Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.19 - 19:05:06 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 25 26 [27] 28 29   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Braiga nätbukter, alla kategorier  (läst 210186 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #390 skrivet: 2014.12.08 - 14:25:58 »

Där ser man! Jag sliter mer på de grå tunna. Vi borde samköpa och byta vet du.  :whink:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #391 skrivet: 2015.01.29 - 23:07:10 »

Rea på Engelsons igen. Salomonjackan är slut. Där får man när man inte läser reklamen på en gång. Den tunna dunjackan blev jag också sugen på, men den är slut i större storlekar, men kanske nån smalis kan vara intresserad?

http://www.engelsons.se/nyhetsbrev/annu-mera-rea-missa-inte?utm_source=NB20150129&utm_medium=email&utm_campaign=NB_SUPERSALE_II20150129
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #392 skrivet: 2015.01.30 - 05:15:12 »

Oj, det var sjukt billigt! Men jag har redan en sån. Kjolen skulle kunna vara intressant däremot. Får se om jag hinner kika på den ikväll.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #393 skrivet: 2015.01.30 - 14:26:36 »

Jag var sugen på Salomonjackan fr.a. Inte för att jag kunde läsa om hur den var, de tar ju bort allt sånt när nåt är slut, men det såg ut som en tunn och töjig sak.

Det är så jobbigt med dem för de har rea så ofta och man orkar inte läsa varje mail på en gång. Och så väntar man förstås till nästa dag just när det är nåt sånt här som är jättenedsatt.

Ska åka till en stor outlet idag om jag får arslet ur vagnen innan det är för sent. De har 50-70% på märkesgrejer, skriver de, sportkläder. Behöver nya brallor till sommarn. De jag har inköptes 2012 och det är trots min snigelfart 10 kilo sen, då de saggar i häcken och fill åka ner över höfterna.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #394 skrivet: 2015.01.31 - 08:41:53 »

Känns igen. Och när man jobbar hinner man inte alltid med i svängarna heller. Har inte hunnit kolla på kjolen ännu.

Hur gick det med outleten? Hittat något skoj?
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #395 skrivet: 2015.01.31 - 13:23:18 »

Orkade inte, kom iväg så sent. Men jag var där och beskådade den utifrån. Stor. Ligger vid IKEA. CG ligger mitt emot och ändå har jag aldrig lagt märke till den.

Ska åka dit en annan dag. Kanske ta bussen. Kändes jobbigt att stressa in strax före stängning, svettig och dan med dubbla kalsonger och prova kläder. Tänkte inte på det. :shy:

Eller också åker jag bara till sportaffären, som också ligger där, där jag hittade de två brallor jag levt i på somrarna sedan dess våren 2012 och hoppas de har samma, för de var bra.  :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #396 skrivet: 2015.01.31 - 19:06:40 »

Nä, ska det provas behöver man vara lite klädd för det också. Bra skor som är lätta att dona av och på och I övrigt lätt klädd så man slippe bli toksvettig.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #397 skrivet: 2015.02.11 - 00:22:03 »

Annual Soft Star SALE
Prices Drop at Noon Today
 
Shoes Now 35% to 75% OFF! 
 
Every Tuesday at noon (PST), our sale prices drop even more until all the shoes are gone! Starting today, you can save 35% to 75% on our wide selection of handcrafted moccasins, sandals, boots, ballet flats and athletic shoes for all ages. 
 
http://www.softstarshoes.com/clearance-sale.html
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #398 skrivet: 2015.03.13 - 01:29:00 »

De här har jag handlat av ett par gånger nu. http://www.surplusbuy.se/

Först köpte jag såna där virkade sjukhusfiltar som landstinget har. Vita, jätte fina. Jag sökte efter en virkbeskrivning för att göra själv först, men så hittade jag dem på Surplusbuy. Billiga och snygga. Jätte sköna att ha på sommaren när man vill ha en filt över lakanet eller i påslakanet, men täcke blir för varmt.

För någon vecka sedan köpte jag ett par byxor av den här modellen för att ha när vi Geocachar. http://www.surplusbuy.se/products/2960-bdu-byxa-svart-strl-m.aspx Sitter som en smäck. Slitstarka och smutståliga och bra fickor för mobiler, ficklampor och annat man kan behöva när man går på burkjakt.

De har en massa militära kampingprylar också. Och nu senast såg jag en Outlet med kläder från typ Halens. Jag kan rekomendera besök där lite nu och då, eftersom utbudet verkar variera lite. De påminner om ÖoB som de var förr i tiden. Fast på nätet för oss som inte bor i Borås.

Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #399 skrivet: 2015.03.13 - 01:45:40 »

Vad är BDU egentligen? De ser sköna ut. Har de resår?

Jag köpte det här stället för en 3 år sedan. De är bra kvalité, men byxorna var jättesmala och jackan stor. Det senare vara bara bra, för jag kör den med tjock tröja under, men byxorna kan jag inte alls ha.
http://www.surplusbuy.se/products/441-regnstall-legend-thunderstorm-rod-svart.aspx

Är du gammal nog för att minnas det riktiga Försvarets överkottslager? Jäsingen vad man kunde fynda där! Jag minns ännu med grämelse en vit flygaroverall helt fodrad med teddy och teddykrage som jag inte hade pengar till, var i tonåren då. Man kunde köpa kontorsmöbler, fordon, rubbet. Inte bara militärt. Allt från stadsverket måste säljas via dem, ingenting fick slängas. Det var en guldgruva!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #400 skrivet: 2015.03.13 - 01:59:49 »

Jodå jag minns.  :inlove: Vi åkte dit som söndagsutflykt ibland. om pappa var ute efter något särskillt, eller bara ville strosa omkring. Vi fyndade en del kontorsmöbler och annat där. De hade gamla bilar till och med. Och handikapphjälpmedel. Allt fanns verkligen!

Synd på byxorna att de inte passade dig. BDU-brallorna har inte resår. Men ett par hyskor, eller vad man ska kalla dem, så man kan reglera midjevidden lite. Jag googlade på brallorna för att hitta en storleksguide som funkade och det blev jätte bra. De är herrstorlekar, och har hög midja, så de sitter verkligen bekvämt. Jag tror de är gamla militärbyxor från svenska militären. Skulle vara begagnade, men ser helt nya ut. I benslutet finns en dragsko som det är meningen att man ska knyta. Men snöret känns för kort för det. Så jag satte dit ett par såna snoddklämmor på dem så blev det lätt att variera vidden i benslutet.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #401 skrivet: 2015.03.13 - 02:15:50 »

Ja och nu har de kommit bort. Jätteskumt. Jag skulle ge dem till min långe, smale polare om han kunde ha dem och grävde igenom hela garderoben. Hade tidigare försökt pracka dem på en granne, men jag vet att jag fick tillbaks dem. Synd att det bara säljs i set, för jag skulle kunna tänka mig en ny sådan jacka i mindre storlek så småningom. Men byxorna kommer aldrig någonsin att passa.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #402 skrivet: 2015.03.13 - 02:38:07 »

Om du köper ett nytt set kommer de dyka upp igen. Så är det alltid med allt som försvinner.  :flirting:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #403 skrivet: 2015.03.13 - 03:03:27 »

Nä, det kommer jag inte att göra nu när jag vet hur brallorna är. När jag kan ha en medium jacka som kommer brallorna att vara storlek 12 år.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #404 skrivet: 2015.03.13 - 03:33:07 »

 :tongue:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 25 26 [27] 28 29   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544