Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.29 - 06:54:14 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 22 23 [24] 25 26 ... 29   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Braiga nätbukter, alla kategorier  (läst 211295 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #345 skrivet: 2014.03.09 - 08:43:57 »

 :lulz: jag med.. kände inte till det så jag blev litet paff!

Men nej om man läser är det att dom strippar "wiren" och sen smörjer lubricant DÄR. förmodligen för att få det att inte rosta eller något. jag vet inte. se till att fukten håller sig borta? Det är alltså inte gångjärnen!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #346 skrivet: 2014.04.02 - 13:43:44 »

Ullmax har fri frakt t.o.m. på söndag. Kanske dags för ett par strumpor igen.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #347 skrivet: 2014.04.02 - 14:58:41 »

Jahadu det behöver jag med. Taxå mycket för tipset!  :smooch:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #348 skrivet: 2014.04.02 - 18:21:09 »

Visst är de sköna? Kunde vara utan deras löjliga logga, men va fan...

Såg inte att det stod något om att man måste handla för en minsta summa. Tror jag beställer 2 par tunna ullsockor till. Tyckte bäst om dem.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #349 skrivet: 2014.04.07 - 13:18:16 »

Bajskorv! Jag glömde beställa!  :cry:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #350 skrivet: 2014.04.07 - 13:31:44 »

Jag med! Jag fick annat för mig. Jag köpte cykel stället.  :yay:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #351 skrivet: 2014.04.07 - 14:04:20 »

Nä! Vad kul! Blev det en sån du pratade om? Köpte du cykelskor också?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #352 skrivet: 2014.04.07 - 14:16:58 »

Ja, jag tror det. Den har pakethållare, stänkskärmar, rakt styre, lyse, massor med växlar osv. Och dyr! Dubbla priset mot vad jag hade tänkt mig. Men min gamla cykel hade jag dryga 20 år. Jag räknar med att den här ska hålla lika länge.  :nod-yes: Då får priset duga. Cykelskor ska jag önska mig i födelsedagspresent av min man. Så jag får klara mig nu under sommaren. Det ska nog inte gå någon omedelbar nöd på mig för det.  :whistle: Jäklar vad jag ska geocacha i sommar!  :yay:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #353 skrivet: 2014.04.07 - 14:40:34 »

Har du såna där dubbelsidiga pedaler som du kan använda både med cykelskor och utan? Eller måste du önska dig pedaler också?

Du ska veta att precis ALLT utom själva ramen är slitdelar och fort slits det också. Jag tycker fortfarande min cykel är ny och jag fick lägga ner rätt mycket på att få den i skick i år. Tumregel för kedja på landsvägscykel är t.ex. max 300 mil. En del menar att man alltid ska byta kasett när man byter kedja, andra att kasetten kan hålla två, kanske t.o.m. 3 kedjor om man är nogrann med rengöring och smörjning. Jag bytte inte, för jag såg inget slitage på den trots att kedjan passerat gränsen för när den bör bytas.

Har börjat skärpa mig med underhåll nu när jag fattat vad det kostar att inte sköta det. Fick ett tips som jag tror är bra. Att torka av kedjan med en torr trasa efter varje tur, även om det är fint väder. Olja när det behövs, kanske var 20:e eller 30:e mil eller så. Jag drar igenom kedjan tills trasan inte blir så himla svart längre. Efter nästa tur blir den kolsvart igen. Så det kryper tydligen ut olja ur rullarna och i den fastnar så klart skit från vägen och metallpartiklar från kedjan och kuggkransarna och det är väl rena slippastan det. Så det här ska jag fortsätta med. Tar ju bara någon minut. Känns sjysst med en ren och fin kedja också, roligt med en fräsch hoj.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #354 skrivet: 2014.04.07 - 14:46:18 »

Så som du gör med kedjan fick jag också tips att göra. OCh så har jag servicen nära. Det känns bra.

Pedalerna ska jag önska mig tillsammans med skorna. Fick tips om att mountainbikeskor är bäst eftersom jag vill kunna gå lite i dem också.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #355 skrivet: 2014.04.07 - 14:55:53 »

Jag tror det finns typ roadie-skor som man kan gå (lite) i också. Det beror på om mekanismen är nedsänkt i sulan eller inte. Så finns det sandaler som är väldigt poppis i USA. Låter ju onekligen mindre "klämmigt".

Ja, det där är jättebra. Hade jag gjort så från början hade jag sparat pengar, helt klart. Nu har jag börjat gilla det också. Rätt skönt att sätta sig ner på en pall och kontemplera lite samtidigt som man gör något repetativt efter cyklingen.  :tongue:

Ett annat enkelt tips som jag faktiskt fick från manualen är att vaxa cykeln, ekrar, fälgar, nav och hela skiten. Inte fälgarna om du har fälgbromsar förstås! Vanlig bilvax funkar fint, behöver inte köpa något special. Skiten bara flyter av sen när man spolar av cykeln. Underlättar rengöringen hela sommarn så väl värt den tid det tar.

Och låt dem inte lura på dig sprayolja! En del butiker har bara det. Man får olja överallt och minst där den ska vara. Droppflaska med Dry Lube ska det vara och en pyttedroppe på varje rulle bara! Nu på sommarn ivf. Du kan ju köpa en flaska Wet också så du har.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #356 skrivet: 2014.04.07 - 18:47:40 »

Nu har Stormbergs fri frakt. Och rea. Tyvärr har de för tajta storlekar för mig, de verkar ha fina grejer.
http://communicatoremail.com/srWPFxSIDrjTpkZdjs33fUJh~oDwk2SvpUjrz~lamiE/WebView.aspx
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #357 skrivet: 2014.05.22 - 22:28:32 »

Nu Sorla! Fri frakt t.o.m. sö 25 maj på Ullmax.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #358 skrivet: 2014.05.23 - 13:54:51 »

Jag såg det. Och en present! Ska kolla när jag kommer hem.


Skickat på ett lurigt sätt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #359 skrivet: 2014.05.23 - 15:12:47 »

Bra att du svarade, för jag hade redan glömt det!  :lulz:

Är lite osäker nu. Det är de tunna ullsockorna jag gillar, men jag insåg att jag hade fler än jag trodde för jag använder bara de grå. Tycker inte om de svarta.

Förresten måste man handla nåt märkt "nyhet" för att få presenten.  :so_mad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 22 23 [24] 25 26 ... 29   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544