Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.25 - 04:29:33 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 3 [4] 5 6 ... 18   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Hemulen vs Mynlen  (läst 110063 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #45 skrivet: 2013.04.11 - 13:58:41 »

Det knäppa är att om jag måste göra tunga saker, typ lyfta och stå i, så pallar jag inte om jag cyklar före och efter orkar jag inte.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #46 skrivet: 2013.04.11 - 14:06:31 »

Konstigt! men ibland blir det så. Strax när Linnea rider ska jag gå igen. mellan 2 och 3 km blir det nog men vi får se. Sen imorgon vill jag gå en bit igen och på lördagen till Charlie igen Söndagen fungerar nog inte eftersom vi då har kalaset till Jesper och Linnea..
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #47 skrivet: 2013.04.11 - 15:24:23 »

Det spelar ju inte så stor roll. Det är ju bara början på april än. Jag är kvar i hur eländig förra sommarn var, så det känns som om varje chans att cykla kan vara den sista, men så illa ska det väl inte bli igen. Och det jag gör istället är saker som måste göras och det är bättre nu än när det blivit varmt.

Jag har lite tendenser till monomani, speciellt nu när orken är begränsad. Bestämmer jag mig för en sak, då gör jag den och skiter i allt annat liksom.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #48 skrivet: 2013.04.14 - 18:31:29 »

Många vilodagar blev det. Fast då slet jag med annat. Så det så!  :tongue_wag:

April
 1 april:   -
 2 april:   3.09 km  00:22:42
 3 april:  10.39 km  01:09:03
 4 april:  10.04 km  00:59:08
 5 april:  13.20 km  01:24:23
 6 april:   8.45 km  00:54:42
 7 april:  10.42 km  01:01:12
 8 april:   -
 9 april:   -
10 april:   9.69 km  00:59:14
11 apeil:   -
12 april:   -
13 april:   -
14 april:  13.95 km  01:22:03
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
          79.23 km   08:12:27
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #49 skrivet: 2013.04.14 - 20:13:14 »

Undrar vem som hittade på det där med Uppsalaslätten. 114 meters stigning på en tur på en dryg mil är INTE platt.  :so_mad:




Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #50 skrivet: 2013.04.18 - 13:36:55 »

Måste fylla på litet..

1 april              6,51 km,             1:25:31
3 april              6 km                  1:10:00 (ungefär eftersom runkeeper slutade halvvägs)
4 april              2,36                  0:43:35 gick fram och tillbaka när Linnea red Charlie
5 april              6,40                  1:20:20 Runtom Weerwater insjön
6 april              2.96                  0:51:34 LinneaCharlie
7 april              8.17                  1:17:55 men jag tror att Runkeeper gjorde fel, att det snarare var 6 km.
9 april              8,83                  1:53:48 långpromenad till stripheldenbuurt och tillbaka
11 april            3,05                  0:48:23 fram och tillbaka längs charlie
13 april            2,91                  0:55:53 fram och tillbaka längs charlie. men jag tror at mätingen där inte är "clean" eftersom den ju bara mäter var x sekund och då harjag kanske vänt redan
15april             8,35                  2:01;57 med Linnea på inlines med mig det saktar ner ibland.
18 april            10,77                 2:34:05 med en kompis till verkstan att hämta bilen. Var nog längre än detta för jag tror inte runkeeper stämmer helt. och via hade mycket hård motvind, 6-7 bft. Och så stod vi och tittade minst 10 minuter hos ett nyfödd lamm!


Om mål.. jag måste tänka litet på det först. Men i princip är det bra men om det blir under 90 innan sommaren. Hm. hoppas det :)

Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #51 skrivet: 2013.04.18 - 13:54:16 »

Du har varit flitigare än jag...

90 INNAN sommaren? Allvar?   :shock:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #52 skrivet: 2013.04.18 - 22:58:01 »

Nej skåklart inte... Måste kolla först vad du sa men det vrkar vara i en annan tråd...
Loggat



Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #53 skrivet: 2013.04.19 - 06:15:07 »

Flitigare.. ja kanske men inte för att impa dig haha.

nej det bara blev av så. och jag VILL börja må bättre. Och tror min kropp behöver detta, även min själ. Frågan är bara hur länge jag orkar med det och hinner.

Var var det du babblade om "sätta ett mål" ?

Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #54 skrivet: 2013.04.19 - 12:37:17 »

Kanske visst det för att impa mig!  :club:

Det var i min tråd jag frågade dig om mål.

