Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 06:43:22 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 4 5 [6] 7 8 9   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Ealina dokumenterar  (läst 58065 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #75 skrivet: 2011.05.07 - 02:20:14 »

Hejsan!  :wave: tror bestämt att jag inte hälsat på dig tidigare Ealina. f´låt!  :rose: men trevligt att du återvänt!  :clapping:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Ealina
Full Member
***

Smörklickar: 2
Offline Offline

Antal inlägg: 128


Hemsida
« Svara #76 skrivet: 2011.05.10 - 11:10:34 »

Hejhej kwidell!  :wave:
Det är luuugnt! Inte behöver du be om ursäkt! Jag har väl inte hejjat så mycket på andra heller..  :redface:

Jag har kommit på att istället för att skriva massa dravvel här, så skriver jag blogg istället. Där skriver jag lite om mat och vikt och småplock. Känns lite dumt att skriva dubbelt, både här och där.
Eller så skriver jag här med, ändå. Äh. Vi får se.

Nu en kopp kaffe!  :coffee:

http://ealina.blogspot.com/
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #77 skrivet: 2011.05.10 - 11:41:41 »

Tycker vi du ska göra. Skriva här också alltså.  :whink:

Wow! 1.7 kg på 5 dagar!  :max-shock: :worshippy:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ealina
Full Member
***

Smörklickar: 2
Offline Offline

Antal inlägg: 128


Hemsida
« Svara #78 skrivet: 2011.05.11 - 10:47:58 »

-0,6 till!!  :clap_jump:

Jag inser ju att det här bara är vätska som jag samlat på mig de senaste 2 månaderna, men visst, alla minus är bra minus just nu, hihi.

Och om jag kunde gå upp 7 kg på två månader så borde jag väl kunna gå ner åtminstone 5 på samma tid? Väl? *hoppas*

Jag kör väl på med mina himlans mandelbrödfrukostar, kaffe med grädde, hopkokluncher, detox-te, middag med familjen och (nästan  :whistle: ) inga godisattacker på kvällarna. Så får vi se hur det går! Huvudsaken med min bättre kosthållning var ju främst för att lugna ner den kraftiga viktökningen, så viktNEDgång är ju egentligen bara en fantastisk bonus!
Loggat

Ealina
Full Member
***

Smörklickar: 2
Offline Offline

Antal inlägg: 128


Hemsida
« Svara #79 skrivet: 2011.05.11 - 10:50:40 »

Tycker vi du ska göra. Skriva här också alltså.  :whink:

Wow! 1.7 kg på 5 dagar!  :max-shock: :worshippy:

Tack, söta du  :smile:
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #80 skrivet: 2011.05.11 - 11:06:45 »

Och om jag kunde gå upp 7 kg på två månader så borde jag väl kunna gå ner åtminstone 5 på samma tid? Väl? *hoppas*

Det ser inte bättre ut.  :whink:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ealina
Full Member
***

Smörklickar: 2
Offline Offline

Antal inlägg: 128


Hemsida
« Svara #81 skrivet: 2011.05.11 - 12:11:47 »

Skit också! Jag har just fixat ihop smeten till lunchpepparkakor som finns på LCHF-recept men himlans skit att jag inte läste vidare om allting innan jag blandade ihop allt!  :bang_head:

Jag hade ju såklart inget färdigt kokosmjöl, så jag valde att mixa kokosflingor till nåt som liknade mjöl. Självklart så skulle det ju bli kokosmjöl då!  :hm-hm:

Själva smeten blev lite lös, trots att jag bara tog 2 ägg istället för 3. Så jag tillsatte lite mald mandel bara för att. Men det blev ändå inte riktigt så bra så at man lätt kunde "göra en tjock korv" av det. Menmen, jag vet ju att många lchfbröd inte behöver ha en deg utan mer en slajmig smet, så visst, det kanske skulle vara så? Jag stoppade in den stackars "korven" i kylskåpet och googlade lite på om nån annan tänkt likadant om det hela och hittade att det nog inte alls är samma sak med mixade kokosflingor!!! (Ja, för jag hade ju lite dåligt tålamod, som vanligt, och orkade ju inte ens mixa det helt slätt utan tänkte att det nog blir bra ändå..) Läste att det inte snarare blir mer likt omelett det här än bröd..  :badtongue:
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #82 skrivet: 2011.05.11 - 12:32:38 »

