Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 19:16:02 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 5 6 [7] 8 9   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Ealina dokumenterar  (läst 58055 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #90 skrivet: 2011.05.13 - 17:20:19 »

Kan man, inget att skämmas för!  :nightie:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #91 skrivet: 2011.05.13 - 17:31:37 »

Pannbiff med lök åt jag igår. Tröttnar aldrig på det. Mycket lök ska de va!  :drool: :tasty:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #92 skrivet: 2011.05.13 - 17:59:56 »

Åh så gott, det blev jag sugen på.
Loggat

Ealina
Full Member
***

Smörklickar: 2
Offline Offline

Antal inlägg: 128


Hemsida
« Svara #93 skrivet: 2011.05.13 - 20:51:39 »

Japp! Det var mumsigt! Skönt att variera sig lite och inte alltid ha massa gräddsås! Hihi.

Nu har skrubbat köket efter middagen (kladdigt med småbarn) inklusive luckorna och fönstret (hatar pollen). Nu ska jag dimpa ner i soffan och se på film och hållahanden med Älskling  :inlove:
Loggat

Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #94 skrivet: 2011.05.13 - 22:07:47 »

Hallååååå! Du skulle ju sova klockan 19. Varför är du då uppe och städar och gosar med älskling?  :eeek:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Ealina
Full Member
***

Smörklickar: 2
Offline Offline

Antal inlägg: 128


Hemsida
« Svara #95 skrivet: 2011.05.19 - 11:14:05 »

Det här går ju hur bra som helst! Vikten har slutat rasa. Men det misstänkte jag ju nästan. Brukar vara lätt just där i början och sen blir det svåååårt att rucka bort fler kilon.. 

Jamen det som går bra då, det är att jag inte har nåt sug efter de där kolhydraterna som jag trodde att jag skulle ha! Gav barnen mjölkchoklad, osm jag normalt älskar, till lördagsgodis, inga problem att stå emot!  :yay: Kokade pasta, som jag älskar, till resten av familjen, inga problem att stå emot!  :yay:

Det är verkligen skönt när jag inte måste kämpa alltför mycket  :thumbsup:
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #96 skrivet: 2011.05.19 - 11:32:47 »

Va bra! Hur mycket har du gått ner hittills då?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ealina
Full Member
***

Smörklickar: 2
Offline Offline

Antal inlägg: 128


Hemsida
« Svara #97 skrivet: 2011.07.13 - 10:09:34 »

Nu har jag hållit mig borta ett tag igen. Vikten har pendlat runt lite där vid 76 och ner till 74 nån gång. Inga "ner 5 kilo på 2 månader" här inte. Efter födelsedagar och tårtor (ja, jag lyckades äta upp en hel liten tårta själv *gömmer mig*) så var jag uppe på strax över 78. Igen. Nu har jag kämpat på i en dryg vecka och har gått ner de där vattenkilona. Tisdags förra veckan var jag på 78.1, på torsdagen 75.7. Jättebra! Sedan var jag nere på 74,8 nån dag men idag är jag på 75.2 igen. Well. Min riktiga vägningsdag (torsdagar) är imorgon och om man tittar på det nu så är det ju faktiskt med största sannolikhet ett minus imorgon jämfört med förra vägningsdagen. Så, jo, det känns väl hyfsat.

Jag har nollat allt godisgott. Ingen choklad, inga nötter, ingen vispad grädde, inga flatbröd, inga ostrullar. Och det gav resultat med en gång. I form av vattenkilon, dårå.

Morgonens frukost bestod av nåt alldeles jättegott förstås. Som jag även åt som framförtevenmys igår kväll. (Himlans framförtevenmys, då, förresten! Jag måste verkligen hitta nåt sätt att sluta med det! Just framför teven äter jag för det första ofta "fel" saker, och för det andra för mycket även om jag inte är hungrig. *arg på mig själv*)

Jag har även försökt dra upp proteinet lite extra. Det verkar mätta bra och jag blir inte så småsugen på saker. (För när jag blir sugen på saker blir det lätt en skål vispad grädde med riven choklad och det är ju "godkänt" men inte så bra om det händer varje dag, haha.)

Jag har hittat en kesella som innehåller 12% protein. Jättebra :) Fast det är lättkesella. Så man får blanda ihop den med nåt ;)
Själv blandade jag imorse ihop den med keso och en skvätt vispgrädde. Denna delikatess serverades med kardemumma, kanel, linfrön och sesamfrön. 9månaderskillen åt glatt de första 5 skedarna men blev till slut lite ilsk när jag fortsatte försöka peta i honom det. (Han är första barnet av mina tre som faktiskt verkar gilla keso!) Så han fick äta en östrasmacka med leverpastej istället tillsammans med syskonen när de vaknade.

Nu har jag hällt i mig allt frukostkaffe. Ja, det tar en stund för mig. Sitter gärna och småsmuttar på kaffet i flera timmar, haha. Inte bra för tänderna, nej. Men så gör jag. :)
Loggat

Ealina
Full Member
***

Smörklickar: 2
Offline Offline

Antal inlägg: 128


Hemsida
« Svara #98 skrivet: 2011.09.07 - 15:09:14 »

Måste bara skriva att jag har lyckats gå ner drygt 10 kilo på 2 månader! Sååå stolt!!  :yay:

Vikt och mått den 5 juli var 78,1 kg, mått 2 cm under naveln: 103cm, stussmått: 108cm.
Idag väger jag 67,5, mått under naveln: 90cm, stussmått: 100cm.

Viktförändring -10,6kg

Under-naveln-förändring: -13cm

Stuss-förändring: -8cm

Och.. inte nog med det! Nu kan jag rocka rockring med! Tjohoo!  :yay:
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #99 skrivet: 2011.09.07 - 15:11:04 »

Wow! Det är ju helt otroligt bra!  :clapping: :party: Jättegrattis!  :worshippy:

Berätta genast hur du gjort! Men jag gissar att du hör till dem som det räcker men att plocka bort kolisarna för... :sad:

Hur lång är du förresten?

Citat
Och.. inte nog med det! Nu kan jag rocka rockring med! Tjohoo!  :yay:

 :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #100 skrivet: 2011.09.07 - 15:40:58 »

Jag hittade din längd i början av tråden, 1.62. Efter att ha skummat igenom tråden inser jag också att det inte kan ha hänt så mycket i början på året och desto mera nu. Så vad har du ändrat?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #101 skrivet: 2011.09.07 - 18:19:32 »

Grattis! Bra jobbat!  :worshippy:

Jag är också nyfiken på vad du ändrat.  :nod-yes:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #102 skrivet: 2011.09.07 - 19:17:13 »

10kg på 2 månader!
Det måste kännas både här och där och speciallt på kläderna!!
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #103 skrivet: 2011.09.07 - 21:44:29 »

Ävla Ealina. Tillkännage något sådant och sedan bara sticka iväg och låta oss sitta här och undra.  :fork_off:  :whink:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #104 skrivet: 2011.09.08 - 09:49:45 »

Hon kanske är forum-periodare som jag?
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


Sidor: 1 ... 5 6 [7] 8 9   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544