Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.25 - 22:09:27 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 18   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Hemulen vs Mynlen  (läst 110104 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #165 skrivet: 2013.05.09 - 22:46:36 »

Och jag borde banne mig ha dubbla poäng för dagens! Ni kan ju se av sträckan och tiden att det inte gick fort. Det var leriga skogsvägar med hästskit på och det var uppför både dit och hem. Jag trodde jag skulle dö!  :dribble: Och jag gick i skogen också, så det så.  :tongue_wag:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #166 skrivet: 2013.05.09 - 23:06:55 »

 :max-shock: inte ikapp än altså  :cry:
Hästskiten avundas jag inte så den får du behålla för dig själv.  :laugh:

Bra med lite konkurrens iaf tror jag nog.  :clapping:
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #167 skrivet: 2013.05.09 - 23:10:15 »

Säkert bra att gå eftersom du sade att det var jobbigare. Bra träning då och andra muskler. Du vänjer dig nog säkert fort.
Och du - jag har vilodag imorgon så du kan ju passa på.  :flirting:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #168 skrivet: 2013.05.09 - 23:14:03 »

Vad tror du jag har? Jag var ute från sådär halv elva till halv åtta och jag var igång hela tiden utom när jag käkade. Ändå tog jag inte alla checkpoints jag hade planerat. Kartan stämmer inte alltid med verkligheten.

Jo, men gå i skogen funkar mycket bättre, det lärde jag mig redan förra året. Jag vet inte varför, även om jag anar att det har med det varierade och mjuka underlaget att göra. Jag märker inte av att jag lutar åt sidan så mycket och snedbalastar inte.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #169 skrivet: 2013.05.09 - 23:27:56 »

LOL ok då har vi vilodag imorgon! Mynlen kan få jobba för oss alla.  :biggrin1:

Jag upplever också skogen som bäst, inte lika statisk rörelse, belastar inte samma ställen hela tiden. Mer intensivt utan att kännas slitsamt på leder vad gäller mig. Öhh tror du tog tillräckligt många checkpoints.  :tongue: Nä säg den kartan som stämmer med verkligheten exakt.

Glöm inte fästingkontroll i knäveck och ljumskar. Ettriga små rackare där jag bor iaf.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #170 skrivet: 2013.05.09 - 23:33:11 »

Det är väl för tidigt? Jag var och tog min andra spruta häromdagen, så jag har hyfsat skydd. Fullgott blir det först efter tredje.

Förra sommarn var första gången på två decennier som jag kom ut i skogen och jag fick två fästingar - lika många som jag haft i hela mitt liv förut och då var jag ändå ute i skogen jämt innan jag blev sjuk. Mälardalen, Roslagen och Gotland där det ska vara gott om dem. Iom att jag redan haft hjärninflammation blev jag skitskraj. Kunde bara tänka inte en gång till, det pallar jag inte. Så här ska skyddas!

Förresten blev jag vilseledd förra året. Det stod på nån vaccinationscentrals sajt att det var för sent att börja med sprutorna i maj. Det var då jag fattade att jag skulle komma ut i busken. Så jag vaccinerade mig inte. Hade jag gjort det hade jag haft visst skydd och jag hade hunnit ta tredje sprutan till den här säsongen och haft fullt skydd nu. Jäkla dum information! Man gör det väl därför att man tänker fortsätta underhålla skyddet livet ut, inte för en enstaka säsong! Så att rekommendera att man ska ta första sprutan i mars-april är ju totalt dumt, och alla har den rekommendationen. Man ska så klart börja så snart man kommer på att man behöver skyddet, oavsett årstid.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #171 skrivet: 2013.05.10 - 00:04:14 »

Nä det beror nog på var man bor, temperatur och om det regnat lagom. Kompisens hund har nog haft en 20 stycken sådär redan (Finspångs trakten)
Vet inte om det är tbe trakter här eller inte. Frontline vekar göra att antalet kanske halverats vilket inte har imponerat mig precis.

Jo idioterna skulle ju kunnat tala om att i kortsiktigt tänkande dvs skydd nu denna säsong att det är det som är för sent.
Hur som helst slår blixten sällan ner två gånger på samma ställe så du ska nog klara dig.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #172 skrivet: 2013.05.10 - 10:10:57 »

Jag hittade ju toppenbra salvor (för torr hud) förra året, helt naturliga ingredienser och så. Slapp spruckna händer i vinter för första gången på 15-20 år. Han som gör dem har även en myggsalva som jag läst ska vara ytterst effektiv och det som håller mygg borta ska visst funka på fästingar också. Blir nog en beställning, för förra sommarens mygghelvete var plågsamt och jag såg stora feta myggor igår! Redan!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #173 skrivet: 2013.05.10 - 11:12:03 »

En salva som funkar på både mygg och fästingar låter ju inte så tokigt.  :smile:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #174 skrivet: 2013.05.10 - 11:22:19 »

Jag vet ju inte om det stämmer, men jag ska ivf köpa den mot myggen. Få se om jag tål den. Det är bl.a. eucalyptus i och alla tål inte det, vet inte om jag gör det.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #175 skrivet: 2013.05.10 - 18:34:42 »

LOL ok då har vi vilodag imorgon!

Fast jag hade inte det.  :biggrin1: Men jag borde nog ha haft det. :sneaktongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #176 skrivet: 2013.05.10 - 20:05:11 »

har haft vilodag tis ons tors o idag. var inte meningen men det blev så. KANSKE borde jag ta en promenad nu men den här dagen vill jag helst glömma...

Loggat



Ary
Gäst
« Svara #177 skrivet: 2013.05.10 - 22:41:00 »

Hemulen: Jaså!?! Vart ute och smygmotionerat jo! Hur mycket blev det då? Inte mer än en halvtimme för mig kanske.

Mynlen: Men oj vågar man fråga vad som gått fel?
Loggat
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #178 skrivet: 2013.05.10 - 22:46:26 »

Skriver imorgon, gillar inte längre berättelser på ipaden ;) men inte så farligt. Inget att oroa sig över
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #179 skrivet: 2013.05.10 - 23:53:32 »

Snarare 1 1/2... Det var inte meningen, lovar!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 18   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544