Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 12:04:05 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Veckodagbok från Oslotown  (läst 11265 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #15 skrivet: 2011.06.29 - 07:25:45 »

Jo, kroppen gör glukos själv, men den orkar nog inte göra några större mängder. Teorin är att explosiva övningar funkar bättre med lite mer kolhydrater, man blir långsammare utan alltså. Det innebär ju inte att man behöver pastaladda kanske.

Om du orkar kan du lyssna till en jättetrevlig radiointervju (på engelska) men en av mina tidiga lowcarbidoler, Stephen Phinney. Han beskriver vad som händer med ett gäng som tränar cykel på lowcarb. Den är lång, så ladda ner den till mp3-spelaren. Sidan är långsam som sjutton, men den finns där.
http://forum.fetbobba.net/index.php/topic,26.0.html
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
frökenfräken
Newbie
*

Smörklickar: 0
Offline Offline

Antal inlägg: 5


« Svara #16 skrivet: 2011.06.29 - 22:45:02 »


jamen bra med en liten förklaring! nej inga pastasallader här inte^^ men idag åt jag ett ägg före träning, och ett efter. Ska nog börja göra så faktiskt! Ja visst kändes det riktigt jobbigt att träna i början, men tänkte inte så mycket över det då jag började träna och äta LCHF samtidigt nästan. Har tränat en del förut men var väl något år sen....

Känns som att det går bättre och bättre på gymet och har börjat se tendenser till armmuskeler! kan visserligen bero på att jag förlorat kroppsfett så att muskerna syns tydligare också, men det är ju bara tårta på tårta, eller som anod skulle säga, smör på fläsk?;)

Ska absolut ladda ner radiointrevjuen!

Dagens föda:
Frukost: Äggmjölk på två ägg, ca 40 gram cocosa och snabbkaffe med vatten
Lunch: Lax med broccoli (rester fran igår)
Mellanmål: Innan träning ett kokt ägg och ett efter (borde väl bara bra?)
Middag: En halv avocado och keso
 + 3 koppar kaffe med grädde

Träning: Styrkeprogrammet mitt

Ser såhär i efterhand att det nog var lite dåligt med fett här. Får bli bättre imorgon!:)
 
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #17 skrivet: 2011.06.30 - 03:22:33 »

Ja, det har man ju hört många som stryrktränar, springer, kör Vasaloppet o.s.v. utan kolhydrater. Kommer ihåg att Phinney sa att hans cykelgäng tidigare brukade spurta när ett rödljus var på väg att slå om till rött, nu stannade de. Det är väl på det planet skillnaden ligger. Men vad vet jag, min soffpotatis?

Phinney har förresten precis kommit ut med en bok som verkar väldigt intressant. Tyvärr finns den inte på amazon.co.uk än. USA = risk för tull.  :sad:
http://www.amazon.com/Art-Science-Low-Carbohydrate-Living/dp/0983490708/ref=sr_1_1?s=books&ie=UTF8&qid=1309396741&sr=1-1
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #18 skrivet: 2011.07.02 - 06:54:08 »

Hejsan Frökenfräken!  :wave: och varmt välkommen hit!  :flowers: Trevligt att vi blir mer och mer internationella här!  :flirting: däremot måste jag säga att din Date verkar ha varigt rena katastrofen!  :max-shock: gud va trist!!  aldrig kul när det inte känns bra... och att sen bli påtvingad en oönskad kyss...  :puke1:  Nä! Jag håller med Anod! en riktig Knöl!  :laugh: hoppas verkligen du har bättre tur nästa gång!!  :nod-yes:

gällande träning och kolisar så tror jag att du får hitta den lösning som känns bäst för just dig!  :nod-yes: jag är helt övertygad om att kroppen själv faktiskt säger ifrån om den vill ha mer eller mindre av någonting... så länge vi lyssnar. så kör på och känn efter.. känns det bra. fortsätt! känns det mindre bra.. prova att lägga till något elelr dra ifrån något. det hela handlar om att anpassa kosten till dig som individ.  :nod-yes: Det har tagit mig snart 3 år att lära mig den läxan  :whistle: :rolleyes:...  lite trög i starten kan man säga!  :laugh:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #19 skrivet: 2011.07.02 - 21:54:15 »

Halloj, Välkommen du med  :flowers:!

Jag tränar... i perioder... något år sedan åt jag både LCHF och tränade typ 5 gånger i veckan 2 timmar åt gången i gymmet,
med både styrka, kondis och balans. Inga problem att vara utan kolisar.

Undern träningsperioden innan denna åt jag vegetariskt och var superhungrig efter varje träningspass.
Det där utebliven hunger efter träningen var en stor upplevelse för mig!

Som med allt annat är det bara testa vad som fungerar.
Vi ligger på samma viktsvärer. Just nu är jag uppsvullat efter studentfirandet och en vecka i Finland och ligger på min max vid 80kg faktiskt. Men nu är det slut med slarvandet och dessutom började jag träna jogging igen innan resan, så det har jag också tänkt att fortsätta nu.
Loggat
Sidor: 1 [2]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544