Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.23 - 12:08:36 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 [3] 4 5 ... 9   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Ealina dokumenterar  (läst 59230 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #30 skrivet: 2011.01.12 - 10:09:41 »

Det spelar väl ingen roll. Länkknapparna är till för ens peronliga sajt. Den behöver ju inte handla om samma ämne som här.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #31 skrivet: 2011.01.12 - 11:47:13 »

Ealina, jag var inne på din sida. Vad fint! Jag är grymt imponerad av hur flinkt du bara sådär knåpar ihop ett par braller!  :clapping:
För mig är det ett jätte projekt bara att sy i en knapp. Blixtlås är jag glad att det finns skräddare i närheten som kan byta om det skulle behövas.  :blush:

Lägg upp en länkknapp nu! Så vi hittar dit lätt igen.  :kungfu:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #32 skrivet: 2011.01.12 - 13:58:00 »

Ett tips till tråkiga gardinlängder är att när man har nålat och börjar sy
så ska man inte titta på maskinens synål utan istället rikta tygkanten mot
markeringar på maskinplattan ( höger om nålen)
Då vinglar man inte i onödan  och blir inte störd av nålen som hoppa uppochner.
utan följen kanten istället ( hänger du med min förklaring, jag har alltid sytt på finska
så alla begrepp finns inte i mitt huve helt enkelt)
Loggat
Ealina
Full Member
***

Smörklickar: 2
Offline Offline

Antal inlägg: 128


Hemsida
« Svara #33 skrivet: 2011.01.12 - 14:08:53 »

Sorla: Tack :) Ja, jag har lärt mig sy byxor nu, men du skulle sett mig för tre år sedan. Då visste jag inte ens vad det fanns för sömmar på en symaskin förutom raksöm och sicksack.. Men jag är envis, och det hjälper ;)

Idalinda: Japp, jag förstår precis hur du menar! Och det är väl så jag gör när jag syr det mesta på overlocken. Har kommit på att om jag inte sitter böjd över maskinen utan sträcker lite på mig (ja, jag har rät kass hållning, ja.. ) och håller ut tyget ordentligt så blir det ofta bättre. Mitt problem med raka längder är förresten ännu mer grundläggande. Redan vid klippning och pressning av tyget blir det snett. Trikåtyg är ju mycket mer hjälpsamt när det gäller att dölja småfel.. ;)
Loggat

idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #34 skrivet: 2011.01.12 - 17:33:57 »

Ju gardiner är inga höjdare, man blir trött på mindre...
Har du testat att riva gardintyget?
Det fungerar inte på alla tyg, men vanlig bommul blir det rak kant oftast så.
En annan tanke är att klippa av ett tråd i tyget och dra lite försiktig,
då rynkar tyget i hop och man ser anda änden av trådet ,
då kan man antingen dra trådet ut försiktigt på en gång eller i bitar
och sedan kan man klippa längst hålet =rakt.

Men jag håller med dig det där med trikå-kläder, det finns så fina tyger åt barnen, bitarna är små och lätthanterliga och när man har klippt allt är det så snabbt klart med overlocken!

Jag tror att jag väntar barnbarn, innan jag börjar sy igen till barnen  :flirting:
Men ibland är jag sugen att sy en jacka eller klänning, när jag inte hittar sånt som jag vill i butiker,
eller tja, oftast är det priset på dom som inte lockar mig, alls.
Loggat
Ealina
Full Member
***

Smörklickar: 2
Offline Offline

Antal inlägg: 128


Hemsida
« Svara #35 skrivet: 2011.01.13 - 07:54:55 »

73,5!  :yay:
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #36 skrivet: 2011.01.13 - 08:46:21 »

Det går ju undan värre det här!  :clapping:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ealina
Full Member
***

Smörklickar: 2
Offline Offline

Antal inlägg: 128


Hemsida
« Svara #37 skrivet: 2011.01.13 - 10:06:03 »

Ja, eller hur! Nästan -4kg på två veckor! Det är bättre resultat än jag nånsin fått förut! Tänk.. tänk om det fortsätter neråt och jag kanske kommer under 70 vid påsk? Jag räknar inte med någon snabb nedgång, detta är ju över förväntan! *drömmer mig bort till en bikinisommar*

Idag har jag ätit kladdkaka till frukost, hrm. Jag började faktiskt med att baka scones med sojamjöl, pofiber och sånt, det luktade ganska gott från ugnen och jag tänkte att "detta verkar ju funka", men fy 17, inte gott nånstans! Så när lillkillen fått mat så blev det kaffe&kladdkaka (ja, utan mjöl&socker dårå) istället. Mycket trevligare start på dagen ;)
Loggat

Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #38 skrivet: 2011.01.13 - 10:49:47 »

Vad synd att du inte gillade de sconsen.  :confused3: Jag tyckte de blev jätte bra! Nästan så man kunde tro att det var riktiga scones. Och ännu godare dagen efter... Nu blev jag sugen på att göra såna också!  :rolleyes:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Ealina
Full Member
***

Smörklickar: 2
Offline Offline

Antal inlägg: 128


Hemsida
« Svara #39 skrivet: 2011.01.13 - 13:47:47 »

Sorla: ja det var synd, för de såg jättegoda ut.. men jag tror att det är sojamjölet jag inte är så förtjust i..
Loggat

idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #40 skrivet: 2011.01.13 - 21:25:48 »

grattis, nu är du rejält före mig ,jag stannar kvar vid 74 + och nöjd att det inte går uppåt.
Letar fortfarande efter motivationen  att ta tag i allt på riktigt igen.
Sonen har födelsedag på söndag, kanske dagen efter... :flirting:
Loggat
Ealina
Full Member
***

Smörklickar: 2
Offline Offline

Antal inlägg: 128


Hemsida
« Svara #41 skrivet: 2011.01.14 - 14:34:57 »

Idalinda: Kalas är en sån sak som ställer till det rejält, man kan väl inte bjuda på osöta saker när gäster kommer, känns det som. Och barnen (oavsett ålder) vill ju helst, såklart, ha "riktig" tårta. Här är det till och med godistårta som gäller. Fast det är ju iofs jag inte så sugen på, så det gör ju inget ;) Jag hoppas att du klarar dig igenom helgen och att sonen din får en fin födelsedag :)

Dagens: 73,3 :)
Loggat

Ealina
Full Member
***

Smörklickar: 2
Offline Offline

Antal inlägg: 128


Hemsida
« Svara #42 skrivet: 2011.01.15 - 19:27:11 »

Idag 73,0!
Men jag undrar om det verkligen kommer att fortsätta så här bra. Det måste ju sakta ner lite snart? Well, jag klagar inte! :)
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #43 skrivet: 2011.01.15 - 20:21:38 »

 :clapping:

Tror inte du behöver oroa dig. Jag tycker mig ha märkt att för dem det går lätt för går det lätt för.  :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ealina
Full Member
***

Smörklickar: 2
Offline Offline

Antal inlägg: 128


Hemsida
« Svara #44 skrivet: 2011.01.15 - 23:41:06 »

hemul: tja.. jag vet inte jag. Sist jag försökte gå ner i vikt gick det inte alls så bra. Jag förlorade de där första 2 kilona, men sedan stod det stilla i flera månader. Sen blev jag gravid. Men kanske går det bättre den här gången eftersom jag är längre från målvikten?
Loggat

Sidor: 1 2 [3] 4 5 ... 9   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544