Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.07 - 20:30:27 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 102 103 [104] 105 106 ... 191   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Idalinda och Styrmannen minskar barlasten  (läst 936557 gånger)
0 Medlemmar och 6 gäster tittar på detta ämne.
idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #1545 skrivet: 2011.05.01 - 19:24:29 »

Jap, det var påskgodiset, men de är borta nu.
och promenerat har jag också gjort trotts att det var kallt och eländigt.

Vira-semlor samlar nog lite vätska i kroppen också, så jag försöker äta dom med måtta.

Brunch: makrill och ost
eftermiddag: I hemmahamburgare i sallad + tillbehör och en halv hamburgare i vira-frallan
efterrätt var rabarber-jordgubbs-nöttesmulpaj med lite socker, stevia och lite glass. Passande på första maj.

Efter promenaden tog jag en liten portion paj och glass till, annars känner jag mig mätt och belåten.

Dax att breda ut lite fibertäcke över några känsliga sådder, det ska bli minus 1 grader i natt :sad:
Loggat
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #1546 skrivet: 2011.05.03 - 23:44:49 »

Vägen neråt började efter påsken från 78kg,
idag visade vågen 75,5kg  :smile:

Det går åt rätt håll nu och det är det viktigaste.
Det känns bra i fingrarna och vi har kvällspromenerad nästan varje kväll sedan långfredagen.
Förra veckan tog migränen över en dag, men det gick snabbt över och dagen efter var bara en svag bakisdag.
Jag fortsätter med styrketräningen, två gånger i veckan.
Så: bra,bra,bra i alla fronter.

Nu känns det att vi har klivit in i maj; det händer galet mycket.
Jag försöker peta en sak i taget , en dag åt gången, skriva ner " komma ihåg" saker på almanackan och peta av dom därifrån.
studentfesten i dagarna 2 eller 3 , släktingar på besök samtidigt, två som reser till Finland med mormor, student som reser till höger och vänster med kompisar, vi ska till Finland vid midsommar, boka resan , boka cokart-kollo åt minstingen,  ha koll på sommarjobbtiden också, och trädgårdens alla händelser. extra lampor till köket under överskåpen , jo dom kom på plats i dag.
två nya kladdkakor med vitchokladfyllning redo till frysen, två plåtar vira-semlor... pannkakor med jordgubbar till sällskapet.
orkester-spel, och kvällspromenader.
Massage i morgon i alla fall. :lol:
Loggat
/LO

Smörklickar: 17

Antal inlägg: 1269

« Svara #1547 skrivet: 2011.05.04 - 06:53:40 »

Det är ju inte utan att man blir lite matt när man läser vad ni håller på med. Men det är roliga saker, så hoppas det hjälper att fortsätta!
Loggat

LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #1548 skrivet: 2011.05.04 - 08:11:10 »

Lite? Jag tror jag är tvungen att gå och lägga mig igen och vila upp mig.  :lulz:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

Smörklickar: 29

Antal inlägg: 4160

Hemsida
« Svara #1549 skrivet: 2011.05.04 - 19:01:25 »

Jösses!!!  :shock: och jag som tyckte jag var duktig efter att ha planterat mina 9 plantor, omplanterat mina Aloe Vera plantor, kört en tvätt och en diskmaskin i dag!  :lmao: jag kommer inte ens i Närheten av av dina dagar Idalinda! bugar mig inför en sådan energi!  :worshippy:  :rose:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #1550 skrivet: 2011.05.04 - 19:54:17 »

Den älsta har nu sina student-prov-period på gammaldagsvis. Det är slut om två veckor.
Minstingens läkare ringde precis och bokade ett utvecklingssamtal om två veckor också.
Finlandsresan är i princip bokad, bekgräftelsen kommer i morgon.  Det är dax att börja ringa runt till folk
och bjuda dom till studentfesten. Och min mamma och hennes man från Finland ska bokas lite hotellnätter här och där när de kommer hit i juni. Minstingens prov och musikövningar ska hållas koll på varenda dag.
Maken köpte en experia-mobil, med alla finesser och umgås just nu bara med den och supporten för att få allt fungera :pippi:
Värmeböljan kommer och det innebär sådder av morötter, palsternacka, rödbetor och sånt. Lite omskolningar kvar +
pumpasådden. Var ska jag ha alla dessa plantor?? frågar jag fortfarande.
Tomater börja blomma nu :inlove:

Mitt i allt funderar vi fortfarande om vi ska flytta innan skolstarten och maken funderar sälja två bilar och köpa en istället.
Jag säger att jag inte lyssnar sånt alls just nu.

