Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.24 - 08:39:28 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 27 28 [29] 30 31 ... 40   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Funkar LCHF i långa loppet?  (läst 246854 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #420 skrivet: 2012.10.27 - 00:36:21 »

Värden vet jag inte så mycket om. Det tar ju bara några få och ganska godtyckligt, tycker jag. Ett år tar man vissa saker och nästa år några andra. Så jag vet inte så många värden mer än blodsockret och blodvärde som förändrats. Båda blev ju bra. Nu har de slutat ta blodvärde för jag låg över övrre gränsvärde de senaste gångerna. Lite besviken, förväntade mig om att det skulle bli liv om det, men tydligen inte. Men man känner ju hur man mår. Förbättringarna började nästan omedelbart när jag la om till lowcarb, trots att jag var helt zombie i kolan.

Kolesterol togs första gången för några år sedan, på egen begäran. Så det vet jag inte hur det var förut. Blodtrycket gick inte ner något påtagligt förrän jag hade gått ner ordentligt i vikt. Då sjönk det rejält. Så pass att doktorn såg riktigt rörd ut.  :tongue: Han hade sagt att det var bra förut också, men jag kollade upp det själv och det var gränsfallshögt. Inget alarmerande alltså, men åt det höga hållet.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #421 skrivet: 2012.10.27 - 09:21:23 »

Jag skrev ett jättelångt inlägg till Subcalva men delitade det. Det var i samma andemening som hemul har skrivit. Jag ska försöka skaffa mig mod snart att skriva det.

Men jag är fortfarande jättenyfiken på vad du tänkte säga!!!  :nod-yes:
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #422 skrivet: 2012.10.28 - 01:32:08 »

Hon bara lovar och lovar... En smålänning släpper inget ifrån sig i första taget. Vet man ju hur de är.  :glare:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #423 skrivet: 2012.10.28 - 21:25:17 »

Jag skrev kritik om kostgurus i nuvarande Sverige; apropå cliffhanger

AE Jag har inte förstått hur han kan gå ner till halvtid som läkare och i stället klipper notiser u r kvällstidningar. Han är mycket om sig när det gäller pengar.

AD får inte pengar för det hon gör men å andra sidan är hon dogmatisk.

Mo Fo Hon har bara en växel. Allt är strålande i hennes liv från morgon till kväll. Hon går på en liten del av människors känslor. Är det mänskligt? Vill så helskotta vara lycklig att det verkar för mej som en fars.  Bloggen är full av penningintressen. För mycket vindrickande om man vet att hon har hemmavarande barn.

Jag avskyr bloggaren pr. Gö
Loggat
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #424 skrivet: 2012.10.29 - 14:07:38 »

Och varför är det så fult att tjäna pengar? Det är så vi överlever i det här landet.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #425 skrivet: 2012.10.29 - 16:01:33 »

Det kanske inte är ATT utan HUR man kan ifrågasätta ibland.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #426 skrivet: 2012.10.29 - 16:04:59 »

där håller jag med Tina, varför skulle han INTE tjäna pengar med det han tror på? Hans blogg är ännu gratis och kostar en hel del tid. Det är ett jobb som andra, jag skulle aldrig ha en tanke på att sälja typ den där grejen som gör dig ren genom att sitta med fötterna i ett slags fotbad, för det är något jag inte tror på, men dom som säljer gör ju det...

Mo Fo har visserligen en väldigt stylad blogg men är det något fel i med att försöka uppnå lycka? Om det är lycka kan vi inte bedöma för henne.

Och sen vet jag att hennes barn är hos deras pappa ofta. Antar att hon då dricker mest. Men å andra sidan, vad är fel i med ett eller två glas vin varje dag? Många som gör det. Även med barn hemma. Tror det är värre om barn märker att folk smygdricker och blir fulla än att dom ser att vuxna dricker ett eller två glas vin.

Önskade ibland jag hade kraften att våga börja en blogg att tjäna pengar med!

Gillar dig ändå Ninnan, det är bra med mothugg. Då får man litet tankar att snurra runt i skallen igen!