Du har chansen nu. Först blev det inget för jag måste lägga orken på annat ett tag. Sen blev det pissigt väder. Är det uppehåll så blåser det halv storm istället. Igår blåste det så i byarna att kassen med ett kilo selleri och ett stort paket salami stod ut i 45 ° framåt när jag gick hem! Det var som att gå med en liten hund i koppel. Sant!  :laugh:

Ryggen som jag sabbade på det tråkiga jobbet blir inte bättre heller. Cykla är bara bra för den, men jag är rädd för kylan och blåsten, för det är det som ställer till det. Blir jag all så blir jag stel och om jag då böjer mig mycket eller lyfter tungt och så så skiter det sig. Nu när det redan är hänt blir det värre av nedkylning.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #55 skrivet: 2013.04.19 - 13:26:39 »

nä, jag vill inte ha ett mål som jag MÅSTE nå ett visst datum. Märker att det stressar mig just nu och det är inte bra...

ärligt talat bryr jag mig inte om alls vem som motionerar mest eller så. Det är just som du säger, det behöver bara hända något och man är "ur led" och det blir inte som planerat. Det gör inget men i en "tävling" blir det litet snett. sen kommer jag att vara 26 april-3 maj i Zeeland igen och vid bra väder strandpromenader. Litet fusk med semester och sånt :)

Tror nog det blåste lika hårt här igår, vi hade ingen kasse men fick gå mot vinden vinklad ibland :)
Loggat



Ary
Gäst
« Svara #56 skrivet: 2013.04.19 - 17:18:34 »

Här kommer jag med en sen aprilstart!

17 april     00:28:00     gång + kämpigt däckbyte (vet inte om det räknas)
18 april     01:35:00     stavgång
19 april     01:00:00     stavgång

Söndag blir vilodag. Ren tillfällighet jag lovar.

Kan du ta kort på dig i blåsten nästa gång?  :whink: Hoppas ryggen rättar till sig snart då. Har du testat voltarén? Försöker själv ta så lite som möjligt men ibland måste jag.

Jag vill också åka till Zeeland!  :yeah:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #57 skrivet: 2013.04.19 - 17:27:07 »

Jösses, nu tänker hon klå oss, Mynlen!  :max-shock:

Nej, jag vill inte äta starka tabletter. Problemet är inte så mycket värk utan mer stelhet, men det kan göra ont om jag gör nån oförsiktig rörelse och när jag ansträngt mig för mycket förstås. Jag är alltid lite stel i höger sida och överbelastar den sidan när jag går och så. Sen när jag blir kall och böjer mig mycket, gärna i kombination, slår det till och hela skiten knyter sig och jag blir som en ostbåge nästan.Jag hade tur den här gången och det satt sig neråt ändan mera. Annars brukar det vara korsryggen och då är risken stor att man sliter sönder nåt så man får en bristning och DÅ gör det ont.

Det är väl mest det jag vill undvika nu och håller mig på mattan tills det gått över. Men så snart det är bättre väder, typ i morgon, ska jag cykla, för det belastar inte på ett negativt sätt och har bara positiva effekter.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #58 skrivet: 2013.04.19 - 19:07:32 »



du är välkommen till Zeeland! På sommaren är det fullt av turister. början av maj en del mindre. Mina svärföräldrar hyr en stuga varje år och då får vi åka dit också. Kul!

hm jag vet inte om du får vara med längre.. Varje dag så mycket.. hmm det kommer jag aldrig att klara med min begränsade tid! (och ork och lust och alla ursäkter man kan hitta på)
Loggat



Ary
Gäst
« Svara #59 skrivet: 2013.04.19 - 20:43:31 »

Haha nu ska vi inte vara sådana! Nyhetens behag, om en månad kommer jag behöva ngn med piska som pekar på dörren och säger "annars".  :tongue:
Jo ursäkter är det aldrig ont om lol Men jag tycker snarare vi kan tycka synd om mig, ont i rygge, blåsa på höger häl och nageltrång på vänster hehe.  :sadsad:

Men du har ju varit duktig i april annars, ser ut som närmare en timme om dagen i snitt väl. Jag blev lite impad iaf.

Man kan ju dock inte mäta sig med Hemulen i km. Lite orättvist.  :whink:
Loggat
Sidor: 1 2 3 [4] 5 6 ... 18   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544