Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 08:27:08 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 15 16 [17] 18   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Someone is a little full of himself  (läst 117878 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #240 skrivet: 2020.12.12 - 13:01:41 »

Å herregud, man blir verkligen dum i huvudet av fasta! Nu är det bevisat!  :max-shock:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #241 skrivet: 2021.01.14 - 21:45:34 »

När jag googlade lite på Jimmys tjockishet hittade jag den här bloggen. Kolla på bilderna upptill. Från hyfsat aptitlig köttbulle i medelåldern till åldrig belsenfånge - på 2 år! Man kanske ska hålla fast vid fläsket.

http://lowcarbstudies.com/blog/2018/03/29/fat-jimmy/
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #242 skrivet: 2021.01.19 - 18:51:26 »

 :max-shock:

Ja han borde verkligen stannat vid tredje bilden
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #243 skrivet: 2021.01.20 - 10:11:14 »

Vi har flyttat nu och det gick bra. Eller kanske inte. Har du skickat ett PM till mig? Jag fick email om att det gjort det, men det finns inget PM där. Jag provskickar ett till dig nu.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #244 skrivet: 2021.01.20 - 20:47:29 »

Nähä, vi hade visst inte flyttat helt. Men nu har vi gjort det. Skumt då med PMet.  :hmm:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #245 skrivet: 2021.01.21 - 07:50:17 »

Skickat nytt meddelande  :smile:
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #246 skrivet: 2021.01.25 - 23:48:52 »

Nu åker vi nog snart. Det dagas i HK.  :mc:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #247 skrivet: 2021.01.31 - 09:24:32 »

Eller inte.  :snowman_sad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #248 skrivet: 2021.04.24 - 16:09:55 »

Jag lyssnade på en podcast där Martina J var gäst och det visar sig att hon sen 2018 (eller möjligtvis 2017) varit anställd som forskare på Linköpings Universitet och att det fått henne att ändra lite på sin väldigt tvärsäkra inställning. Intressant uttalanden dock inga exempel...
https://poddtoppen.se/podcast/1065616324/halsosnack-med-lotta-och-victoria/155-martina-johansson-sa-hackar-du-din-arbetsdag-och-blir-mer-produktiv

Sen verkar hon vara ytterligare ett exempel på att strikt kost inte är det allra bästa för individen... Även om hon självklart inte erkänner det  :eeek:
Citat
Min första kontakt med PM var via Paleolithic Ketogenic Diet (PKD) som jag testade i somras. Det är den striktaste formen av karnivor-kosten för optimal läkning. Efter det testet hände det otroligt mycket, jag kraschade totalt och min hälsostatus blev långt från optimal. Östrogenet dippade rejält och jag fick näringsbrister. Inte av koständringen utan av traumatiska livshändelser och suboptimala val till följd av det.
https://martinajohansson.se/paleo-medicina-projektet-del-1/
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #249 skrivet: 2021.04.24 - 16:46:03 »

Så klart!  :smack_head:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #250 skrivet: 2022.06.09 - 20:55:44 »

Jag följer Carbsane på fejsbook och hon skrev ett inlägg för ett tag sen som var riktigt chockerande. Om du, Hemul, inte tycker att det är OK att lägga här så får du ta bort det. Det handlar alltså om att JM står åtalad för statutory rape involving an individual or individuals aged 13-14. Jag är osäker på vad det skulle motsvara i Sverige så jag försöker inte översätta det. CS har lagt till bilder som hon refererar till men de vet jag inte hur jag skulle kunna lägga till här men i texten finns länkar till officiella sajter där det står att han blivit anklagad om man vill kolla källor.

Sammanfattningsvis kan man väl säga "Fy fan!"  :puke1:

Citat
I gave quite a bit of consideration whether to post about this or not.  Whether to do so publicly or not.   As you can see I made the decision in favor.

In September of 2019, Jimmy Moore took a six month "sabbatical" from his "work".  As long breaks from what he did for a living went, the timing probably couldn't have been worse.  He wasn't exactly thriving and many of his former co-hosts, friends and followers had jumped ship of LLVLC. Ostensibly this break was to sort out and finally heal from the failed embryo adoption and get away from all of the online negativity heaped on his victim self.

