Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 00:51:53 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 13   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Linikas Kostkoll  (läst 95029 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Linika
Sr. Member
****

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 266



« Svara #90 skrivet: 2012.02.29 - 18:48:03 »

Det här med läsplatta låter verkligen intressant :o vad kostar dom, typ?

i går syndade jag med en muffin och kopp m. choklad på cafe, turligt nog går jag inte på cafe så ofta längre :3

för övrigt har jag tänkt sluta skriva upp allt jag äter, det blir så omständigt i längden, och det verkar som att matintaget håller sig ganska konstant. Någongång om ett tag ska jag prova igen för att se om något förändrats ^^
Ska dock fortsätta ta temp ett tag till, och väga varje vecka :D

Till middag i dag provar jag att gräddstuva vitkål (har kassler till med ^^) . Det lät så fruktansvärt gott, och nu luktar det gott med :3
Loggat
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #91 skrivet: 2012.02.29 - 18:59:58 »

jag föredrar vitkålen stekt, med bruna ytor... 

Men varför ta tempen? Måste ha missat det?
Loggat



Linika
Sr. Member
****

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 266



« Svara #92 skrivet: 2012.02.29 - 19:37:07 »

Jag tar tempen för att jag tycker det är spännande att se hur den förändras, och så att jag vet vad min normala temperatur är :) i dag var den tex 36,4, och jag har haft mens i 5 dagar. Innan mensen var den uppe i 36,8, visst är det spännande :D
Loggat
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #93 skrivet: 2012.02.29 - 20:15:36 »

ah på så vis! jag har gjort det ett tag när jag ville bli gravid :)

Loggat



Linika
Sr. Member
****

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 266



« Svara #94 skrivet: 2012.02.29 - 23:09:53 »

Jag vill dock inte bli gravid, jag tycker bara det är spännande :D
sen kan man ju då ju klart och tydligt förklara varför man mår skit när termometen visar 37.5grader med  :tongue:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #95 skrivet: 2012.03.01 - 01:10:57 »

Det här med läsplatta låter verkligen intressant :o vad kostar dom, typ?
Typ 1500:- och uppåt.

Jag valde mellan Sony och Bebook som Mynlen har. Men Bebook lyckades jag inte hitta i butik här och om man köper från deras sajt blir den dyrare än Sonyn trots att Mynlen säger att hennes var billig. Är väl bättre priser i Holland.
http://www.webhallen.com/hemelektronik/147853-sony_lasplatta_prs-t1_svart
http://mybebook.com/

Tycker de fortfarande är för dyra, men de har i ivf sjunkit något och jag hade väntat i flera år så... Amazons Kindle är nog den billigaste (runt tusingen) och den ska också vara bra. Men den hanterar bara Amazons eget format. Man kan konvertera alla format (PDF, EPUB, kindle, mobi...) till varandra med ett utmärkt program som heter Calibre, men gäller det köpta eller lånade böcker måste man då också vara beredd att vara olaglig och pilla bort DRM-skyddet.

Bebook klarar en massa format inklussive Office-format och HTML. Det verkar praktiskt att kunna ta med sig olika dokument som man kan behöva själv eller vill visa för folk, men men. Min klarar bara PDF, EPUB och vanlig text.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #96 skrivet: 2012.03.01 - 06:17:30 »

Den är också väldigt stimulerande för kreativiteten.  :bg:

Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #97 skrivet: 2012.03.01 - 08:38:07 »

det där kan jag inte med min! Jag har inte touchscreen men det verkar smidigt också. Hade jag haft pengarna hade jag köpt en Sony också.

Antar att min Bebook var en enklare modell.