Nya saker i morgon... 4 saker i musikskolan för de två minsta och sedan  en extra övning med cello, fiol och mig med piano på fredag + en person till 3 mil bort,  fast innan det kan bestämmas måste ungdomarna bestämma vad de sysslar med på fredag kväll ( bowling med ett gäng eller träff med andra kompisar annanstans ... och hur de tre nu tänker fördela sig under kvällen, fast den äldsta eller maken måste plocka dom hem innan midnatt på något sätt...)

Jag har tagit grytakött och innanlår till upptidning och det ska lagas också till vår överlevnad...

Stressad, jag  :whistle:, NU ska vi på promenad i vilket fall, inget mer idag...
väntar bara den äldsta sonen hem 21.40 ( som vanligt, han sitter och pluggar med kompisar hela kvällar just nu...)

Jag är riktigt nöjd på mig själv att jag började baka till studenten redan under februari, det mesta är färdigt nu i frysen,
jag bakar bara någon LC-variat till mig och sedan studenttårtan sista veckan.

( jo, altan ska rensas av mellantinget och oljas  + massa dörrar och fönster ska målas... de är riktigt bedrövligt skick när vi har haft fokus på inomhusrenovering, färjen bara flagnar bort i sina ställen... men till det behövs värme... dygnet runt. ) :loony:
Tur att vi är fem och jag är duktig på att delegera :flirting:
Loggat
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #1551 skrivet: 2011.05.07 - 22:44:40 »

Konstig läge : jag slarvar inte med maten och går en timme nästan varje kväll, men inte de två senaste  kvällarna pga.
att jag har grejjat så mycket i  trädgården, och vad händer då : INGENTING.
Magen är förstoppad och magen svullar av allt skit. :sneaktongue: och vikten står still.

Sonen bakade kladdkaka i fredags och vi fick en  LC-variant som var jättegott, de enda kolisarna var 2,5 msk honung.
Så far så god. Gott var det, men sedan somnade jag inte... alls, kanske slumrade jag mellan 0500-08,30 typ.
Men jag var inte trött då heller, som jag brukar vara när natten har gått åt pipan. Dessutom har jag orkat precis hela långa dagen ute i trädgården med familjen, tagit en kvällspromenad, klockan är halv elva och jag är fortfarande inte trött.
Bara sliten i kroppen efter allt.
Har honung en sådan effekt???

Min mamma ringde i kväll, min kära morfar är inlagt i sjukhuset  :cry:
Han har blivit sjuk vid jultiden ( lugninflamation )inlagt även då , men sedan kom han hem, men varit trött och haft diversa problem.
Alla har insett att NU har han blivit  en gamlig ... 96år vid midsommar!

I fredags har han blivit riktigt dålig med lugninflamation igen, inlagt i fredags och det har fått återuppliva honom en gång.
Stackars hjärta, hur orkar han?
I morgon är det finska morsdag, jag ska ringa till mormor  och höra hur det är, min mamma åker dit för att hälsa honom.

Mina tanker går nu kring, om jag måste åka dit nu i närmaste dagarna, om han nu orkar till nästa vecka... :worried:,
Jag har inte träffat honom på 2 år... jag " bodde" ju där hela min barndom, då när jag var för sjuk för dagis /skola, och bastade varje vecka, och hälsade  hos dom  ofta... Han har ju alltid funnits där!

