Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.09.28 - 15:23:55 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 19   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Styrketräning  (läst 112133 gånger)
0 Medlemmar och 22 gäster tittar på detta ämne.
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #165 skrivet: 2011.09.20 - 00:32:16 »

Rent fysiskt är det inte jobbigt för du känner inte att du har det. Det är bara med mätningar som jag vet om det.
Med livlig fantasi ser jag en stor propp i aorta  :angry:  som tvingar blodet att trycka sig fram eftersom mina problem sitter i ben och fötter.
Har en telefontid med vc om en vecka ang. fötter, jag tar upp det då.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #166 skrivet: 2011.09.20 - 00:44:03 »

Oj. Kan det verkligen vara så eller är det skräckfantasier?  :neutral:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #167 skrivet: 2011.09.20 - 01:33:01 »

En väldigt bra fantasiförmåga!  :rolleyes: Natti!!
Loggat
Ena
Sr. Member
****

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 287


« Svara #168 skrivet: 2011.09.20 - 15:34:01 »

Det är konstigt det där med blodtryck.
Når jag startade för 2 år sedan hade jag 20 g Normorix och hade ett blodtryck på 140/85.
Efter ca 2 mdr gick det ner till 118/72. Jag slutade så klart med medicinen, men efter ca 3 dagar hade jag så mycket
vatten i kroppen, specielt ansikte och underben.
När jag mätade blodtrycket var det 160!
Sådar har jag hållt på hela tiden.
När jag tar medicinen kan det nu gå ner till 112 och stanna där ca 3 dagar och och därefter 150-160 pga vatten.
Vett inte vad jag skal göra ått det.
Har prövat att halvera dosen, men det är som om kroppen har ställt in sig på 20mg.
Loggat

"Av alla attityder är den moraliska den mest oanständiga"
Oscar Wilde
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #169 skrivet: 2011.09.20 - 15:57:01 »

Du får vatten både om du äter och inte äter medicinen alltså? Eller slutar du med medsen när trycket sjunker och då svullnar du? :blink:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ena
Sr. Member
****

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 287


« Svara #170 skrivet: 2011.09.20 - 17:55:05 »

Ingen vatten när jag ätar medicin och mycket vatten utan medicin.
Dvs när jag äter med. liggar jag på ca 115 OCH när jag slutar liggar jag på ca 115 i 2-3 dagar.
Därefter kommar vattnet.
Sammen med det stigar blodtrycket till ca 160.
Alltså kan jag inte efter 2 år på LCHF få ner mitt tryck, UTAN medicin.

Då är det jag frågar? Varför det när jag inte har några metaboliska sjukdomma. :hm-hm:
Loggat

"Av alla attityder är den moraliska den mest oanständiga"
Oscar Wilde
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #171 skrivet: 2011.09.20 - 22:50:33 »

Jag har också ätit lchf i över två år och hux flux har mitt blodtryck ränt iväg alldeles förskräckligt.
Jag har inte problem med att jag binder vätska.
Normalt sett ska blodtrycket stiga på dagen och sedan sjunka på kvällen.. men d å kan det ränna upp till  :shock: till 200. Jag tar dubbel dos jämfört med för två år sedan nu.
Jag tar hellre  mer medicin än att låta det bli så högt.
Jag har inte heller några metaboliska syndrom  :hm-hm:
Loggat
Ena
Sr. Member
****

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 287


« Svara #172 skrivet: 2011.09.21 - 22:01:31 »

Det är ju faktisk lite konstigt.

