 »

Vadå? Det är ivf mer än 1½ liter i timmen. Å jag hade ju matsäck med mig, det är inräknat i de där 5 timmarna. :mad_roll:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #57 skrivet: 2015.08.10 - 06:04:43 »

Iallafall är det klart att din träning fungerar..
Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #58 skrivet: 2015.08.10 - 09:45:56 »

 :bg:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #59 skrivet: 2015.08.10 - 17:07:03 »

Men hallå! Hur många liter plockar ni då och hur lång tid tar det?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 2 3 [4] 5 6   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544