Jag har varit sjukskriven 9 år och alltid fått " tidsbegränsad sjukersättning" .Den nuvarande löper ut den sista december
och jag hade bestämt mig att inte delta på A-kassans vuxendagis
Det verkar som att bara dom som ligger på intensiven eller är dementa kommer undan vuxendagiset.
Visst på senaste dagarna har dom börjat backa för cancersjuka och några till, men katastrofen är ändå ett faktum för många.
I mitt fall ligger mina ansökningar inne på F-kassan men deras handläggning hinner inte med mig före jul.
Därmed är har jag varken beslut eller avslut från F-kassan den 1. januari
kan ni tänka er, min föredetta handläggare från F-kassan ringde till mig en stund sedan, mitt i eländes elände.
Hon skulle inte behövt ringa till mig alls, men gjorde det ändå för att informera mig om att.
( först har hon gjort något smart med mitt tidigare beslut, den är daterat f.o.m. den sista juni 2008 inte den första juli 2008)
Det nämligen så att av extraordinära fall har man rätt till 18 månader till av "tidsbegränsade sjukersättning" en gång under perioden efter den 1. juli 2008.
Detta var det som hon nu meddelade till mig:
De hinner tyvärr inte handlägga mig före jul, men jag kommer att få 18 månader till utan krusiduller och utbetalningen på januari kanske blir lite försenad men inte mycket
, snacka om jag tycker att människan är något alldeles extra!
Hon är alltså min föredetta handläggare inte den nyaste ( de måste alltid byta jämna mellanrum, jag har redan tappat räkningen om hur många jag har haft ) och jag har aldrig träffat henne!
Hon svarar alltid på majl ( oftast samma dag) och kan tom ringa hem så där som i dag, bara för att lugna ner en och se till att man klarar sig.
Det senaste läkarintyget har inte ens hunnit till F-kassan och med den hoppas jag få tom. äntligen en tillsvidare sjukersättning.
Men nu är det 18 månader minst, jag slipper vuxendagiset och nästa möjliga beslut tas efter höstens val
Halleluja! säger jag bara !
Men stackars stackars dom som blir utförsäkrade nu, något fruktansvärd !!!