Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.29 - 09:25:57 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 23 24 [25] 26 27 ... 29   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Braiga nätbukter, alla kategorier  (läst 211304 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #360 skrivet: 2014.05.23 - 16:53:04 »

Vicket löjl! Då är det inte present. Då är det typ bonus eller muta.


Skickat på ett lurigt sätt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #361 skrivet: 2014.05.23 - 17:14:30 »

Har du nån sån där buff? De ska ju vara så praktiska, men jag har faktiskt lite svårt att förstå hur de funkar.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #362 skrivet: 2014.05.23 - 19:55:40 »

Jag har en. Jag använder den som en tunn halsduk. Passar bra när man vill ha vindskydd runt halsen, men inte för varmt  när man tränar ute.

Men de kostar inte mycket i affären. Och jag föredrar att ha en som inte gör reklam. Jag är av den åsikten att ska jag göra reklam ska jag antingen få betalt eller åtminstone inte behöva betala något för den.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #363 skrivet: 2014.05.23 - 22:24:05 »

Håller med. Det där jäkla U:et på deras stumpor är trist tycker jag.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #364 skrivet: 2014.05.26 - 13:45:09 »

Jag köpte inget. Var inte inspirerad. Men jag har köpt nya skor. Du ska få en bild när jag hinner. Minns inte vad de heter. Men det är Vivobarefoot med en grov sula, fast låga som Lucy.


Skickat på ett lurigt sätt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #365 skrivet: 2014.05.26 - 16:11:48 »

Vill se nu!!!  :w00t:
Mina vivosar är konstiga. Lucy är underbara, men Aqua som har precis samma sula som Lucy och med likadan innersula får jag ont i vänster häl av. Alltså när jag sätter i hälen. Jag sätter väl i foten fel, men varför gör det inte ont i Lucy då?

Jag köpte inte heller. Har 6 par och det räcker ju faktiskt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #366 skrivet: 2014.05.26 - 19:49:09 »

:blob:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #367 skrivet: 2014.05.26 - 20:30:43 »

Jag kommer fortfarande inte ihåg vad de heter. Eller jo, här var de! Breatho Trail Ladies. Och andas gör de. Hade dem på mig ikväll när dottern var i skogen och red och jag JOGGADE!  :dribble: Inte så många minuter i taget, men det kändes skönt! Och skorna är supersköna. Bra fäste hela tiden. Mjuk ovansida och skön känsla i sulan. Och de väger verkligen absolut ingenting!  :inlove: Nu tog jag stl 38 och de sitter som en mjuk följsam handske. Ett par sköna strumpor som inte är supertunna, utan lite frotteiga gick lätt och ledigt i. Men sockar tror jag inte på. Men det var inte meningen heller. Lucy var för varma på sommaren. De här är underbara!




Skickat på ett lurigt sätt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #368 skrivet: 2014.05.26 - 23:24:03 »

De ser fina ut, men de är nog inget för mig. Jag fryser ju jämt om fötterna, så helt i läder är nog modellen för mig. Men jag skulle gärna ha sulan på ett par Lucy.

När ska idioterna fatta att de ska börja göra Lucy igen förresten?  :fork_off:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #369 skrivet: 2014.05.27 - 05:53:29 »

Halvstorlekar också. Vore inte dumt.


Skickat på ett lurigt sätt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #370 skrivet: 2014.06.25 - 19:11:28 »

Ännu en snorbillig nätbutik med fri frakt. Min kompis har handlat en del därifrån och är nöjd även om kvaliten så klart är lite av en chansning. Nu har jag  testat att beställa.

MiniInTheBox
De har en massa andra sajter med liknande namn också. Dyker ofta upp i sökningar.

Kör med externt batteri till mobilen och det går hårt åt USB-kablarna. Det blir lätt brott på sladden. De är ju så klena och jag har inte lyckats lokalisera kraftigare, men det måste ju finnas. Hur som beställde jag 15 USB-sladdar från 0.6 till 1.0 meter, någon var med vinda också, för sammanlagt 110:-. När jag köpte en enda sladd i butik förra veckan kostade den 79:-. De jag köpte flesta av var blå, men det kan jag nog leva med till priset av 7 kr/st.  :tongue:
http://www.miniinthebox.com/sv/am-till-mk-m-m-usb-kabel-bla_p602666.html?pos=ultimately_buy_5

Obs att leveranstiden kan vara lång som det också står, men det kan enligt kompisen gå fortare också.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #371 skrivet: 2014.07.11 - 20:14:02 »

Nu har sladdarna kommit. Brevbärarn ringde på. Bekvämt och billigt, vad kan man mer önska? Microsladdarna som jag köpte flest av och som var så billiga har kontakter av en typ jag inte sett förut. Höljet är i ganska mjuk plast. Rätt behagligt. Minisladdarna som var nån krona dyrare har helt normala kontakter. Får se hur länge de håller. Men de dyra från butik håller ibland bara ett par dagar som jag använder dem, så nästan vad som helst är acceptabelt.

