Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.19 - 04:36:38 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 13   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Linikas Kostkoll  (läst 96446 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Linika
Sr. Member
****

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 266



« Svara #120 skrivet: 2012.05.04 - 23:05:42 »

Det är ju tillåtet nu så det börjar dyka upp både här och där. Men läs noga vad det innehåller. ICA säljer t.ex. nåt som de kallar för Stevia, men man ska ta lika mycket av det som av socker. Det är alltså pyttelite stevia i och resten är erytritol. Men här är våra gamla inköpsställen.
http://forum.fetbobba.net/index.php/topic,90.0.html

Jag tycker stevia är toppen, men först smakade det sötningsmedel, men man vänjer sig. Men det passar inte till allt. Om man däremot blandar lite stevia med lite socker, då passar det till allt!  :thumbsup: Utom inlagt sill, för det smakar bajs!  :puke2:

Tack för länken Hemul! :) De ska granskas allihop men inte i dag för nu ska jag sova  :nightie:

Tja, får jag bara lite sötma på en del saker blir jag nog nöjd. Och iom att jag inte totalratar socker så har jag ju bra förutsättningar för att äta goda godsaker :D

Uppfattat om sillen! Gör jag egen någon gång ska jag helt klart komma ihåg det :)
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #121 skrivet: 2012.05.04 - 23:09:15 »

Jag gör kålpudding med stevia och sådär en rågad tsk sirap - till en hel stor långpanna. Blir super!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Linika
Sr. Member
****

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 266



« Svara #122 skrivet: 2012.05.05 - 07:35:51 »

Jag gör kålpudding med stevia och sådär en rågad tsk sirap - till en hel stor långpanna. Blir super!

Låter gott :)
jag får prova det där med kolpudding någon gång :D



BTW, i natt gick jag ner ett helt kilo! :o Låg på 61innan jag gick och la mig, och strax under 60 strecket när jag gick upp o.O
Vilken vikt ska man tro på då? o.o
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #123 skrivet: 2012.05.05 - 07:44:26 »

Alltid den lägre! :flirting: Jag gjorde något liknande. Undrar om det är atmosfäriska störningar. Men ett kilo ramlade loss natten mot igår.  :blink:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Linika
Sr. Member
****

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 266



« Svara #124 skrivet: 2012.05.05 - 07:45:43 »

Alltid den lägre! :flirting: Jag gjorde något liknande. Undrar om det är atmosfäriska störningar. Men ett kilo ramlade loss natten mot igår.  :blink:

Jag tänker att den lägre är basvikten, och det övre är all mat man stoppat i sig under dagen xD

Det kanske är månen? o.O
Loggat
Linika
Sr. Member
****

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 266



« Svara #125 skrivet: 2012.05.05 - 19:39:14 »

Äggmjölk är godare än det låter. Man tar smör eller/och kokosolja, någon äggula, sen mixar man medan man häller kokande vatten över. Det blir som grädde. Jag brukar smaksätta med pepparkakskrydda och dricka till frukost.

Hur mycket pepparkakskrydda har du i din äggmjölk Tina?
Loggat
Linika
Sr. Member
****

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 266



« Svara #126 skrivet: 2012.05.05 - 20:12:38 »

Jag hadde i ca 4tsk (sånna vanliga man äter med, måttsatsen var smustsig) me thinks me aproves! Lite sötma i och det blir ruskigt gott med! Smakar nästan sweet chai latte... minus sötman då :P


EDIT: Det blev nog lite mycket krydda o.o
Loggat
Linika
Sr. Member
****

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 266



« Svara #127 skrivet: 2012.05.06 - 09:55:02 »

Så, jag provade att göra ny äggmjölk till frukost i dag. Den neutrala smaken tar nog lite att vänja sig vid, men det borde gå bra.
I dag la jag i 3-4 rutor av min favoritchoklad och lite brun farin strö (blev litet väl beskt annars) och det blev jääääättttteeee gott! :D

EDIT: Undra hur länge jag står mig på äggmjölk och äggröra av 1 helt ägg + två äggvitor? Ska bli spännande att se :D 
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #128 skrivet: 2012.05.06 - 11:39:41 »

Rätt länge tror jag.  :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Linika
Sr. Member
****

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 266



« Svara #129 skrivet: 2012.05.06 - 13:42:36 »

Inte hungrig än i alla fall och det fyra timmar sedan jag åt :D
Loggat
Linika
Sr. Member
****

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 266



« Svara #130 skrivet: 2012.05.07 - 14:53:16 »

I dag hade jag jordgubbar i , och bytte ut lite av kokosoljan mot mer smör. Det smakade blä  :puke1:
Kanske har att göra med att det är salt i smöret? Eller så var det bara inte gott? Oh well, jag höll mig mätt länge i alla fall, men vill inte ha i morgon  :fork_off:
Loggat
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #131 skrivet: 2012.05.07 - 15:49:04 »

saltad smör använder jag definivt INTE vid äggmjölk. Nu är det inte som i sverige standard med saltad smör så jag tänkte inte på det... Prova med osaltad smör, tror det kan bli gott då!.
Loggat



Linika
Sr. Member
****

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 266



« Svara #132 skrivet: 2012.05.07 - 15:53:00 »

saltad smör använder jag definivt INTE vid äggmjölk. Nu är det inte som i sverige standard med saltad smör så jag tänkte inte på det... Prova med osaltad smör, tror det kan bli gott då!.


Jag tror jag ska göra det :) Om inte annat lär det bli en förbättring i smaken :) Den var godare i går när det var choklad och mindre smör i :)
Loggat
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #133 skrivet: 2012.05.07 - 15:58:57 »

definitvt saltet tror jag. Gjorde felet en gång och fick kasta hela omgången... :)
Loggat



idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #134 skrivet: 2012.05.07 - 16:46:45 »

Jag är säkert konstig, men jag gillade mycket bättre äggmjölken just med bara smör ingen kokos alls.
Och då det helt vanliga saltat smör  :whistle:
Loggat
Sidor: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 13   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544