Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.23 - 21:01:56 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 18   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Someone is a little full of himself  (läst 119866 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #90 skrivet: 2016.10.29 - 09:01:46 »


Karln är helt sjuk - i huv'et, dessvärre...

Ja, även där verkar det som...  :whistle:
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
fetsmart
Hero Member
*****

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 656



Hemsida
« Svara #91 skrivet: 2016.10.29 - 11:19:00 »

Såvitt man kan förstå torde det vara Fung-doktorn som planterat dessa fantasifoster i JM's "excuse-for-a-brain" - vad säger det om denne doktor?... Värt att notera Team Kostdoktorn är mycket "heavily invested" i Fung...

Alltihop är som att iaktta en tågolycka som håller på att inträffa - i slow-motion...
Loggat

neoLITE STFU & MYFA – Post cenam non stare sed mille passus meare
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #92 skrivet: 2016.10.29 - 12:13:37 »

Såvitt man kan förstå torde det vara Fung-doktorn som planterat dessa fantasifoster i JM's "excuse-for-a-brain" - vad säger det om denne doktor?... Värt att notera Team Kostdoktorn är mycket "heavily invested" i Fung...

Alltihop är som att iaktta en tågolycka som håller på att inträffa - i slow-motion...

Jag är inte säker på att det är doktorn som planterat nåt i JMs hjärna utan snarare JM som letar och hittar någon som säger det han vill höra dvs att det är helt normalt att ha alla dessa konstiga värden. JM har ju haft samarbete med ett flertal läkare under vägen och sen försvinner de i bakgrunden.

Jag trodde KD/DD hade tonat ner samarbetet med JM men det visar ju bara att han inte är riktigt funtad han heller.
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
fetsmart
Hero Member
*****

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 656



Hemsida
« Svara #93 skrivet: 2016.10.29 - 13:09:04 »

Såvitt man kan förstå torde det vara Fung-doktorn som planterat dessa fantasifoster i JM's "excuse-for-a-brain" - vad säger det om denne doktor?... Värt att notera Team Kostdoktorn är mycket "heavily invested" i Fung...

Alltihop är som att iaktta en tågolycka som håller på att inträffa - i slow-motion...

Jag är inte säker på att det är doktorn som planterat nåt i JMs hjärna utan snarare JM som letar och hittar någon som säger det han vill höra dvs att det är helt normalt att ha alla dessa konstiga värden. JM har ju haft samarbete med ett flertal läkare under vägen och sen försvinner de i bakgrunden.

Jag trodde KD/DD hade tonat ner samarbetet med JM men det visar ju bara att han inte är riktigt funtad han heller.


Med "fantasifoster" syftade jag inte så mycket på nivåerna utan på förklaringen att sockret finns insprängt i fettvävnaden (sedan 2004?...) och nu frigöres vis fastan... :-)

Det stämmer med mitt intryck att KD/DD ligger lite lågt med JM - men med Fung är man verkligen "all in".
Loggat

neoLITE STFU & MYFA – Post cenam non stare sed mille passus meare
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #94 skrivet: 2016.10.29 - 17:17:19 »

Har KD/DD testat att göra nån längre fasta själv?
Eller är det bara något han rekommenderar till de som har gömt sitt socker?
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #95 skrivet: 2016.10.29 - 17:24:06 »

Jag såg förresten TT idag i mataffären i utkanten av stan.
Får se om han loggar det på sin blogg om han promenerat.
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #96 skrivet: 2016.10.29 - 17:44:12 »

Det tvivlar jag på. Då hade han så klart skrutit om det. Minns ni inte när han skulle prova att själv leva någon vecka på den kolhydratmängd han rekommenderar andra?

Jag såg förresten TT idag i mataffären i utkanten av stan.
Får se om han loggar det på sin blogg om han promenerat.

Bor ni i samma stad?  :max-shock:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #97 skrivet: 2016.10.29 - 18:54:32 »


Bor ni i samma stad?  :max-shock:

Jepp, visste du inte det?  :laugh:
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #98 skrivet: 2016.10.29 - 18:58:38 »

JM klarade av 12 dagars fasta den här gången. Och bröt den med pizza - men jag utgår från att det var en lowcarbpizza  :whink:

Citat
It's Day 12 of my 21-day #fasting experiment and this could arguably be the most important day on this fast so far. Why? Because I listened to my body and decided to pause the #fast for one meal at noon. I had been getting signs here and there the past day or so that I probably needed to eat, but today it grew more intense to the point that I knew it was wise to pay attention to these signals from my body and eat. It wasn't #hunger, per se, that hit me but more a general feeling of blah that I knew it was time.

Could I have pushed through that? Perhaps. But I've done enough of these fasts to know there's no sense in trying to be the hero by irrationally dismissing some very clear signs to eat. And so I did for one meal. My other fasts where I have paused, I ate for the entire 24 hours after the pause. But one meal was probably enough to get me back on again while maintaining blood glucose and blood ketones (as well as weight) a lot better.

