Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.02 - 09:28:57 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 33 34 [35] 36 37 ... 191   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Idalinda och Styrmannen minskar barlasten  (läst 932721 gånger)
0 Medlemmar och 14 gäster tittar på detta ämne.
idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #510 skrivet: 2009.11.30 - 20:39:56 »

:max-shock: Dyrt tycker jag. Det är nog vad jag sprättar på ett helt år på kläder ,skor,o div annat.

Jag handlar vanligen på second hand  och på vanliga butiker när det är halvarea, så jag tyckte att det var dyrt.

Det är nog för första gången efter bröllopet när jag satsade på att vara snygg från topp till tå.
denna gången fick det kosta. :nod-yes:
Loggat
Lisbeth
Hero Member

Smörklickar: 21

Antal inlägg: 677

« Svara #511 skrivet: 2009.11.30 - 21:26:13 »

Jag gör detsamma. Hittat två snygga höst-o-vår jackor på "hela människan" för totalt 50:- sen Täckjacka +täckbyxor för 75:- Sen byter jag med en kompis och min äldsta dotter, kläderna vandrar runt. Alltid är det nå´t som passar o gratis är det också. Sen handlar jag en del på tradera. Ett gäng snygga stövlar för ett par hundra. Inte helt fel. Tröttnar man på plaggen så har man inte lagt ut en förmögenhet
Loggat
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #512 skrivet: 2009.11.30 - 21:52:21 »

Vad är hela människan?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

Smörklickar: 25

Antal inlägg: 2562

« Svara #513 skrivet: 2009.12.01 - 00:16:22 »

Idalinda, jag hoppas verkligen att du får roligt i din nya helläckra outfit på bröllopsresan!  :flowers: Ibland måste det få lov att kosta lite mer, och något sånt här, är definitivt ett bra tillfälle! Ha så skoj, och berätta gärna om alla läckerbitar ni satte i er på buffén när du har kommit tillbaka!  :drool:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Lisbeth
Hero Member

Smörklickar: 21

Antal inlägg: 677

« Svara #514 skrivet: 2009.12.01 - 08:05:29 »

"hela människan" är en second hand affär i Sala, vet inte om pengarna går till något välgörande ändamål.
Loggat
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #515 skrivet: 2009.12.01 - 10:12:46 »

Vågen visade i morse 74,9  :yay:.
Vi åker om en halvtimme... :smile:
Loggat
esther
Sr. Member

Smörklickar: 16

Antal inlägg: 305

« Svara #516 skrivet: 2009.12.02 - 11:18:06 »

Lysande!!! :clapping:
Ha det allra allra bäst på resan..
Loggat
Tina

Smörklickar: 22

Antal inlägg: 2830

« Svara #517 skrivet: 2009.12.02 - 13:12:51 »

Nu har ni redan åkt men jag hoppas ni hade en mysig resa.
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

« Svara #518 skrivet: 2009.12.04 - 19:06:06 »

Hemma  :smile:.
men bara snabbt ; vi hade de jättebra på alla sätt under resan :inlove:
Här hemma hade ungdomarna också klarat sig, MEN under den första natten var det strömavbrott ( något som i princip aldrig händer här) därmed hade värmepannan inte fixat återgången till arbetet !
Barnen  hade undrat att det var lite kallt på första kvällen och när vi kom hem dag 2 var det bara +15 grader i stugan. :smack_head:
Men värmen återkom snabbt när gubben pratade med pannan !

Idag har jag huvudvärk  :sad:, så jag orkar inte så mycket mer just nu.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #519 skrivet: 2009.12.04 - 21:15:54 »

Hur gick det med växthuset då?
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

« Svara #520 skrivet: 2009.12.06 - 18:17:58 »

:inlove: oj ,du tänkte på det !

Vi har en ventilation vars restvärme blåser in i växthuset, så bara den håller det  oftast på plus-sidan.
Och ungarna hade fattat på morgonen direkt att det hade varit elavbrott.

