Konstig läge : jag slarvar inte med maten och går en timme nästan varje kväll, men inte de två senaste kvällarna pga.
att jag har grejjat så mycket i trädgården, och vad händer då : INGENTING.
Magen är förstoppad och magen svullar av allt skit.
och vikten står still.
Sonen bakade kladdkaka i fredags och vi fick en LC-variant som var jättegott, de enda kolisarna var 2,5 msk honung.
Så far så god. Gott var det, men sedan somnade jag inte... alls, kanske slumrade jag mellan 0500-08,30 typ.
Men jag var inte trött då heller, som jag brukar vara när natten har gått åt pipan. Dessutom har jag orkat precis hela långa dagen ute i trädgården med familjen, tagit en kvällspromenad, klockan är halv elva och jag är fortfarande inte trött.
Bara sliten i kroppen efter allt.
Har honung en sådan effekt???
Min mamma ringde i kväll, min kära morfar är inlagt i sjukhuset
Han har blivit sjuk vid jultiden ( lugninflamation )inlagt även då , men sedan kom han hem, men varit trött och haft diversa problem.
Alla har insett att NU har han blivit en gamlig ... 96år vid midsommar!
I fredags har han blivit riktigt dålig med lugninflamation igen, inlagt i fredags och det har fått återuppliva honom en gång.
Stackars hjärta, hur orkar han?
I morgon är det finska morsdag, jag ska ringa till mormor och höra hur det är, min mamma åker dit för att hälsa honom.
Mina tanker går nu kring, om jag måste åka dit nu i närmaste dagarna, om han nu orkar till nästa vecka...
,
Jag har inte träffat honom på 2 år... jag " bodde" ju där hela min barndom, då när jag var för sjuk för dagis /skola, och bastade varje vecka, och hälsade hos dom ofta... Han har ju alltid funnits där!
Men det kan bli många resor, om jag hälsar, om man dör- begravningen och sedan vår redan bokad resa vid midsommar...
Prio 1 måste ändå vara att kunna hälsa honom... jag väntar först rapporten från mamma i morgon.