Look, I'm not complaining at all. I made it 12 days in a row with only one cup of bone broth with sea salt for sustenance, so I consider that a HUGE success. As soon as I ate my meal of some pili nuts to ease into eating and then a pizza in a skillet, I got right back to fasting again. I already know my weight and #bloodsugar will be up and my blood ketones will be down when I test on Saturday. How much will these change?
https://www.instagram.com/p/BMJsJVyAzzp/?taken-by=livinlowcarbman

Citat
Want evidence of how much severe #insulinresistance can wreak havoc on your body? After #fasting with no food for 12 days in a row and consuming ONE #lowcarb #highfat #ketogenic meal at noon on Friday, check out my #bloodsugar level twenty hours later--116! Now you see WHY I'm fasting to deal with all of this. The great news is fat-burning is still strong as evidenced by the 2.2 mmol blood #ketones and the Ketonix breath ketones at red with four blinks.
https://www.instagram.com/p/BMJx-9vAcOz/?taken-by=livinlowcarbman
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
fetsmart
Hero Member
*****

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 656



Hemsida
« Svara #99 skrivet: 2016.10.29 - 22:34:54 »

Nja, han gjorde en "paus"...  :laugh:

Om jag fattade rätt då var det "pizzafyllning i en stekpanna", men icke desto mindre har han mätt upp 114 i blodsocker 12 timmar efter måltiden (vilken alltså var nästan utan kolhydrater...) Nu börjar jag befara (nåja...) att vi bevittnar någon slags kollaps i realtid! Snart är det väl dags för kvällens Periscope... Missa inte nästa spännande avsnitt!
Loggat

neoLITE STFU & MYFA – Post cenam non stare sed mille passus meare
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #100 skrivet: 2016.10.30 - 15:45:56 »

Tydligen så höll sig blodsockret rätt högt efter måltiden men jag har lite dålig pejl på vad som räknas som normalt med deras mått mätt.

Citat
It's Day 13 of my 21-day #fasting experiment and time to share what happened following my one meal experience yesterday. Yes, my weight went up (predictably), but the surprising thing is so did my blood sugar. Twenty hours after having that pizza in a pan (all low-carb, high-fat ingredients), my blood sugar was 116. Even when I tested on camera here 30 hours after eating, it was still 100. It's yet another reminder why I'm fasting. I HAVE to!

The silver lining in all of this experimentation is the fact I have never lost my fat-burning as evidenced by my continued STELLAR blood and breath ketone levels. That tells me stored body fat is being mobilized for energy and I'm getting the desired effect I'm wanting. So the question becomes: In the context of higher ketones resulting from stored body fat being used as fuel, do these momentary rises in blood sugar even matter? It's an intriguing question with no 100% bona fide solid answer. For me, I'd rather have the fat-burning which should clearly be happening as a result of lowered insulin levels in the body. Otherwise, if insulin were high, this would not be happening.

Citat
It didn't take long for blood sugar to come back in line after being elevated from that meal I ate on Friday. It went from 116 yesterday to 87 today. Perfect! Ketones boosted again too.

https://www.instagram.com/p/BMMFbRKAqq4/?taken-by=livinlowcarbman
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #101 skrivet: 2016.10.30 - 16:31:37 »

Citat
The silver lining in all of this experimentation is the fact I have never lost my fat-burning as evidenced by my continued STELLAR blood and breath ketone levels. That tells me stored body fat is being mobilized for energy and I'm getting the desired effect I'm wanting.

Jag skulle säga att det faktum att han inte ligger och darrar i en hög på golvet efter två veckor utan mat bevisar det.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
fetsmart
Hero Member
*****

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 656



Hemsida
« Svara #102 skrivet: 2016.10.30 - 19:09:16 »

Han tycker det är finemang att han är en fantastisk "fat-burner" - men skulle han inte var betjänt av att även kunna bränna lite glukos, nu när han ändå verkar ha lite för mycket cirkulerande?
Som jag förstår det bränner man (alla - inte bara de som kallar sig "fat-burners"...) företrädesvis fett när man är i vila och vid låg fysisk aktivitet, när vi "anstränger oss" så kommer glukosen in i leken. Det kanske är så att lite lätt motion skulle hjälpa honom på traven?...
Loggat

neoLITE STFU & MYFA – Post cenam non stare sed mille passus meare
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #103 skrivet: 2016.10.30 - 19:32:10 »

Framför allt bränner alla fett när de inte har nåt alternativ.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #104 skrivet: 2016.10.30 - 20:56:14 »

Och lärljungarna flockas. :tongue:
https://www.facebook.com/groups/fastamedfung/
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 18   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544