Jimmy promised total social media silence.  He broke that silence about half way through with an update.  Pretending to be his "team" posting for him, it wasn't going as planned.  He would pop up again, and again, and again.  Speaking in the third person.  There was oddly no mention of his wife.  Before "officially" returning on March 1, 2020 he announced they had separated. 

It would appear this break up was in the works since some time in the fall, and perhaps the underlying reasons are more clear after events of recent days. 
When Jimmy came back, he was again sporting the odd "Just for Men" look, complete with eyebrow dye job  (https://www.instagram.com/p/B7yaHWSgOhl/?igshid=bdfk4mh4or10) .  Claiming massive muscle and strength gains (pre-return https://www.instagram.com/p/B73NUAjgcnt/) , and trying out a whole new persona:  Jimmy Moore, The Man of Real.  He would be shifting his focus to talk about childhood trauma, repressed memories of which had apparently bubbled up during the sabbatical.

To say this rebrand as Man of Real didn't  catch on would be a massive understatement.  But he's kinda sorta stuck with it.   He blames the panda micky for his faltering brand or whatever you would call it.  He was basically ousted from the online cliques that serve as the "keto community", and nobody really showed much if any interest in his incessant "it's not the calories" biohacking experiments.   All along he continues to lie about everything, ate like a circus clown, derided anyone eating carbs, and insisted he's healthy at his weight (leaving nothing to the imagination posting images in his skivvies) kept climbing. 

Then the mugshot came across my Twitter yesterday (I don't use it much and didn't realize I wasn't logged in after my last phone update).    His last IG post had been on the 22nd so many were thinking it had to be a joke to explain his sudden absence.   After all, he had only days before announced that he is going to rebrand discussing mental health (and childhood trauma) as @mindmattersmoore, and say sayonara to the keto community and @livinlowcarbman.  https://www.instagram.com/p/CdsstRhAv4z/

But it didn't take long to confirm on the official Spartanburg SC website, that he had, indeed, been arrested on May 23.  http://www.spartanburgsheriff.org/bookings/booked90.xml
In checking for this post, he is now shown as released on May 31, but by all indications, he is no longer a "fugitive from justice", but got a free ride to Virginia where he faces multiple counts of statutory rape involving an individual or individuals aged 13-14 on

Originally I presumed it might be divorce/alimony related, but when his only remaining collaborator, Brittany Lee posted what she did on her social media, it became clear it was serious.  Cutting all ties with Jimmy and cryptically indicating that he had done something very egregious without saying what.   

I am posting this because it is a matter of PUBLIC record.   Knowing the states he visits/visited for family etc. (his ex wife Christine's family is in Virginia, no knowledge of whether or not a family member is involved), I searched a few databases, and ... Jimmy Moore is currently incarcerated in Virginia.
https://eapps.courts.state.va.us/ocis/landing (you have a lot of scrolling to do there on the statewide search, so once there was a hit, this link is better:  http://ewsocis1.courts.state.va.us/CJISWeb/circuit.jsp , Henrico Circuit Court)   

There are 7 cases/counts, and I screenshot one of them.  They are all for the same Charge:  CARNAL KNOW 13-14Y W/O FORCE 
Code Section:  18.2-63
https://law.lis.virginia.gov/.../chapter4/section18.2-63/

It seems the victim(s?) must have came forth recently, as the VA charges are rather recent:  all filed on 5/16/2022.  VA doesn't mess around reeling child rapists (alleged) in.  There are three separate dates of offense:  9/1/2019, 11/23/2019 and 12/1/2019. 

So over a period of a few months at the beginning of his sabbatical. Months in which, I might add, he broke silence to update had been tumultuous with revelations of childhood abuse --  much when he was the age in question for these charges.  How sick an individual do you have to be to do this???. 
There is no further information available at this time.   I'm sure more will come as this goes to trial.

Jimmy Moore turned 48 in December of 2019. 
----------------------------------------------------

So there you have it. The sick feeling I have is that this guy has often given off creeper vibes and I can't imagine these were never noticed by his wife or people he met, who read his words, listened to his rantings, etc.

