Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 05:44:54 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 3 4 [5]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Kaloribanta fast tvärtom!  (läst 32884 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
thehobbit
Jr. Member
**

Smörklickar: 2
Offline Offline

Antal inlägg: 57


« Svara #60 skrivet: 2011.05.05 - 13:48:34 »

Var ett tag sen.... Har varit lite låg under vintern pga diverse problem (maken sjukskriven, mitt jobb var osäkert och lite annat som gick emot...)

Har bara gjort en observation, jag äter ju mycket kolisar. Jag har nu märkt att mina problem med candida inte längre existerar.
Under hela tiden jag åt lowcarb hade jag besvär av och till och provade mycket för att få bukt på problemen.
Nu händer inget trots intag av både rödvin, mögelost och massor av kolisar.

Så då ryker ju det kortet också för lowcarbens unika förträfflighet :shock:

Lite märkligt att det bara försvinner när man inte ens försöker bli av med skiten, särskilt efter flera års kämpande innan.
Men lika glad för det är jag... :lol:


Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #61 skrivet: 2011.05.05 - 14:13:05 »

Ja, verkligen konstigt. Bara att gratulera! Hur har det gått med resten då?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
thehobbit
Jr. Member
**

Smörklickar: 2
Offline Offline

Antal inlägg: 57


« Svara #62 skrivet: 2011.05.05 - 14:46:55 »

Har inte ansträngt mig så mycket med kosten. Jag har ätit klassisk husmanskost, mat och potatis el ris ibland.
Vi har ju haft det lite rörigt hemma med mycket olika problem och jag har haft mycket problem att sova så den "rehabiliterande" delen av kostupplägget har inte gått så bra.

Nu börjar dock saker och ting att ordna upp sig hemma så stressen är inte lika påtaglig.
Jag har också börjat använda socker  :ignore: för att motverka stress. Det fungerar verkligen bra,
känner faktiskt stor skillnad när jag håller kroppen matad med socker, håller stressen borta.

Om jag får ner stressnivåerna i kroppen kanske resten kommer av sig själv men det får tiden utvisa.
Det är i alla fall skönt att kunna äta (nästan) vad som helst utan att gå upp i vikt  :lol:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #63 skrivet: 2011.05.05 - 15:56:56 »

Men hur gjorde du då? Jag minns att du skulle stoppa i dig massor, men det fortsätter man väl inte med i evighet? Bröd, äter du det också?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
thehobbit
Jr. Member
**

Smörklickar: 2
Offline Offline

Antal inlägg: 57


« Svara #64 skrivet: 2011.05.05 - 21:37:49 »

Jag försöker äta mycket men det är svårt. Blir automatiskt vissa ätardagar när man trycker i sig lite exta och lite mer normalt resten av tiden. Jag äter glutenfritt bröd om jag äter sånt. Det fungerar bra.

Men jag lyckas inte få upp tempen nå vidare, sist jag kollade låg den på 36,3. Men det kanske vänder upp med hjälp av lite socker. Fast nu har vi ingen fungerande termometer så jag vet inte alls hur det ligger till nu.
Enligt Matt Stone är det ju en grundförutsättning att man får normal kroppstemp först -sedan kan man läka kroppen och gå ner i i vikt.

Men nu när det lugnat ner sig med allehanda bekymmer hemma ska jag försöka engagera mig mera i ätandet och se om det ger resultat.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #65 skrivet: 2011.05.06 - 04:59:41 »

Så du är fortfarande i överätningsfasen alltså? Jag antar att du gått upp i vikt då. Mycket eller lite? Väldigt nyfiken är jag. :whink:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
thehobbit
Jr. Member
**

Smörklickar: 2
Offline Offline

Antal inlägg: 57


« Svara #66 skrivet: 2011.05.06 - 10:34:02 »

Jo jag försöker äta på och väntar på att kroppen ska börja reglera aptit själv. Men jag har inte samma superhunger
som i början, nu känns det ganska normalt ändå.
Jag går inte längre upp i vikt, spelar ingen roll vad jag äter så jag har nått toppen  :smile:

Totalt kanske jag gått upp 10 kilo, vet inte exakt. Men vikten började gå upp redan på slutet när jag åt lowcarb så jag vet inte hur mycket så är pga överätning. var 

Jag lovar att rapportera mera nu när jag är på gång igen. Jag ska köpa en ny termometer så jag kan kolla tempen
ett par gånger i veckan.

Matt Stone sa i ett videoinlägg att om man inte varit utsatt för svält sedan födseln (el i livmodern) så kan man inte gå ner i vikt långvarigt genom kalorirestriktion. Man måste hålla ett högt intag av kalorier, så ett allt för högt intag av mättande men kalorifattiga fibrer är inte bra. ( om jag fattade rätt... :hm-hm:)

Rätt intressant tycker jag.... men hur det fungerar är en annan femma
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #67 skrivet: 2011.05.06 - 12:25:42 »

Så bra att jag bara svalt i ett decennium eller så då. Då kan jag alltså gå ner mer kalorireduktion? Och det gör jag ju. Jag menade enligt Stone. :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 3 4 [5]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544