Köpte också en variant med sladdvinda som verkar funka jättabra. Platt kabel och som en jojo i mitten. Man drar i båda ändarna och kan bestämma hur mycket man vill dra ut. När man vill rulla upp den rycker man bara till i båda sladdarna. Funkar som en rullgardinsmekanism ungefär.
http://www.miniinthebox.com/retractable-usb-to-micro-5-pin-usb-cable-black_p266447.html?utm_campaign=cartcross

Verkar vara ett helt acceptabelt ställe att handla ifrån hur som. Priserna gör ju att man inte gör illa plånboken även om nåt skulle vara skit.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #372 skrivet: 2014.08.21 - 23:07:26 »

De billiga sladarna måste ha varit USB1. Sååå långsamma! Eftersom min kompis är nöjd med sina grejer gjorde jag ett nytt försök. En USB-sladd fick telefonen att koppla - koppla från i snabbt tempo utan att jag rörde grejerna när jag använde nätladdare. Funkar dock att ladda från datorn.  Mysko. En annan sladd verkade bra, men fick brott vid första användande utomhus (midjeväska). Det var en platt sladd som kändes väldigt styv, så dem bröts väl vid första böj. Det allra värsta köpet var en TV-fjärris. Min pajade precis när jag skulle beställa och de hade en billig som fått positiva omdömen, so what the heck. Vad jag vet kan den fungera alldeles utmärkt, men det lär jag aldrig få reda på får bruxet var på ett enda språk - kinesiska. Den gick i papperskorgen efter en del tafatta försök och hjälp från en kinesisk nätkompis. :lulz:

MiniInTheBox no more!  :fork_off:

Däremot ledde den kinesiska fjärrkontrollen till att jag hittade denna utmärkta Engelska sajt.
http://www.remote-controls-shop.co.uk

De säljer "ersättningsfjärrisar", alltså fjärrkontroller som funkar precis som originalet, har samma funktioner. Så man kan göra allt med fjärrisen som man kunde med den riktiga, vilket man inte brukar kunna med såna där universlamojänger. Min är dessutom väldigt lik originalet. Bara att poppa i batteriena och sen är det business as usual. Inget som ska programmeras, inga koder som ska krånglas med, bara att köra. :inlove:

De verkar ha fjärrkontroller till precis allt och inte bara TV-apparater heller. Min är en säkert 15 år gammal tjock-TV, Grundig. Kostade 170 spänn ungefär och billigare hittar man knappast en universalkontroll för . Frakt och batterier ingår och den skickades omedelbart. Beställde i helgen och fick den idag. Supporten jättesnabb och bra. Var osäker på vilken modell jag skulle ha så jag fick maila.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #373 skrivet: 2014.11.04 - 17:03:50 »

Har hittat en ny källa till billiga dator- och mobiltillbehör, sladdar och sånt. Det är svenskt, har märkesvaror och är jättebilligt. Beställde ett gäng Deltaco laddningssladdar för 16 kr/st. Det stod uttyckligen USB2. Tidigare har jag haft otur och fått långsamma skitsladdar. Beställde även ett par OTG-sladdar*, en av dem Deltaco for 15 kr.

De har enhetsfrakt 49 kr. Det är ju beklagligt, men det lönar sig ganska snabbt. I butik kostar en sån där sladd från 75 kr och uppåt och mina går åt som smågodis.

De har även andra avdelningar än elektronik, men jag orkade inte kolla. Kassan var bra, med Verified by Visa och allting, så det känns ju tryggare än Hongkongställena.

https://fyndiq.se/


*)FYI OTG (On-the-Go) är en teknik som gör att man kan koppla t.ex. en USB-sticka till mobilen, förutsatt att mobilen stöder OTG. Det är alltså en sladd med en vanlig USB-hona i ena änden och en micro-hane i den andra. Ligga i bingen och kolla movies, typ. :biggrin1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #374 skrivet: 2014.11.04 - 20:14:53 »

men.. eh.. jag kollar då på laptoppen på mobilen kan jag inte läsa texten  :)

varför går dom åt så mycket? här har det blivit två som  inte fungerar längre men det beror på Swiffer som trodde det var gott.  :club: Linneas nya hörlurar blev gnagda också. Men dom försöker en kompis till oss laga :)

Loggat



Sidor: 1 ... 23 24 [25] 26 27 ... 29   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544