Ungdomarna hade lagt köksfläkten ( den blåser in i växthuset) på intensivläge och öppnat dörren från vardagsrummet till växthuset.... dom är riktiga odlare, jag tycker att det är beundransvärd att de hade tänkt på mina växter och agerat rätt.  :clapping:

Huvudvärken kommer och går... styrmannen masserar och jag käkar värktabletter, men det börjar se lite juligt ut här hemma
och vi har varit i väg på en julkonsert och sedan har vi handlat julklappar idag , det mesta är nog ordnat nu  :nod-yes:

Nu planerar vi baket och julmaten:
önskelistan : frukt, köttpastejer, kräftstjärtar, morot-och kålrostlådor, janson, köttbullar, creambonjour och röror
och det roliga: potatis med vit äggsås
Loggat
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #521 skrivet: 2009.12.08 - 16:16:41 »

Jag har varit sjukskriven 9 år och alltid fått " tidsbegränsad sjukersättning" .Den nuvarande löper ut den sista december
och jag hade bestämt mig att inte delta på A-kassans vuxendagis  :so_mad:
Det verkar som att bara dom som ligger på intensiven eller är dementa kommer undan vuxendagiset.
Visst på senaste dagarna har dom börjat backa för cancersjuka och några till, men katastrofen är ändå ett faktum för många.

I mitt fall ligger mina ansökningar inne på F-kassan men deras handläggning hinner inte med mig före jul.
Därmed är har jag varken beslut eller avslut från F-kassan  den 1. januari  :mad_roll:

kan ni tänka er, min föredetta handläggare från F-kassan ringde till mig en stund sedan, mitt i eländes elände.
Hon skulle inte behövt ringa till mig alls, men gjorde det ändå för att informera mig om att.
( först har hon gjort något smart med mitt tidigare beslut, den är daterat f.o.m. den sista juni 2008 inte den första juli 2008)
Det nämligen så att av extraordinära fall har man rätt till 18 månader till av "tidsbegränsade sjukersättning" en gång under perioden efter den 1. juli 2008.
Detta var det som hon nu meddelade till mig:
De hinner tyvärr inte handlägga mig före jul, men jag kommer att få 18 månader till utan krusiduller och utbetalningen på januari kanske blir lite försenad men inte mycket  :inlove:, snacka om jag tycker att människan är något alldeles extra!
Hon är alltså min föredetta handläggare inte den nyaste ( de måste alltid byta jämna mellanrum, jag har redan tappat räkningen om hur många jag har haft ) och jag har aldrig träffat henne!
Hon svarar alltid på majl ( oftast samma dag) och kan tom ringa hem så där som i dag, bara för att lugna ner en och se till att man klarar sig.
Det senaste läkarintyget har inte ens hunnit till F-kassan och med den hoppas jag få tom. äntligen en tillsvidare sjukersättning.

Men nu är det 18 månader minst, jag slipper vuxendagiset och  nästa möjliga beslut tas efter höstens val   :thumbsup:

Halleluja! säger jag bara !
:yay: :yay: :yay: :yay: :yay: :yay: :yay: :yay: :yay: :yay: :yay: :yay: :yay: :yay: :yay: :yay: :yay: :yay: :yay: :yay:

Men stackars stackars dom som blir utförsäkrade nu, något fruktansvärd !!! :cry:
Loggat
MiaP
Hero Member

Smörklickar: 15

Antal inlägg: 848

Hemsida
« Svara #522 skrivet: 2009.12.08 - 16:36:31 »

Underbart att höra att det ordar sig lite, i alla fall över nyår.

:clapping: :lol: :clapping: :flowers:
Loggat

Mer smör i maten och vikten rasar
Tina

Smörklickar: 22

Antal inlägg: 2830

« Svara #523 skrivet: 2009.12.08 - 17:17:58 »

Vilen toppenhandläggare, det finns ljusglimtar i tillvaron.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #524 skrivet: 2009.12.08 - 17:33:13 »

Viken tur! Ja, jag hörde just på radio hur de diskuterade den där lagen. Det verkar ju inte klokt!'

Och det där med vuxendagis. Om man nu inte är frisk efter 3 månader utan det där 3 månaderer till, varför skulle man må bättre av eller ens behöva arbetslivsrehabilitering? Herregud, folk samlar ihop semester och tar tjänsledigt och sticker ut och reser ett halvår. Behöver de också träning för att kunna börja jobba igen? Det är ju en sak om man fått ett handikapp och ens arbetsplats behöver anpassa, men annars?  :huuh:
Loggat

Sidor: 1 ... 33 34 [35] 36 37 ... 191   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544