Men det kan bli många resor, om jag hälsar,  om man dör- begravningen och sedan vår redan bokad resa vid midsommar...
Prio 1 måste ändå vara att kunna hälsa honom... jag väntar först rapporten från mamma i morgon.
Loggat
kwidell

Smörklickar: 29

Antal inlägg: 4160

Hemsida
« Svara #1552 skrivet: 2011.05.07 - 23:06:59 »

:sad: :hugsmile: :bearhug: Usch! Hoppas verkligen att din Morfar blir bättre snart!..   :flowers: vet hur jobbigt det är.  :worried: finns här för dig!  :hugsmile:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1553 skrivet: 2011.05.08 - 08:16:08 »

:bearhug:
Loggat

Nora
Hero Member

Smörklickar: 7

Antal inlägg: 532

Hemsida
« Svara #1554 skrivet: 2011.05.08 - 10:41:56 »

Vill du träffa honom så åk idalinda! Livet är alltid skört, men vid 96 är det ännu skörare..    :bearhug:

Loggat

Bra sås reder sig själv ...
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #1555 skrivet: 2011.05.08 - 11:27:19 »

Ojojoj vad det snurrar i ditt stackars huvud! Stackars!  :bearhug: Det är väl inte ett dugg underligt att du inte sover! Med eller utan honung!

Hoppas morfar stabiliserar sig lite så du hinner till honom.  :smooch:

Dina tarmar verkar vara sorten som behöver stimulans utifrån. Promenaderna ger massage från musklerna runt tarmarna, så att maginnehållet (bajset) åker åt rätt håll. Utan massagen står det still. Förstoppning. För mig är det lite lika dant. Jag stoppar i mig mängder med magnesium. Då fungerar det. kommer du ihåg att göra det? Hjälper det?
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1556 skrivet: 2011.05.08 - 14:16:41 »

Ja herregud, åk!  :nod-yes:
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

« Svara #1557 skrivet: 2011.05.08 - 20:28:13 »

Jag väntade  tills idag, min mamma har hälsat morfar idag  och jag har pratat med mormor och min moster som bor tillsammans mer mormor och morfar.
Hon grät genom samtalet, hon hade precis kommit hem från sjukhuset, morfar är vaken, men har svårt att kommunicera, han säger att han har inga smärtor,
men det är tydligt att han har svårt att andas, varje andetag är ett jobb.
Jag väntade tills idag att jag visste att han var stabil, han svävade ju mellan liv och död.
Han hör dåligt, men om man pratar tydligt i högra örat kan man prata lite.

Jag åker i morgon, kan inte boka någon resa idag, men börjar kl 8.00 på morgon, och packar allt färdigt idag.
Anslutningsbussen går vid lunchtiden...
Jag är där på tisdagmorgon och åker hem samma kväll, släktingar fixar mig till sjukhuset  (15 mil från Helsingfors) och till mormor, som också hon ska undersökas under måndag och tisdag.
Men det verkar som att jag kan hälsa hos henne en stund.

Den äldsta sonen är uppriktigt ledsen för att han inte kan åka och hälsa honom, han skulle gärna vilja prata med honom om hans framtida planer och fråga lite om gammelmorfars  föräldrar.
Vi hoppas att han får en chans  vid midsommar...
Jag hälsar från honom i alla fall och sjunger morfars favoritsång i hans högra öra... :worried:
Loggat
Tina

Smörklickar: 22

Antal inlägg: 2830

« Svara #1558 skrivet: 2011.05.08 - 20:39:35 »

Stor tröstkram till dig. Bra att du åker.
Loggat

Corny

Smörklickar: 25

Antal inlägg: 2562

« Svara #1559 skrivet: 2011.05.08 - 20:51:10 »

Ojojoj! Det låter inte roligt, men hoppas vilt att du får en chans att träffa honom, samt naturligtvis att han blir bättre. Dessvärre är det alltid så att man bekymrar sig lite extra för det sistnämnda vid den åldern. 96 är liksom inte så illa! Då har man hängt med länge, men det kan gå fort också. Så du gör helt rätt som åker! Det bara måste man göra i det läget!  :bearhug:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Sidor: 1 ... 102 103 [104] 105 106 ... 191   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544