Men pepparkaksomelett låter väl gott!  :biggrin1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ealina
Full Member
***

Smörklickar: 2
Offline Offline

Antal inlägg: 128


Hemsida
« Svara #83 skrivet: 2011.05.11 - 14:16:15 »

Njej, nån omelett blevade det inte! Snarare friterade pepparkaksdoftande platta kokostoppar  :hm-hm: kanske pepparkakskokosplattor? Smakar väl sisådär. Inte äckligt, men inte heller alltför gott. Det duger om man är fruktansvärt hungrig..
Loggat

Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #84 skrivet: 2011.05.11 - 17:47:06 »

Det låter som när man släpper lös mig i köket. Inget tålamod. Testar hej vilt. Det får bli som det kan. Ibland flip, ibland flop.  :lol:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Ealina
Full Member
***

Smörklickar: 2
Offline Offline

Antal inlägg: 128


Hemsida
« Svara #85 skrivet: 2011.05.12 - 12:11:58 »

Det låter som när man släpper lös mig i köket. Inget tålamod. Testar hej vilt. Det får bli som det kan. Ibland flip, ibland flop.  :lol:

Skönt att höra att jag inte är ensam!  :cheers:


Jag åt ett par av de där lunchpepparkakorna till frukost. Jag menar, man kun ju inte slänga mat, väl? Jag tror att jag hade byggt upp förväntningarna på hur inte-goda de var under natten, för när jag åt imorse var de faktiskt helt ok! Med smör&ost&gurka då. Iofs så blev det ju betydligt mer påläggssmak än kaksmak, så det kanske var därför, hihi.

Och jag har promenerat idag redan! Var på väg hem när jag mötte en vän och vi tog en skön morgonpromenad tillsammans. Mycket trevligare med sällskap på morgonen. På kvällarna går jag gärna ensam. Efter allt tjo och tjim under dagen behöver jag verkligen en paus för mig själv.  :penguin_waddle:

Nu vet jag inte vad jag ska äta till lunch idag. Jag har inte jättemånga ägg kvar. Så det får inte bli nåt med ägg. Och inte köttfärs, för den ska jag ha till annat. Och inte kotletterna för de ska vi äta tillsammans imorgon. Grädde har jag. Och smör. Men protein har jag nog inget? Och jag orkar inte iväg och handla just nu..
Loggat

Ealina
Full Member
***

Smörklickar: 2
Offline Offline

Antal inlägg: 128


Hemsida
« Svara #86 skrivet: 2011.05.13 - 11:10:43 »

Igår kväll åt jag havregröt med banan&kanel. Jag var superhungrig och sugen på nåt. Jag plockade fram chokladen ur skåpet men ångrade mig och kokade ihop lite gröt istället. Jag äter den med sojamjölk och det blev väldigt sött och jag kände mig mätt efter halva skålen med gröt.

Idag känner jag mig svullen, öm i leder och muskler och hela kroppen känns tuuuuung.. Jag vägde mig bara för att kolla hur mycket jag svullnat efter bananer&havre igår. Men! Det visade MINUS! 0,6! Konstigt hur kroppen ändå kan kännas så tung då.. Antagligen är det vädret som gör det. Jag väntar fortfarande på åskan..

Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #87 skrivet: 2011.05.13 - 11:44:32 »

Det lät ivf gott, bortsett från sojamjölken. :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #88 skrivet: 2011.05.13 - 14:57:29 »

Väntar på åskan????
Igår hade vi både Åskar&Muller på besök och det rejält......  :eeek:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
Ealina
Full Member
***

Smörklickar: 2
Offline Offline

Antal inlägg: 128


Hemsida
« Svara #89 skrivet: 2011.05.13 - 17:11:26 »

Ja, jag väntar och väntar, men det kommer ingen.. Är jag den enda som inte fått nån åska??
Jag vaknade just efter ett spontansov med Lillkillen på armen. Trodde jag slumrat till ett par tio minuter men det visade sig vara två timmar!  :shock: Hjälp vad trött jag är. Fortfarande. Mannen kommer hem och lagar pannbiff med löksky om en liten stund. Undrar om man kan lägga sig för kvällen klockan nitton?  :nightie:
Loggat

Sidor: 1 ... 4 5 [6] 7 8 9   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544