Men det är klart en av bästa sakerna jag har. Inte köpt för jag fick den delvis av Sari :)

Som sagt är Kindle billig men begränsad, speciellt i Europa. Bättre med Sony, Bebook eller en av dom andra som finns.
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #98 skrivet: 2012.03.01 - 09:00:36 »

Hade jag haft pengar hade jag köpt en Bebook!  :tongue:

Det är faktiskt väldigt svårt att skriva. Linjerna komer långsamt, så man är redan på nästa bokstav liksom. Jag försökte faktiskt skriva snyggt och rita också.  :lol: Men det duger ju för att snabbt klottra ner ett nummer eller rita en enkel karta eller liknande.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #99 skrivet: 2012.03.20 - 11:53:05 »

Linika, vad gör du?
Tentaveckan? Högskoleprovet? Resplaner? krachat internet?
Loggat
Linika
Sr. Member
****

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 266



« Svara #100 skrivet: 2012.04.20 - 10:53:57 »

Linika, vad gör du?
Tentaveckan? Högskoleprovet? Resplaner? krachat internet?

Det är värre än så, jag hamnade i en 'inte-besöka-forum-period' T_T Jag hoppas den är över nu :) Tentatider kommer dock snart ^^'

Tänkte jag skulle uppdatera lite här med hur det har gått för mig på senaste tid när jag ändå passar på att vara här :)
Jag har syndat en massa, (har fyllt år och grejjor, och jag har dålig självdiciplin T^T) men över lag hållit mig till min lchf-kost. Jag funderar nästan på att börja skriva upp vad jag stoppar i mig igen, det är mycket lättare att inte ta den där kakan när man är tvungen att skriva upp vad den innehåller ^^'

På den ljusa sidan har jag nått en målvikt o.o Blev jätteförvånad när jag ställde mig på vågen förra veckan och den stod på 60kg. Så lite har jag inte vägt sen tidiga tonåren o.o Mamma säger att det är för att jag inte äter lika mycket godis och sånt, och att det inte beror på kosten. Jag säger no shit Sherlock angående sötsakerna, men menar att det är till följd av kosten. När jag är mätt och känner hur kroppen reagerar på socker är det lättare att motstå att småäta (även om det är svårt ändå).   

Över lag känns allt bra, jobbar på att inte synda, det går lite som det går, men det känns som att det blir mer och mer sällan med tiden :) (får så förbannat dåligt samvete när jag stoppar i mig något jag vet att jag inte borde) 
Har även en till mycket stor anledning att undvika kolhydrater. Har ett par nästan hål som bör hållas i schak ordentligt, eller så kommer min tandläkare att borra i dem T_T
Loggat
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #101 skrivet: 2012.04.20 - 17:22:03 »

Snälla Linika, berätta nästa gång när du tänker ta forumpaus så att vi gamlingar slipper få hjärtarytmi... det blir märkligt när någon aktiv bara försvinner till tomma intet! :worried:

Men vad betyder detta T_T ??? *nyfiken*
Loggat
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #102 skrivet: 2012.04.20 - 17:26:51 »

det vet nog dina söner Idalinda!  är en annan slag smiley men jag vet inte så helt noga vilken betydelse denna har. går att googla...  ah, gråtande ansikte. T står för öga och ett tår som faller ner och strecket är munnen

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=t_t
Loggat



Linika
Sr. Member
****

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 266



« Svara #103 skrivet: 2012.04.20 - 17:51:18 »

det vet nog dina söner Idalinda!  är en annan slag smiley men jag vet inte så helt noga vilken betydelse denna har. går att googla...  ah, gråtande ansikte. T står för öga och ett tår som faller ner och strecket är munnen

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=t_t

Helt rätt att det är ett gråtande ansikte Mynlen! Tror det kommer från japanska smileys, som brukar vara i den ledden i stället för västerländska som är åt det vanliga hållet. Jag gör ganska många sådana smileys ^_^


Snälla Linika, berätta nästa gång när du tänker ta forumpaus så att vi gamlingar slipper få hjärtarytmi... det blir märkligt när någon aktiv bara försvinner till tomma intet! :worried:

Men vad betyder detta T_T ??? *nyfiken*

Jag ska försöka komma ihåg det nästa gång Idalinda *dåligt samvete*
m(_ _)m (vilket föreställer en person som knäböjer och bugar ner till golvet frammifrån, tänk samurajfilm :3)
Loggat
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #104 skrivet: 2012.04.20 - 22:49:13 »

 :lol: Linika, ska man tolka att ögonen är mot marken där?
Loggat
Sidor: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 13   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544