Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.19 - 04:20:59 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 18   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Someone is a little full of himself  (läst 116897 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #195 skrivet: 2019.06.02 - 21:51:19 »

Men hur länge kan man hålla på med samma sak innan man fattar att man måste prova ngt annorlunda?  :bang_head:
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #196 skrivet: 2020.03.10 - 20:57:21 »

Ibland får TT lite påhopp

Citat
Börjar det inte bli dags för en viktkurva? Troligtvis väger du tresiffrigt med den mängd kalorier du stoppar i dej. Halvalindha gör sin andra resa, dags för dej också! Så otroligt tråkiga inlägg nuförtiden, förstår inte vad du över huvud taget gör på kostdoktorns sidor, du har verkligen ingenting att tillföra.

Svaret blir att han påstår sig inte hymlat ha om att han väger tresiffrigt. Men han är ju inte jätteöppen heller med tanke på att han inte publicerar några viktkurvor alls numera.

Citat
Jag vet inte om mina inlägg är mycket tråkigare än de varit de senaste 10 åren. Väldigt ofta är de korta och beskriver bara vad jag äter. Då och då blir det lite längre.
Om du inte tycker att bloggen tillför något är det helt frivilligt att följa den.
Förstår inte vad du menar med det du säger om Kostdoktorns sidor? Jag är inte aktiv där alls.
Ja, vikten ligger på tresiffrigt fortfarande… Det har jag aldrig hymlat med…
Det är jättekul att följa Lindha och det är roligt att hennes andra resa går bra. Min går lite trögare…

http://www.tommytappar.se/?p=17256#comment-129218
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #197 skrivet: 2020.03.10 - 23:09:55 »

Jag såg det där - alldeles på eget bevåg faktiskt. Otrevlig person. Vikten är väl en sak, men resten var väl opåkallat. Och vad då äter mycket? OM han räknar och uppskattar rätt äter han ju faktiskt inte så mycket i kalorier mätt, för att vara man. Han äter en jäkla massa kött däremot.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #198 skrivet: 2020.03.13 - 15:09:44 »

Men tror du seriöst att han skulle gå upp till över tresiffrigt på att äta lika mycket som han ätit och gått ner halva sin kroppsvikt på?
Seriöst???

 :club:
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #199 skrivet: 2020.03.13 - 16:25:44 »

Nu fattar jag inte hur du menar? Jag skrev OM, med versaler t.o.m. :tongue:

Jag har hela tiden sagt att jag tror att det är något fel på hans uppskattningar (han väger ju inte maten så ofta, om någonsin). Alternativt har han någon ämnesomsättningsrubbning.

Kommentaren fick mig att kolla lite på halvalindah. Hon verkar ha gått upp åtminstone 20, var inte helt klart i de inlägg jag skummade. Vet du varför? Fick en känsla av att hon trillat av kärran, men hittade inget där det stod i klartext.

Tycker det är av intresse att veta varför folk går upp igen. I mitt eget fall är det ju orsaken solklar (från hög aktivitet till påtvingad inaktivitet utan att minska på intaget, periodvis t.o.m. öka det, och senare oförmåga att ta tag i det). Förstår inte varför folk hymlar med det där.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #200 skrivet: 2020.03.14 - 21:10:58 »

Tänkte väl det.  :smile:

Om det skulle vara en ämnesomsättningsrubbning så måste det ju vara LCHF som ger den.
Det verkar ju som det drabbar alla som gått ner stort en gång med LCHF och som sen halkar av banan av någon anledning.
Om nu LCHF är så fantastisk som de säger, varför funkar det inte andra gången?

Jag råkade få syn på artikeln om Lindha i en tidning och läste hennes blogg då.
Som vanligt är det inte helt lätt att luska ut vad som hänt och hur många kilon det handlar om.
Trots att de är skenbart öppna med vad som hänt. I alla fall i efterhand.  :lol:

Här är blogginlägget om artikeln
http://halvalindha.se/2019/march/andra-resan-i-tryck.html


Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #201 skrivet: 2020.03.14 - 22:40:41 »

Av kommentarerna till det där inlägget att döma har hon "trillat dit", d.v.s tjillivippisarna anföll.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #202 skrivet: 2020.03.15 - 08:02:36 »

Av kommentarerna till det där inlägget att döma har hon "trillat dit", d.v.s tjillivippisarna anföll.

Ja jag har för mig att hon skrivit att hennes pappa dog och att hon efter det inte mådde bra.

Det enda som jag tycker skiljer den här dieten från andra dieter är folks benhårda tro på att den är det enda som funkar.
De står ofta still i vikt efter viktuppgången eller så måste de ta bort en massa saker som de kunde äta under första viktresan.
De måste ta bort grädde, nötter mm. Det som de höjde till skyarna första gången för det var en så underbar N J U T M E T O D !
Eller så måste de börja fasta.

Men alla måste förstås hitta sitt sätt - dvs LCHF-sätt.

 :puke2:
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #203 skrivet: 2020.03.15 - 16:39:25 »

Och då föll hon tillbaks i gamla matvanor då? Har aldrig läst hennes blogg, så jag vet ingenting jag. Den var väldigt svår att leta i ivf.

Jag vet inte, känner inte till så många som gått upp påtagligt, men jag följer ju inte heller bloggar. Att inte gå ner tillräckligt är ju däremot jättevanligt och det kan ju vara en del i det hela. Det slutar funka och då kanske man blir mer benägen att stoppa i sig mera och även sånt som man anser vara onyttigt, det känns inte som nån idé längre. Oavsett metod alltså.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #204 skrivet: 2020.03.15 - 18:15:02 »

Men känner du inte igen det beteendet från KiF?

Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #205 skrivet: 2020.03.15 - 19:11:28 »

Nä, faktiskt inte. Mer detta att det inte funkar då. Men jag hängde inte där så mycket förut och läste inte så många "bantningstrådar".
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #206 skrivet: 2020.03.22 - 13:23:48 »

Såg att du hade kommenterat hos TT.

Men du räknar inte med nåt svar va?
I alla fall ingen viktkurva väl?

 :smile:
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #207 skrivet: 2020.03.22 - 15:11:08 »

Nä. Det var för att jag blev förbannad på den där kommentatorn som var så elak och ofärskämd och att nån annan sa nåt i stil med att kolorier kan man strunta i. Kanske skulle jag ha varit tydligare med att Tommys siffror inte kan stämma, men ville inte röra om i grytan ännu mera.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #208 skrivet: 2020.03.27 - 13:19:15 »

Men känner du inte igen det beteendet från KiF?



Eller... beteendet skriver du ju ser jag nu. Det beror på vad du menar. Trilla av banan-beteendet känner jag mycket väl igen. Det kanske var det du menade? Jag trodde du menade att folk plötlsigt går upp påtagligt utan påtaglig anledning.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #209 skrivet: 2020.03.28 - 08:04:47 »

Fast det är ju därför de kommer på att de inte längre kan äta grädde eller ost eller nötter osv osv
Saker de kunde äta första gången de gick ner i vikt med LCHF kan de plötsligt inte äta efter att ha trillat av banan.
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
Sidor: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 18   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544