His podcast with a late 20s female "best friend" -- married with children (3?) -- was uneasily icky enough, but she's an adult.  You know when you learn of things like this, the response is either "no way", or "I'm not surprised".  The latter was my reaction.   Indeed my personal opinion is such that I would be shocked if he wasn't guilty.   
This makes his rebranding all the more disgusting.  Where on earth do you get off blaming your situation on childhood trauma, all the while having just recently exploited and created such trauma for another child?  SICK.  I doubt this was a first.  I hope the VA justice system makes sure it's the last.
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #251 skrivet: 2022.06.10 - 13:27:14 »

Oj oj oj. Nu blir det många som måste tvätta händerna. Jag med, kanske. Tro det eller ej, men det var faktiskt jag som uppmanade kostdoktorn att ta kontakt med Jimmy. Det var i samband med att AD blev "frikänd", vilket jag tyckte var stort och att det borde uppmärksammas internationellt. Tänkte att det var större chans att J skulle läsa ett mail från Dr. Diet än från en okänd hemul. Och det gick ju bra... :shy:

Jag har ockå varit på pedospaning. Den där läskiga Paludan höll möte här i lördags. Det tredje i vår. Det första var olagligt, så det visste man inte om. Det andra hade han tillstånd för, men då tordes jag inte gå. Men det avlöpte så lugnt att nu tordes jag. Det gick bra, ingen aggression alls. Han var nog väldigt besviken och brydde sig inte ens om att bränna koranen. Det hade inte haft avsedd affekt. Protesterna bestod av ett flummigt gäng som skanderade "Inga pedofiler på våra gator", men flyttade sig snällt när polisen bad dem. Sen höll de sig i utkanten av torget och sjöng barnvisor och dansade lite. Jag trodde de var förvirrade när de sa pedofiler och inte rasister, men visade sig att äcklet är dömd för sexuellt utnyttjande av barn eller liknande. Hade sexchattat om tämligen hårt bögsex med småkillar på Discord. Är även dömt för att ha stalkat en man i två år. Fy fan.

Det positiva, förutom invånarnas exemplariska uppträdande, var att han är en nolla. Ingen karisma, ingen utstrålning alls och ingen talare. Han rabblade mest från texter på mobilen och man hörde inte vad han sa då han bara hade en taskig megafon. Skittråkig alltså. Han övertygar inga som inte redan är frälsta.

Men jag var upprörd ändå över vad han kostar samhället. Det var kanske 150, max 200 åskådare. Men runt 75 poliser som var där från morgonen fast mötet var först 15. Minst 5 SÄPO-gubbar också. Trodde de var hans privata livvakter först. De var som klister på honom och såg skitlöjliga ut. Solbrillor, stod och spände och bet ihop käkarna, stirrade på folk och försökte se allmänt skrämmande ut. Lägg till det skadegörelsen som brukar följa. Notan skulle nog betala min pension i flera år, även utan skadegörelse.

Har väldigt svårt att se att detta skulle vara en fråga om yttrandefrihet. Tycker mer det är uppvigling, hets mot folkgrupp, hatbrott... Han lindar visst ibland in koranen i bacon eller kletar ner den med grisblod innan han tuttar på. Säger väl rätt tydligt att han är ute efter att provocera, inte argumentera.

Jag tycker Paludan och Jimmy kan :sex: varandra!




* pal_small.jpg (333.28 KB, 1200x900 - visat 499 gånger.)
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #252 skrivet: 2022.06.10 - 14:46:56 »

Undrar förresten om detta var grund för skilsmässan.  :hm-hm:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #253 skrivet: 2022.06.10 - 15:23:08 »

Undrar förresten om detta var grund för skilsmässan.  :hm-hm:

Du menar förutom att han filmade och la ut när hon fick missfall efter deras IVF-försök?  :hm-hm:

Creepy är nog bara hans förnamn
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #254 skrivet: 2022.06.10 - 15:26:21 »

Har väldigt svårt att se att detta skulle vara en fråga om yttrandefrihet. Tycker mer det är uppvigling, hets mot folkgrupp, hatbrott... Han lindar visst ibland in koranen i bacon eller kletar ner den med grisblod innan han tuttar på. Säger väl rätt tydligt att han är ute efter att provocera, inte argumentera.

Jag tycker Paludan och Jimmy kan :sex: varandra!

Ja och det lyckades han ju väldigt bra med i påskas när det blev fullt upplopp i den här stan utan att han ens var här  :bang_head:

Och så har han en liten gubbkeps på sig....  :lmao:

Jag gillar kyrkoherden som ringde i kyrkklockan så att han P inte hördes överhuvudtaget. Härligt!
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
Sidor: 1 ... 15 16 [17] 18   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544