Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.25 - 15:20:40 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2] 3   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Amerikanskt hemlagat  (läst 16329 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #15 skrivet: 2013.07.31 - 11:33:04 »

Sorry att vi kapade tråden.  Men vi fick ju flera recept på köpet, hihi. :whistle: Ska laga receptet på dina Creme cheese clouds också men jag måste köpa hem osaltat smör och creme cheese först. Kakan däremot, den hoppar jag över.  :strut:  :smile:
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #16 skrivet: 2013.07.31 - 13:38:24 »

Den här tråden var i princip gjord för att kapas så skriv på bara! Vare sig det är hemgjort eller "hemgjort"  :tongue_wag: eller annat.  :bg:

P.S. Jag köper aldrig osaltat smör så jag kommer testa med saltat men då älskar jag salt i princip i allt. Bulletkaffe använder jag salt smör till.
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #17 skrivet: 2013.07.31 - 13:46:56 »

Kollade in en annan tråd om egg beaters och då var det vitan. Gulan har man inte i längre för då blir det kolesterol och kcal och massa näring med.
Men för jösse namn varfär inte bara vispa några äggvitor?!?  :smack_head:
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #18 skrivet: 2013.08.16 - 17:22:12 »

Sådärja, nu har jag en portion sådana där söta moln med citronsmak blev det, i frysen.  :hmm: Enligt beskrivning skulle de frusna kunna smaka något åt cheezecake hållet. konsistensen vet jag ju inget om men man behövde ju inte ragga folk för att slicka skålen för det gjorde jag så gärna själv.  :bg:

Om inget oförutsett händer klarar jag dagen på 1700 kcal och 56 kh trots lördagsgodis.   :yeah:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #19 skrivet: 2013.08.16 - 18:02:11 »

Men blev det gott då? Om det blev det, kan du inte skriva ungefär hur mycket du tog av normala ingredienser?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #20 skrivet: 2013.08.16 - 19:50:24 »

Tja det var gott, lite sorbet/frusen cheesecake över det. Konsistensen var en liten besvikelse. Skulle vilja hitta något som påminner lite om fast marchmallows till konsistensen. Någonting med fett och gelatin kanske...? Någon som vet?
Det här var lite för fast/halvisigt. Smaken var god dock. Hade jag varit typen som bakar hade det gjort sig på någon krispig botten

Till en person tog jag 30g smör, 80 philadelphia, sötning får man ta vad man vill/har, vaniljsocker (har inte vaniljpulver) (och ett par skvättar citron eller annan smaksättning)- smaka av.  Det var väl tilltaget men mindre går inte att vispa.

Du hittar länk till orginalrecept hittar du i början på denna tråden. Fast de använder ounces och cups.  :tongue_wag: De har ju the metric system - använd det då.

Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #21 skrivet: 2013.08.16 - 20:19:20 »

Kan man inte göra som sega maränger?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #22 skrivet: 2013.08.16 - 21:33:36 »

Utan socker?  :hm-hm:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #23 skrivet: 2013.08.16 - 21:40:54 »

Ja. Själv har jag bara testat nåt hopkok med äggvita och nötter som inte blev bra, men andra har bakat Budapestrulle med gott resultat, så det ska nog funka. Finns recept på både Budapest och andra maränggrejer i receptforumet.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #24 skrivet: 2013.08.16 - 21:48:23 »

Ok tack. Ska kolla efter andra maränggrejer då.  :biggrin1:

Socker går nämligen inte för jag har inget.  :lol:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #25 skrivet: 2013.08.16 - 21:53:01 »

Köpte 4 kg häromdagen och slogs av att det måste ha gått upp i pris. Det brukade ju inte kosta någonting alls.

Lugn, jag ska ge bort det mesta. Hittade ett ställe med paradisäpplen förrförra året och kokade gelé - jättegott! Men jag begränsar givetvis intaget. Tror en majjoburk räckte hela vintern. Förra sommarn regnade de bort, men i år ska det bli av. Ingen idé att koka en enda burk gelé liksom. Burkarna som inte går åt för mig blir finfina istället-för-blommor-pesenter.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #26 skrivet: 2013.08.16 - 23:37:43 »

äppelgele på jordnötssmör.. MMMMMMMM
Loggat



berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #27 skrivet: 2013.08.17 - 13:11:00 »

Jag har gjort moln. Tog 250 g Mascarpone, rumsvarmt, 75 g osaltat smör, rumsvarmt, Sukrin och ½ tsk vaniljpulver. Jag tog nog 6 tsk Sukrin och det blev alldeles för sött för min smak. Ska testa med hälften nästa gång. Jag tinar dem en kort stund för att inte bryta tänderna, hehe. Jag tycker de är goda. Ska testa med citronsmak nästa gång.  :smile:
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #28 skrivet: 2013.08.17 - 14:57:11 »

Kul berittis!  :biggrin1: Någonting gott kan man ju eventuellt få på helgen.  :flirting:

Om jag gör dem eller något annat snaskliknande typ glass (utan glassmaskin) eller något ska jag prova polkaggris. Som hon som skrev recept kan man ju variera som man vill med sockerfritt eller icke sockerfritt godis beroende på hur strikt man är. Skulle kanske ha några polkagrisar hemma, av ngn anledning tycker jag att polkagrissmaksatta saker är gott men polkagris är inget favoritgodis, så de skulle kanske rent av få lov att vara ifred här hemma.   :hm-hm:

Hittar någon sega lchf maränger så har jag inte hittast några än.....
Loggat
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #29 skrivet: 2013.08.17 - 19:21:42 »

några droppar pepparmyntsolja och man har polkagrissmak...
Loggat



Sidor: 1 [2] 3   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.026 sekunder med 22 databasfrågor.