Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 10:15:18 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2] 3   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: slowcooker  (läst 14901 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #15 skrivet: 2016.06.29 - 08:35:33 »

Nu har jag beställt den här. http://www.tretti.se/hushallsapparater/koksredskap/slow-cookers/electrolux-esc7400?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=slow-cookers&utm_term=esc7400

Nu kan jag snart köpa billigt kött och långkoka till hela familjen. Och ännu mera buljonger! Och kyckling. Och sånt.

Jag har egentligen inte råd. Men det var så bra pris att jag egentligen inte hade råd att inte köpa den nu. :look_down:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #16 skrivet: 2016.06.29 - 12:47:30 »

Oj, visste inte att Electrolux gjorde. Har bara sätt tjingtjongmärken och engelska. Bra storlek också. Min är mindre.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #17 skrivet: 2016.07.01 - 16:20:36 »

Nu kom den! Jag hämtade den just på väg hem från jobbet.  :w00t: Den är jätte fin!  :inlove:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #18 skrivet: 2016.07.01 - 16:43:00 »

Vad kul! De är skitbra till buljong. Köpte fläskben igår, men jag fick koka i 10-litersgrytan för jag köpte två stora paket och det fick inte rum i min lilla ens när jag rensat av köttet. Men för normala buljongkok, när man köpt kött med ben eller har ett lager räkskal är den lilla bra.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #19 skrivet: 2016.07.01 - 16:52:58 »

Och skaldjur var visst en big nono då... :shake_head: Vilket nog tyvärr stämmer, för jag har ofta haft migrän efter kräftkalas. Och jag som inte ens dricker nubbe!
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #20 skrivet: 2016.07.01 - 17:33:14 »

Just ja, det har man ju hört faktiskt!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #21 skrivet: 2016.07.01 - 21:58:52 »

Kom just hem efter att ha varit på fina restaurangen och käkat rödspetta. Mums! Fisk ska man visst vara försiktig med öht. Såvida den inte är direkt infryst på båten sa hon som visste. Men jag vet inte. Har aldrig märkt att det skulle vara ett problem.

Men många som klagar på huvudvärk efter kräftskivan skyller gärna på kräftan och så har de käkat minst lika mycket snaps.  :laugh:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #22 skrivet: 2016.09.24 - 20:53:13 »

Jag har faktiskt gjort stek i min slowcooker. Den blev supergod! Och idag körde jag en tvåkilos lycklig utomhussprätt hrm *host* "kyckling". Jag körde på ett recept med rotsaker som skulle tryckas in i det stackars fjäderfäet och bäddas runt om kring. Det blev oerhört gott. Hela familjen inklusive två katter åt med god aptit. Men jag håller med er om det där med grönsakerna. Nu gjorde jag iofs mos på eländet, men nja... Nä det gör jag nog inte igen. Men nu ligger skrovet i grytan igen och får så göra över natten. Det ska bli buljong. Fast nu ska jag inte käka buljong varje dag, utan jag fryser in lagoma tärningar för att ha till matlagningen.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #23 skrivet: 2016.09.24 - 22:42:27 »

Ja, precis. Köttet blir jättgott men det andra man lägger i blir liksom, ja, förbrukat. Därför jag tycker det är så konstigt att folk tycker det blir supergoda grytor på kött + en massa grönsaker i dem. Det blir det ju inte om man inte lägger i nya grönsaker.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #24 skrivet: 2016.09.25 - 20:10:46 »

finns ju folk som gillar genomkokta grönsaker...

Jag brukar mest göra pulled chicken i grytan förresten. Inga grönsaker där inte.

Har även läst recept på att ha i pasta. Men det blir ju gräsligt om det kokat så länge.
smaken är som baken!
 :puke2:
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #25 skrivet: 2016.09.25 - 21:54:38 »

Och det ska ju vrålkoka! Har de i det från början alltså?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #26 skrivet: 2016.09.26 - 07:19:15 »

Det låter ju faktiskt RIKTIGT äckligt med långkokt pasta!  :puke2:


Har du något bra recept Mynlen? Jag skulle vilja ha ett sånt bra som jag bara smackar ihop på max 10 minuter. Gärna en fryst höna som får hoppa ner i baljan och ligga där och gotta sig med kryddor till jag kommer hem på eftermiddagen.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #27 skrivet: 2016.09.27 - 18:53:39 »

Jag använder kycklingfile eller utbenade kycklinglår. River en bit ingefära några vitlöksklyftor. Har i en del sojasås (glutenfri sådan) och sen litet chilisås. Okej, det är litet socker i den men  men... kanske salt o peppar också men det kan man ju tillsätta senare. Lägg i kycklingen, rör om så att såsen kommer litet överallt och sätt på locket.

Och det har jag i flera timmar. På slutet drar jag loss köttet med två gafflar och lägger tillbaka i såsen som bildats. Det äter jag med en sallad och litet majonnäs eller något annat som sås. Linnea vill ha det med jordnötssås t.ex.

Viktigt är att du inte tillsätter vätska, för då blir det soppa :) Sen kan du göra dina kryddblandingar som du vill såklart. Kantänka mig något med curry och sen kokosgrädde på slutet..
Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #28 skrivet: 2016.12.07 - 17:04:26 »

Mynlen, förlåt, jag har helt missat det här svaret. Det där såg mumsigt ut!

Jag har fortfarande inte hittat några höns.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #29 skrivet: 2016.12.08 - 07:20:41 »

Både ICA och Willys brukar ha höns igen nu. I frysen.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 [2] 3   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544