Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 22:32:30 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2 3 4   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Fettfasta  (läst 32066 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Ary
Gäst
« skrivet: 2013.05.24 - 17:16:41 »

Någon som har provat på?

Trodde jag skulle börja om helt med omställningsbesvär eftersom dagens kolhydrater kommer bli 3,3g och inte 50-80g men kanske inte. Seg i kolan är jag iofs och det är ju dock omställning. Ett evigt kissande blir det iaf närmaste dagarna.   :mad_roll:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2013.05.24 - 18:07:40 »

Nix, inte provat.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #2 skrivet: 2013.05.24 - 19:49:54 »

Nej, inte jag heller.
Hur har du tänkt göra/ äta? Hur länge?
Loggat
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #3 skrivet: 2013.05.24 - 20:09:48 »

Nej det tror jag inte jag testat nån gång.

Är det sån där Atkins fettfasta?
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
Ary
Gäst
« Svara #4 skrivet: 2013.05.24 - 20:51:44 »

Yup det är Atkins och jag kör preliminärt 4-5 dagar. Samlade på mig ett par kilo i fett och vatten senaste 8 dagarna pga avsteg och testar detta för att komma tillbaka på banan, optimera kroppens förmåga att använda fett som bränsle och så ska kroppen inte bli för bortskämd med att få kolhydrater.
Mycket mat är det inte lol. 1000 kcal om dagen bestående av ägg, majonnäs, brie, philadelphiaost. Ca 90 % fett, 9% protein och så lite kolhydrater som möjligt. Skulle tro att jag kommer uppskatta grönsaker ännu mer efteråt.  :flirting:
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #5 skrivet: 2013.05.25 - 08:18:23 »

1,8 kg ner på ett dygn, så det hjälper ju på vatten man samlat på sig iaf. Nere på min lägstanotering nu.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6 skrivet: 2013.05.25 - 08:44:58 »

Äru hungrig då?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #7 skrivet: 2013.05.25 - 09:02:41 »

Nja inte så farligt, jag kör med 8 timmars ätfönster som vanligt och då blir det ju ett lite "mål" varannan tim ju. Känner mig dock lite vek, energin är inte helt på topp. Konstigt nog funkar det med bara 200 kcal mer om dagen, vissa dagar, men fördelat på två större mål. Antar att kroppen är van vid mer i magsäcken åt gången... Skulle tro att jag töjde magsäcken lite under veckan, och det inte skadar att den vänjer sig vid lite mindre.  :flirting:
 
Ska ut och gå sedan, får se vad kroppen tycker om motion på denna kosten.  :hm-hm:
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #8 skrivet: 2013.05.25 - 18:43:14 »

Uppdatering...: Hungern är inte problemet, ingen huvudvärk men har varit ute och gått 1:40 + 45 och musklerna vill ingenting. Släpat mig uppför backar och trappor, så patetiskt att min kompis skrattade åt hur långsam jag är och höll med mig om att jag är som en sengångare.  :laugh:
Vet inte riktigt hur jag ska göra, om jag bör avbryta, att öka kcal lär inte hjälpa eftersom min kropp verkar reagera på avsaknaden av kh och fettfasta på 1000 kcal men med 50 kh verkar inte vettigt heller.... Vet inte om det är värt så här mycket övergångsbesvär för att sedan inte gå över till ren lchf. Har en tanke på max 50 kh eventuellt för att hamna inom lchf ramen mer eller mindre, inte bestämt mig för om 50-80kh var för liberalt, det var det ju iaf om man fuskade... Har iaf beslutat att ha vilodag imorgon får se om kroppen blir mindre desperat efter kolisar då.  :tongue:

Några tankar någon?
Loggat
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #9 skrivet: 2013.05.26 - 15:09:28 »

Jag har testat några gånger och det funkar helt ok. Däremot åt jag mer under "ätfönstret"
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #10 skrivet: 2013.05.26 - 15:27:11 »

Ah kul att höra att du överlevde iaf.  :whink:
Skämt åsido är jag inte lika orkeslös idag och 2 dagar är gjorda så jag kör på 2 dagar till. Vad var dina matval Tina? Jag har kört lite bulletkaffe idag, dricker normalt inte mina kcal om jag går på begränsad kost men hunger har inte varit något större problem och trodde att lite kokosfett skulle bättra på måendet.
2,5 kg ner på 2 dgr, minst ett kg av det var vätskevikt jag nyligen gått upp. det intressanta är hur mycket som kommer tillbaks när man börjar äta mer liberalt.
Har bestämt mig för att inte röra speciellt mycket på mig idag eftersom det tog emot så fruktansvärt igår och mår faktiskt hyfsat bra idag.
Loggat
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #11 skrivet: 2013.05.26 - 17:27:52 »

Drack fettkaffe på morgonen och sedan åt jag som jag brukar, vanlig lchf-kost. Fast det fick bli ett förstärkt mellanmål på em, därför så kör jag inte regelbundet. Det funkar dåligt på jobbet då jag inte kan fylla kylen med mat. Vi har bara en liten kyl.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #12 skrivet: 2013.05.26 - 18:16:02 »

Ah du menade att du provat fettkaffe. Trodde du menade provat fettfasta.
Vad jag märkt idag håller jag mig "mätt" liite längre med fast föda än fettkaffe.
Bara imorgon kvar av fettfastan, tror att jag ska trappa upp till 1200 kcal men samma meny. 1000 känns lite snålt.....   :loony:
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #13 skrivet: 2013.05.27 - 14:57:52 »

Bröt fettfasta efter 3,5 dagar, stod inte ut med tanken på att leva på pyttemåltider på kokt ägg och majjo och philadelhiaost en dag till.  :clubhead:
Sedan kände jag mig svag och som om jag svalt fast jag åt. Viktnedgången hade stannat av, upp ett 4 hg tom, så 2,1 kg ner på 3 dgr.
Idag en snäll upptrappning på 1200 kcal bacon och ägg totalt på dagen. 51 g protein får se om jag piggnar till då.  :smile:
Loggat
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #14 skrivet: 2013.05.27 - 22:46:13 »

Hoppas att du håller minuset ändå!
Loggat
Sidor: [1] 2 3 4   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544