Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.25 - 21:35:32 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 40   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Funkar LCHF i långa loppet?  (läst 247140 gånger)
0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #195 skrivet: 2012.08.31 - 22:07:13 »

Jag är överdjävlig på att söka! :king:
http://forum.fetbobba.net/index.php/topic,3222.msg59502.html#msg59502

Det var i Voleks föredrag på Low Carb-kryssningen. Inte underligt att jag inte fann det då. :tongue: Kan ju säga att träget googlande inte hittar något om detta, däremot hittade jag andra tvillingstudier som alla utom en visade på motsatsen, fast jag kollade inte så noga.

Jag hade kanske fel om att den studie som Volek refererar till var ny. Har inte orkat kolla igen.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #196 skrivet: 2012.09.01 - 06:54:27 »


 :clapping:  :worshippy:
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #197 skrivet: 2012.09.01 - 13:32:38 »

 :cool_big:

Jag har ett konstigt minne, tror jag. Jag minns ofta oväsentliga detaljer runt ikring, oväsentliga tills man behöver söka alltså. T.ex. kan jag komma ihåg ett ovanligt uttryck eller bara en följd av ord som använts, även om det inte har med själva saken att göra utan är sagt i en bisats. Underlättar sökning. Så var det dock inte i det här fallet.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #198 skrivet: 2012.09.01 - 13:57:06 »

haha så är jag med litet grand, minns dom konstigaste sakerna som egentligen bara är en minidel e.d.
Men jag orkar inte leta alltid... till skillnad från dig!
Loggat



MiaP
Hero Member
*****

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 848


Hemsida
« Svara #199 skrivet: 2012.09.01 - 18:25:23 »

Jag tror att Mynlen har ganska rättt i sitt antagande i denna tråd. Stress upplever jag som verkligen vikthöjande. När min man avled för 3,5 år sedan gick jag upp 7 kg på mycket kort tid. Sakta sakta har jag gått ner det igen. Nyligen kände jag en dag att jag var alldeles lugn och stressen har gett med sig. Och vad hände då, jo jag började gå ned i vikt så nu har jag äntligen gått under vikten jag hade innan maken avled med 3 kg så under de senaste 3,5 åren har jag gått ner 10 kg totalt. Det går inte fort som för en del andra man läser om i tidningarna. Men det har ju tagit många år att äta upp sig också. Jag har ju både låg ämnesomsättning och diabetes 2, hjärtproblem och högt blodtryck så det är lite man har att tampas med.

 :yeah: :bearhug: :canoe:

Nu åker jag snart till Gran Canaria igen och stannar hela vintern. Ska bli väldigt skönt. Fortsätter med LCHF och snart kan jag räkna till 8 år sedan start och totalt 21 kg. Man får ha tålamod.
Loggat

Mer smör i maten och vikten rasar
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #200 skrivet: 2012.09.01 - 18:30:38 »

 :wave:

Jag gick upp när min pappa dog. Och jag hade det väldigt stressigt förutom sorgen också. Men jag kan inte veta säkert att det berodde på stress, för stressen bestod bl.a. av väldigt mycket att göra och tidsbrist vilket medförde dagliga luncher på lunchrestauranger och snabbmatshak.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
MiaP
Hero Member
*****

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 848


Hemsida
« Svara #201 skrivet: 2012.09.01 - 18:52:58 »

I mitt fall vet jag att det var stressen. Jag hade ju inget annat att skylla på och jag åt mindre än någonsin. Det var en väldigt jobbig tid. Så flyttade jag till Malmö samtidigt och det tog väl väldigt mycket energi att genomföra.
Loggat

Mer smör i maten och vikten rasar
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #202 skrivet: 2012.09.01 - 20:25:34 »

Det kan nog vara lite olika. Jag gick ner i vikt samtidigt som jag ofta tuggade i mej Marabou mjölkchoklad..
Loggat
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #203 skrivet: 2012.09.02 - 13:35:45 »

Stress är kroppens värsta fiende.
Loggat

Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #204 skrivet: 2012.09.07 - 10:00:17 »

Nu är man upprörd över att man inte får tillskickat sig ketonmätare gratis längre. Det är lustigt i det här landet att vissa tycker att andra ska betala åt en. Läste i morse om en kvinna som fått igenom att socialen skulle betala en person att ta hennes son till fotbollsträningarna. Ja åter till ämnet. Jag blir lätt upprörd då företaget numera kräver intyg att man är diabetiker för att få mätaren. Min man är ju diabetiker och om nu stor efterfrågan på mätare ökat markant innebär det att de sjuka som behöver kanske måste boka läkarbesök för att kunna få sin mätare.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #205 skrivet: 2012.09.07 - 10:26:06 »

Fast det är ju inte andra som betalar. De tar ju igen det på stickorna. Jag tror inte de dragit in mätaren av kostnadsskäl utan för att de inte vill associeras med detta. Ser nog rätt illa ut för ett läkemedelsföretag. Man kan ju se det som att de ger bort mätare till kroniska bantare för att få dem hooked på stickor.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #206 skrivet: 2012.09.07 - 13:48:16 »

Klart de tjänar pengar på stickorna, jag försvarar inte de här företagen för de byter modell rätt ofta och då funkar inte de gamla stickorna utan man måste beställa nya som staten dvs skattebetalarna får stå för.
Jag tyckte det var intressant från början när några välkända bloggare testade och utvärderade men sen ska varenda kotte börja mäta ketoner, då tycker jag det gått över styr.
Loggat

Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #207 skrivet: 2012.09.07 - 23:38:04 »

Om inte annat så är det en lustig värld vi lever i  :confused3:
Loggat
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #208 skrivet: 2012.09.14 - 18:39:57 »

Kan jag röra i soppan lite med att fråga om hur det var med att leva med paleodieten i långa loppet?
Hemul hade läst några tankar om några gurus som hade gjort avsteg från paleo, eller hur det nu va?

Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #209 skrivet: 2012.09.14 - 18:58:02 »

Vet inte riktigt vad du syftar på.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 40   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544