När jag talade med min doctor om det (han är mycket LCHF-positiv) sagde han, att där var en hel del av hans "många kvinnor" som hade det höja blodtryck,
och man faktisk inte kunne säga varför de hade det. :huuh:

Jag vet inte riktikt, om jag köpar den förklaringen. :nonono:
Jag vil ju veta VARFÖR.  :mad_viking:
Loggat

"Av alla attityder är den moraliska den mest oanständiga"
Oscar Wilde
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #173 skrivet: 2011.09.21 - 22:21:19 »

Jag köper inte heller den förklaringen.. 
Det måste ju ha skett någon förändring i kroppen  :hm-hm:
Loggat
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #174 skrivet: 2011.09.21 - 23:37:19 »

Ikväll var blodtrycket 130/75!! När man arb. kan bt vara uppe i 180 utan att det är "sjukt" - vad jag läst.
Men om kroppen tycker man behöver mer sprutt för blodet, varför häver man det med medicin?
Kärlen kan vara stela och för att blodet ska nå ut till lilltån behöver det mer tryck..
helt egna funderingar.
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #175 skrivet: 2011.09.22 - 07:00:53 »

Kanske för att risken för hjärnblödning ökar markant vid högt blodtryck.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #176 skrivet: 2011.09.26 - 21:00:18 »

Jag har gjort en upptäckt. Jag har gjort den här övningen för triceps, men jag står.
http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/DBOneArmTriExt.html

Jag har nåt outrett problem med armbågarna, en nerv är i kläm på nåt sätt. Det är mycket bättre nu, men händerna somnar fortfarande lätt om armbågen är helt böjd. Händerna somnar innan jag gör så att säga, för jag kan inte låta bli att krypa ihop. Detta har tidigara orsakat känselbortfall i händerna, sista gången kom det faktiskt när jag försökte göra typ styrketräningsrörelser, men obelastat. Så jag är jätteskraj att utlösa nåt igen.

Hur som, den där övningen ovan känner jag av i vänstra armen, just när jag är nära maxböj. Det blir en sån där elektrisk känsla som strålar ut i handen. Lite som en änkestöt, men väldigt svag. Det har blivit bättre och bättre, senaste gången kände jag för första gången inte av det alls. Så vad det än är så hjälper det tydligen att bygga upp musklerna runt.

Vad jag skulle komma fram till är detta...  :shy: Vikterna jag kör känns väldigt lätta nu men jag törs inte öka p.g.a. det här då. Till slut slog det mig att jag kunde ju prova någon anan triceptsövening, en annan position alltså. Sagt och gjort. Den här testade jag. Passar precis att stå på sängen.
http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/DBKickback.html

Nu kommer det!  :lol: Jag kände det inte alls i armbåden och det var ju bra, men det var typ 3 ggr så jobbigt som den jag har gjort förut. Blev alldeles svett och normalt svettas jag inte alls. Orkade inte alla 10 i ett sträck heller. Det måste ju innebära att det är effektivare. Ska nog gå över till denna övning. Det känns nog jobbigare för att jag är ovan vid själva rörelssen också och måste balansera lite. Men den biten borde man ju träna upp rätt fort och sen kan jag öka på vikterna så mycket jag vill och kommer att se ut som en rysk kulstöterska snart. :banana:

Bara ett tips. Det kanske är värt att testa olika övningar för en viss muskelgrupp och se vilken som verkar skonsammast och/eller effektivast, inte bara ta första bästa som man begriper hur man ska göra och som verkar bekväm, som jag gjorde.  :blush:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #177 skrivet: 2011.09.26 - 21:19:20 »

 :thumbsup: :thumbsup: jag är inte redo att träna än. fast jag har hantlar någonstans. När jag hittat dom (ska dock inte leta) då är det ett tecken från ovan att jag måste börja. Då ska jag minnas denna tråd...

Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #178 skrivet: 2011.09.26 - 21:31:57 »

Varför? Har du värk eller nåt? För annars finns inga ursäkter. Allvar. Man känner sig bättre. :flirting:

Och du ska förresten ge sjutton i att skicka smör till några andra än oss! Jag har ögon och öron överallt, så försök inte! :fork_off:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #179 skrivet: 2011.09.26 - 21:37:16 »

Ni ville ju inte betala mina ockerpriser och skulle köpa andras smör!!!

Just nu mår jag pyton så jag tänker inte träna med hantlar. Jag är dunderförkyld. Men jag har promenerat raskt igår och idag, det är ju motion OCKSÅ!!!
Loggat



Sidor: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 19   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544