Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.26 - 09:58:10 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 22 23 [24] 25 26 ... 40   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Funkar LCHF i långa loppet?  (läst 247204 gånger)
0 Medlemmar och 7 gäster tittar på detta ämne.
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #345 skrivet: 2012.10.20 - 20:23:50 »

 :lmao: så länge det fungerar... det blev redan mindre igår, beror nog på att mensveckan snart är över....
Loggat



Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #346 skrivet: 2012.10.20 - 21:45:08 »

När jag ökade kolh., tog bort fiskoljepiller och D försvann krampen.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #347 skrivet: 2012.10.20 - 22:27:00 »

:potato:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #348 skrivet: 2012.10.20 - 23:28:36 »

varför har alla kramper nuförtiden?  :fork_off: så var det inte för tio år sen.
Idag fick jag ord på ngt som bara slumrat i hjärnan. Vilka koster-dieter utesluter frukter?
En promillehalt av inuiter och lchfare.
Vilka vill ha bort skitmat? de flesta. Varför tror lchf att de skulle ha ensamrätt till det?  :fork_off:
Varför är jag fortfarande så ilsk mot lchf? Jag läste en bok om sekter i går natt av
Charlotte Essén- Sektbarn.  Varför är lchfare så aggresiva mot andra som äter annorlunda?
Obs. Detta är inte riktat till de som äter lchf här på fetbobba, för ni är inte rabiata utan tvärtom  :rose:
Det jag mest frågar mig själv är varför jag fortfarande läser lchf-bloggar  :cry:
Varför slutar jag inte med det??????? Det känns som jag fastnat riktigt ordenligt i ngt beroende  :cry: :byecry:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #349 skrivet: 2012.10.20 - 23:35:05 »

Det är nog dags för en "intervention". Vi måste rädda dig från dig själv! :biggrin1:

Klart man fastnar. Det är så på nätet. Allt blir som en följetong och man måste ju se hur det går. När man efter 200 avsnitt av Dallas hade insett att det faktiskt inte var särkilt bra så fortsatte man titta ändå.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #350 skrivet: 2012.10.21 - 00:08:51 »

Allvarligt talat; rädda mej. Jag kommer inte loss från sajterna.
Nu var jag tvungen att slå upp ordet "intervention".
Det är väl säkert ett år sedan jag började gnälla om detta beroende. och då har jag inte de senaste åren ngt behov av ngn särskild diet- började för att gå ner fem kilo- och det är för längesedan avverkat.
Jag tror jag blev sektberoende och det är ärligt menat  :cry: Jag hade tunnelseende och fokus var 100%. Jag kan bara erinnra mej att jag har varit så fokuserad en gång tidigare och det var för att komma in på kantorslinjen. Men det kan jag se nu efteråt att det var helt ok.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #351 skrivet: 2012.10.21 - 00:37:35 »

:there:

Håll dig här bara och besök inga andra sajter. Vi kan filtrera all information åt dig. :devil:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #352 skrivet: 2012.10.21 - 00:53:52 »

puh.. tack  :inlove: det är faktiskt riktig jobbigt med sekter
Loggat
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #353 skrivet: 2012.10.21 - 08:24:56 »

Men inte alla lchf forum eller sajter är så rabiata...

Jag hade vadkramp redan innan jag började med lchf, så det är inte problemet. Och så vet jag många besvärades av det även för 10 år sen....
Loggat



Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #354 skrivet: 2012.10.21 - 09:48:02 »

Men generellt sett så är många inom LCHF väldigt svartvita. Och även om många säger att det gäller att lyssna på den egna kroppen och hitta en egen nivå så upplever jag att det handlar om att hitta sin gräns så lågt som möjligt snarare än att hitta sin högsta gräns.

Ninnan, var bara glad att du inte tappade ditt goda förnuft i processen. Jag fortsätter att läsa och kommentera för att jag tänker att alltid är någon som är hjälpt av att läsa mina invändningar. Mår man bra så bryr man sig inte om vad jag skriver men de som fått problem kanske blir tillräckligt påverkade för att börja leta vidare på egen hand och inte blint svälja allt.
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #355 skrivet: 2012.10.21 - 10:10:52 »

Jag hade vadkramp redan innan jag började med lchf, så det är inte problemet. Och så vet jag många besvärades av det även för 10 år sen....

Det är ju inte så att vadkramp är specifikt för LCHF men det är nog en av de vanligaste "biverkningarna". Det hänger förmodligen ihop med att man tappar mycket vätska vilket gör att saltbalansen i kroppen blir störd.
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #356 skrivet: 2012.10.21 - 11:17:09 »

Fast en del verkar ju ha det kroniskt. Slutar de med magnesium så får de det igen.

Det är hemskt jobbigt ivf. Har aldrig fått det på LC, men hade problem för många år sedan. Det krampade på nätterna så jag fick blåmärken på vaderna och vaknade av att jag skrek, eller gnydde ivf. Fy, det var hemskt. Vsiste ju inte detta mad magnesium då, tyvärr.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #357 skrivet: 2012.10.21 - 14:15:41 »

vet inte om det blir värre av LCHF. Delvis kanske men jag tror inte på den teorien fullt ut. För om det beror på vätskan skulle det efter några veckor bli ok igen genom att balansen återställer sig igen. Men jag kan tänka mig att det verkar som om det är mer på LCHF eftersom många pratar mer om sina åkommor och försöker koppla dom till maten. Jag vet många , förr, som hade vadkramp speciellt vid klimakteriet men "det hörde till" det var inget man pratade om så mycket.
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #358 skrivet: 2012.10.21 - 14:25:19 »

Jo, men om man inte har haft det förut och får det när man börjar med LCHF, eller drar ner kolhydraterna ännu mer, då måste det ju ha med det att göra.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #359 skrivet: 2012.10.21 - 14:33:04 »

Kan mycket väl tänka mig att klimakteriet kan ställa till det för då är det ju också många hormoner som börja löpa amok och mineralbalanserna säkert också påverkas. Förutom under LCHF (när jag knappt kunde köra yoga) så upplevde jag mina värsta kramper under bägge graviditeterna.

Fast jag kör fortfarande med magnesium trots mer kolhydrater. Det är svårt att uppnå rätt saltbalans när det väl blivit fel på den. Men jag tycker det blivit något bättre sen jag ökat saltintaget. Nu kör jag magnesium varannan dag.
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
Sidor: 1 ... 22 23 [24] 25 26 ... 40   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544