AD och prGös bloggar läser jag inte. Sitter redan alldeles för mycket vid datorn. Måste försöka dra ner på det....
Loggat



Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #427 skrivet: 2012.10.29 - 20:44:42 »

AE är alldeles för löpsedelsinriktad för att locka mig nuförtiden. Jag läser honom bara om det är något väldigt speciellt.
AD har jag aldrig läst så mycket. Vet egentligen inte varför.
Pr Gö visste jag inte ens hade en blogg men hans kommentarer på KD ger mig absolut noll så den har jag inga planer på att börja läsa.

Ninnan, du sätter på nåt vis fingret på det som stört mig med Mo Fos ketonmätningar. Hon har ju alltid varit så lyriskt lycklig över LCHF - lika lyriskt lycklig som hon är nu över den optimala ketonnivån och som funkar så jättebra för viktnedgång. Men om det nu "bara" var att det blivit lite för mycket nötter/mjölkprodukter/vin eller whatever, varför funkar det inte bara att dra ner på det igen och uppleva lyckan på nytt? Det är inget fel att försöka uppnå lycka men om man hittat ett sätt som fungerar bra första gången och sen gör man lite många avsteg av olika anledningar och håller inte vikten så är min tolkning att man letar bara vidare om det första sättet inte fungerar längre. Varför ändra ett vinnande koncept om det fungerar?

Om nu någon inte upptäckt det ännu så är jag lite skeptisk av mig.  :lol:
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #428 skrivet: 2012.10.29 - 21:40:50 »

Va?? Skeptiskt?  :lick:

Men du har rätt men som jag tror är det också att lyckan inte alltid består ur att vara så smal som "modet föredrar" typ. Människan är en svag varelse, det är för lätt att njuta litet för mycket, vissa är nog mer beroende än vad dom tror....
Loggat



Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #429 skrivet: 2012.10.30 - 09:13:33 »

där håller jag med Tina, varför skulle han INTE tjäna pengar med det han tror på? Hans blogg är ännu gratis och kostar en hel del tid. Det är ett jobb som andra, jag skulle aldrig ha en tanke på att sälja typ den där grejen som gör dig ren genom att sitta med fötterna i ett slags fotbad, för det är något jag inte tror på, men dom som säljer gör ju det...

Mo Fo har visserligen en väldigt stylad blogg men är det något fel i med att försöka uppnå lycka? Om det är lycka kan vi inte bedöma för henne.

Och sen vet jag att hennes barn är hos deras pappa ofta. Antar att hon då dricker mest. Men å andra sidan, vad är fel i med ett eller två glas vin varje dag? Många som gör det. Även med barn hemma. Tror det är värre om barn märker att folk smygdricker och blir fulla än att dom ser att vuxna dricker ett eller två glas vin.

Önskade ibland jag hade kraften att våga börja en blogg att tjäna pengar med!

Gillar dig ändå Ninnan, det är bra med mothugg. Då får man litet tankar att snurra runt i skallen igen!

AD och prGös bloggar läser jag inte. Sitter redan alldeles för mycket vid datorn. Måste försöka dra ner på det....


Hålla med inlägg  :nod-yes:
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #430 skrivet: 2012.11.04 - 22:13:07 »

Nu blandar de brännvin i bulletkaffet:tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #431 skrivet: 2012.11.04 - 22:17:36 »

Now we're talking!  :lol1:
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #432 skrivet: 2012.11.04 - 22:20:19 »

Damn' right!   :mad_viking:

Apropå det ska jag ta mig en liten tuting ikväll tror jag. Med socker i. Är det OK för Sisson med en bit socker i kaffet kan väl jag få dricka lite glögg. :borracho:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #433 skrivet: 2012.11.04 - 22:22:28 »

ELLER ska jag ta en skvätt jamaicarom i kvällschokladen? Fast då måste jag värma den förstås.  :hmm:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #434 skrivet: 2012.11.04 - 22:23:41 »

Skit samma! Hur jag än gör kommer jag att vara schmal och schnygg i morrn. Det är nog snart bevisat!  :biggrin1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 27 28 [29] 30 31 ... 40   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544